TRANSPORTS CAMPRUBÍ és una empresa de Torelló fundada per en Ramon Camprubí, l'avi Camprubí, cap a l'any 1927. La seva primera activitat fou sortir al riu Ter, concretament al paratge de Conanglell, a recollir rocs, sorra i còdols amb un carro i cavall que servien a la construcció. El seu pare, en Joan Camprubí, havia administrat en qualitat de procurador aquests terrenys de Conanglell que pertanyien a l'Hospital de Vic i a la Casa de la Misericòrdia.
La feina de recollir rocs, còdols, sorra i grava al paratge de Conanglell, a prop de l'aiguabarreig dels rius Ter i Ges, fou continuada per el fill d'en Ramon, en Joan Camprubí i Nogué, qui feia la mateixa feina amb un camió amb matrícula B-100542. Extreien la pedra i sorra del riu, classificant-la i subministrant-la als contractistes que feien les comandes per telèfon a la senyora Ramona Fageda, muller d'en Joan Camprubí, nascuda a Sant Pere de Torelló (Osona). Fotografia d'en Joan Camprubí i un treballador feinejant al riu amb el camió:
Aquest camió aparcat a Torelló. Al cap d'uns anys, se li va muntar un motor Barreiros Diesel:
Mes tard, en Joan Camprubí va comprar un Ford "barbes" per a atendre les comandes de material.
El meu avi matern, en Joan Quintana i Esperó, fill del poble de Cabrianes, a la comarca del Bages, tenia una empresa d'autobusos de línia i d'autos de lloguer de luxe. La família Camprubí l'any 1961 va fer un viatge amb un cotxe facilitat per l'avi Joan Quintana. De retorn del viatge, en Joan Camprubí estava tan entusiasmat amb la comoditat d'aquell auto que se'n va comprar un. Fotografia dels dos camions de Can Camprubí i l'auto enmig:
El senyor Joan Campubí va morir l'any 1973, ben jove, deixant vídua i tres nens petits. La vídua, Ramona Fageda, va continuar el negoci familiar contractant dos xòfers; l'avi Ramon Camprubí també hi ajudava. Els dos xòfers i l'avi conduïen tres camions Ebro i feinejaven al sector de Conanglell i al riu Ter, extraient sorra, grava i còdols per a la construcció.
Aquests tres Ebros foren comprats al concessionari Rovira de Vic i els bolquets que muntaven foren construïts pel carrosser Pujadas. Aquests camions Ebros, que no es conserven pas fotografies, tenien les següents matrícules:
1) Ebro B-45 amb morro, amb matrícula B-294419.
2) Ebro semixato C500 amb matrícula M-497757
3) Ebro C700 amb matrícula B-622479
Més endavant es va adquirir també a Can Rovira de Vic, un Ebro P-137 amb matrícula B-7834-AU. Se li va muntar un bolquet de Can Pujadas per a treballar al riu.
Els dos fills d'en Joan Camprubí, en Ramon i en Josep Maria, van continuar la feina del seu pare en dues activitats: en Josep Maria treballa amb contenidors de runa, i en Ramon treballava en les deixalles compactades i les empreses de destrucció d'aliments caducats amb camions tràilers.
En els anys 1990, en Ramon Camprubí era conegut per l'emissora com el "Travolta". En "Travolta", a la dreta, juntament amb un seu xofer prenent el "cubata" al bar Ca la Càndida de Sant Quirze de Besora, fotografiat en una entrevista publicada per la revista Solo Camión del gener de 1991:
En aquells anys en "Travolta" transportava les deixalles compactades des de la comarca d'Osona fins a l'abocador de Vacarisses usant dos tràilers Renault, un dels quals va bolcar i fou desballestant, restant des d'aleshores amb un sol vehicle. Fotografia d'un dels dos camions Renault publicada a la revista Solo Camión:
Avui dia en Ramon es dedica al subministrament de terres preparades per jardins i viatges de granel amb dos moderns Scania. Un tractora Scania d'en Ramon:
En els anys 1990, en Ramon Camprubí era conegut per l'emissora com el "Travolta". En "Travolta", a la dreta, juntament amb un seu xofer prenent el "cubata" al bar Ca la Càndida de Sant Quirze de Besora, fotografiat en una entrevista publicada per la revista Solo Camión del gener de 1991:
En aquells anys en "Travolta" transportava les deixalles compactades des de la comarca d'Osona fins a l'abocador de Vacarisses usant dos tràilers Renault, un dels quals va bolcar i fou desballestant, restant des d'aleshores amb un sol vehicle. Fotografia d'un dels dos camions Renault publicada a la revista Solo Camión:
Avui dia en Ramon es dedica al subministrament de terres preparades per jardins i viatges de granel amb dos moderns Scania. Un tractora Scania d'en Ramon:
La decoració d'aquesta tractora Scania palesa l'afició que en Ramon Camprubí professa envers els camions.
Xavier Castells i Quintana, Sant Andreu del Palomar, març del 2011
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada