Després de visitar els vehicles de TRANSPORTS CANIGÓ al polígon La Coromina de Manlleu, vaig anar amb en Francesc Parramon i en Xavier Castells a un bar per a prendre un esmorzar de forquilla i tall, poc freqüents entre la gent de Barcelona. En el bar coincidirem amb en Josep Salarich i Planas i en Manel Griells que jugava a la botifarra.
En Josep Salarich és un camioner tot just jubilat que havia treballat a TRANSPORTS PADROSA. En Manel Griells també s'havia dedicat al transport. Va començar amb un camió Nazar amb bolquet comprat de segona mà a un transportista de Súria que treballava a les mines de sal. El bolquet d'aquest Nazar estava força podrit per la sal. Aquest Nazar estava equipat amb un motor Perkins angles i tirava més que els Pegasos Comet.
En la pujada de Sant Antoni, en el tram de l'antiga nacional 152 entre Centelles i l'hostal i benzinera de "Quatre Carreteres" de Tona, conegut per llur acusada pendent que feia patir de valent els motors dels camions i autocars que anaven cap a la plana de Vic, aquest Nazar carregat amb tres tones més de pes superava sense problemes els Pegasos Comet. Un motor Perkins anglès era un senyor motor famós per la seva qualitat, potència i fiabilitat. El xòfer del Pegaso Comet que indefectiblement havia perdut la juguesca amb en Manel Griells li tocava pagar el pesatge dels dos camions a la bàscula de les "Quatre Carreteres" de Tona.
Fotografia de la benzinera i de l'hotal de les "Quatre Carreteres" de Tona, a finals dels anys 1950:
Estesa de Pegasos aparcats davant d'aquest Hostal a principis dels anys 1960:
Fotografia de la benzinera i de l'hotal de les "Quatre Carreteres" de Tona, a finals dels anys 1950:
Estesa de Pegasos aparcats davant d'aquest Hostal a principis dels anys 1960:
En Manel Griells, per la seva professió, també és afeccionat al món del motor: camions, furgonetes, cotxes, motos, tractors i motors i maquinària de tota mena. El seu fill Josep continua treballant de transportista amb una flota de moderns camions Scania, una marca d'una qualitat acreditada en opinió del senyor Griells. Els camions Scania que conformen la flota de Can Griells:
Entre els vehicles que ha aplegat en Manel Griells, en destaquen dos. El primer, és un motocarro Trimak, verd, que va pertànyer a en Miquel Cufí, un pastisser i venedor de colonials i ultramarins -quines denominacions arcaiques tan delicioses, avui dia completament extingides- que tenia un magatzem a la carretera de Barcelona de Ripoll.
La pastisseria de Can Cufí encara és recordada avui dia per la gent gran de Ripoll perquè elaboraven una pasta de full absolutament sublim. És opinió comuna que quan va plegar la pastisseria Cufí de Ripoll, es va acabar la pasta de full excelsa de debò. Llur tancament va ser una pèrdua molt sentida pels llaminers ripollesos. Fotografies d'aquest Trimak.
Detall de la matrícula pintada a mà:
El segon vehicle és un furgó Mercedes Benz fabricat per ENMASA a Barcelona, que munta una caixa de fusta per a labors agrícoles. Aquest vehicle fou matriculat a Barcelona, va treballar per les comarques tarragonines i finalment a anar a parar a Can Griells. El seu estat de conservació és prou bo.
Placa d'ENMASA:
Desitgem que el senyor Griells, molt traçut, restauri aquests dos vehicles que presenten un bon estat de conservació atès que formen part del patrimoni industrial del país. Poc a poc van apareixent més vehicles clàssics guardats que no pensàvem pas.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada