D'un gran interès són també les fotografies que l'arxiu del senyor Vert conté sobre les estacions d'autobusos. La primera fotografia és l'estació de Blanes amb els òmnibus estacionats esperant els viatgers que havien d'arribar en tren:
La major part dels cotxes allà estacionats eren construïts per la casa Hispano Suiza del barri de la Sagrera de Barcelona. Aquells
enginyers catalans sabien perfectament allò que més convenia al
transportista de país i projectaren un vehicle que donava satisfacció a
llurs necessitats i, ensems, fort, valent i dotat d'una gran aptitud per circular per les precàries i
desateses carreteres del país. Trenta anys més tard, quan l'enginyer
Ricart, també català i format a l'Alfa Romeo italiana, comandava el desenvolupament dels vehicles Pegaso, camions i autocars, no coneixia
pas amb exactitud i certesa el vehicle que requeria el transportista local. D'aquest fet se'n derivà el desenvolupament i producció del camió Pegaso Z-207 Barajas, un vehicle demencial des de qualsevol punt de vista. Tan aviat com aparegué i es popularitzà el Pegaso Comet, llur successor, es produí una absoluta, completa esbandida de Pegasos Barajas. Les unitats que se n'han conservat són ben poques.
Imatge de l'antiga estació de França, a Girona. tot just construïda i envoltada d'horts:
Una moderna estació d'autobusos, amb les parades dels vehicles numerades, les sales d'espera, els serveis de bar, restaurant, etc. Un altre món. El primer vehicle, un autocar de la Sarfa:
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada