Una de les empreses agregades d'OLIVETRANS SA fou la Maria Siguan Almenara, de Castell d'Aro (Baix Empordà), que tenia tres autocars -dos Pegaso Monotral i un Nazar- i un microbús Romeo A. Els quatre autocars de la Maria Siguan i Almenara aparcats al garatge de Salt (Gironès):
Dues fotografies de l'autocar Nazar, una carrosseria semblant a la del Pegaso Monotral:
També va treballar per a OLIVETRANS SA diversos propietaris d'autocars de l'Alt Empordà. Un d'ell fou en Pere Estarriol i Bramon, de Figueres, que tenia aquest autocar Citroen carrossat per en Torrent, també de Figueres.
En Pere Estarriol també cobria la línia entre Figueres i Ordis passant per Borrassà amb aquest Albatros:
També hi treballava en Josep Rosa que explotava conjuntament amb en Vilanova la línia entre Figueres i Sant Llorenç de la Muga amb aquest Albatros equipat amb motor Henschel:
En Gaspar Cervià, del Port de la Selva, tenia aquest Pegaso GI-41717. També havia comprat un autocar Barreiros, talment s'ha exposat en la crònica anterior. Cobria la línia regular entre l'estació de Llançà i El Port de la Selva:
L'Angel Ribas, un transportista de Girona, tenia aquest autocar amb motor Perkins carrossat per en Puigbó, de Puig-reig (Berguedà):
Més endavant l'Àngel Ribas i llur fill Miquel van comprar aquest Pegaso Monotral amb matrícula GI-42525:
També hi havia en Jaume Roura, un taxista que tenia un Seat 1400 de set places.
En Joaquim Puig i Casadellà, de Bellcaire d'Empordà, era un empresari que tenia autocars amb els quals feia serveis escolars. Havia tingut un Nazar del qual malauradament no en disposem pas de fotografies. També tenia aquest autocar, marca Tubus, que havia estat de La Hispano de Fuente En-Segures (HIFE) de Tortosa. Segurament que fou carrossat per un taller de Castelló o per la mateixa HIFE:
En Joan Pou i Soles, de Garrigoles (Baix Empordà), disposava d'aquest autocar Henschel:
L'autocar Sava d'en Paulino Triadú, de Santa Pau (Garrotxa), fotografiat davant de la seu de l'ONU a Ginebra (Suïssa):
Un altre Sava d'en Pellicer, de Figueres, amo del Cafè Internacional. Nombrosos empresaris s'adonaven que hi havia molt moviment de turistes i s'engrescaven a comprar autocars. Després no sabien pas que fer-ne.
AUTOS FLORIDA de l'Hospitalet del Llobregat també fou un dels agregats d'OLIVETRANS SA. Aquesta empresa fou adquirida per Hispania, de Reus.
La publicació d'aquestes empreses agregades d'OLIVETRANS SA permet la recuperació de diversos empresaris d'autocars principalment de les comarques gironines, així com d'alguns dels vehicles que havien tingut, gràcies a l'encert del senyor Joan Brugués d'haver forjat i conservat aquest arxiu de gran valor i interès.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada