La família Carbonell Rodés de Sant Feliu de Codines té una fotografia que recull la diligència parada al despatx i fonda que l'empresa Sagalés, titular de la línia, tenia al poble, davant per davant de la casa de can Rodó, propietat de la família López-Rodó, via que és la carretera general que comunica Sant Feliu de Codines amb Caldes de Montbui i Castellterçol i pren el nom d'avinguda Catalunya.
La diligència, de gran capacitat, era tirada per cinc cavalls. Al sostre disposava d'una vela que cobria els embalums que traginaven els viatgers. També feia el servei postal amb la recollida i lliurament de cartes i comunicacions oficials. L'arribada de la diligència en un indret tan cèntric constituïa un esdeveniment social que trencava la monotonia i l'ensopiment que la vida diària dels santfeliuencs tenia aquells anys. Hi ha una una bona colla de veïns arremolinats al voltant de la diligència i l'establiment de can Sagalés.
Aquesta fotografia està datada cap els anys de la Primera Gran Guerra, o sigui, la dècada del 1910. Al fons de la imatge hi ha un automòbil particular amb motor d'explosió, aparcat just davant del bar can Talet i can Xocolaté. Foren els anys de l'hegemonia dels vehicles de tracció animal i de l'aparició dels primers vehicles de tracció mecànica.
La imatge de la diligència de can Sagalés és coetània als anys de construcció de la plaça de Catalunya, construcció portada a cap els primers anys del segle XX. Aquesta fotografia que conserva la família Carbonell recull les obres de construcció de la plaça més coneguda de la ciutat de Barcelona:
Les primeres dècades del segle XX foren els anys de l'execució de gran obres públiques que necessitava la ciutat de Barcelona, la qual experimentava un gran creixement demogràfic nodrit de nouvinguts que trobaven ocupació en les nombroses industries de la ciutat. Aquesta fotografia, també de l'arxiu de la família Carbonell, recull l'execució d'una obra pública amb els mitjans aleshores disponibles:
Agraïm les fotografies facilitades per la família Carbonell que palesa com eren els transports col·lectius en els primers anys del segle XX i la febre constructora que la ciutat de Barcelona tingué en el període comprès entre les dues exposicions universals que acollí la ciutat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada