dissabte, 13 de febrer de 2010

AUTOCARS BARBANY de Granollers (Vallès Oriental)

Una de les empreses que va col·laborar amb OLIVETRANS SA fou AUTOCARS BARBANY, de Granollers. Aquesta empresa tingué una gran activitat durant la dècada de 1960 i 1970, tant per les línies regulars que cobrien com pels serveis discrecionals de tota mena que oferien, incloent-hi transport per a empreses i escoles.

AUTOCARS BARBANY SA sempre va confiar en els autocars HINO i HENSCHEL, així com en les carrosseries AYATS d'Arbúcies, el millor fabricant de l'Estat espanyol en els anys 1960 i 1970 tant per la qualitat dels autocars que fabricava com pels dissenys, molt bonics i moderns aleshores. Llurs autocars eren pintats amb una encertada combinació de verds suaus i crema, els quals posteriorment també foren adoptats per OLIVETRANS SA, abandonant llurs colors originals vermell i crema.

AUTOCARS BARBANY va adquirir l'any 1962 tres autocars HINO, importats del Japó, carrossats per Ayats. Aquesta fotografia del 31 d'octubre del 1962, presa al patí de l'empresa AYATS, a Arbúcies, es veu un d'aquests tres autocars HINO amb la matrícula verda provisional:

img047

En el revers d'aquesta fotografia hi ha un caixetí de l'empresa AYATS indicant el número de carrosseria, la data de sortida del vehicle, llur marca, el propietari i el municipi. En quant al cartell GERMES instal·lat al frontal del vehicle, era un acrònim de GERMANIA i ESPANYA, atès que aquest vehicle cobria la línia regula entre Barcelona i Alemanya.

img048 hino Hino Germes

En aquesta segona fotografia presa a un voral de la Nacional II, just a l'alçada del trencant de Caldes de Malavella, hi ha un autocar HINO de l'empresa BARBANY junt a un OM d'OLIVETRANS, ambdós carrossats per AYATS.

img049

En aquestes dues fotografies hi ha els autocars de l'empresa BARBANY aparcats a un voral de l'antiga Nacional-152 (actualment C-17), davant de la botiga de mobles de La Garriga, i a tocar de l'empresa tèxtil SATI. La bellesa d'aquestes carrosseries és indubtable, descantant-hi el gran vidre davanter panoràmic. Entremig hi ha dos HINOS destinats a la línia regular entre Alemanya i Barcelona.

img055

img059

Una altre fotografia on s'hi veu la part posterior d'aquests autocars, amb els acabats arrodonits típics de l'època. Als fons hi ha dos autocars de PUJOL I PUJOL amb els colors vermell i crema característics d'aquesta de Lloret de Mar (La Selva):

img050

Dues fotografies més de dos dels vehicles d'AUTOCARS BARBANY quan treballaven per OLIVET:

img054

img053

En aquesta fotografia hi ha diversos autocars de BARBANY aparcats en l'aeroport de Girona-Costa Brava, tot just inaugurat l'any 1967, esperant recollir turistes atrets per les meravelles de les comarques gironines:

img062

Una altra fotografia on hi ha diversos autocars de Can BARBANY i de l'empresa OLIVETRANS SA el dia de la inauguració de l'aeroport de Girona-Costa Brava:

img060

En aquesta darrera fotografia presa a l'hotel que hi havia a la Nacional II, just al trencant de la carretera de Caldes de Malavella, i seu de l'empresa OLIVETRANS SA, hi ha diversos autocars de BARBANY que havien recollit turistes i els duien a aquest hotel per a menjar i comprar ceràmica i artesania d'aquestes comarques. Sobta que la nacional II en aquest tram continu tenint el mateix traçat i amplada que fa gairebé 45 anys.

img061

Des d'ací agraïm que tota la informació facilitada pel senyor Joan Brugués per a poder redactar aquesta crònica en primera persona, atès que ell fou un dels protagonistes principals del desvetllament del turisme a la Costa Brava.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada