En Josep Vert i Planas descendia d'una família de carreters establerta a Torroella de Montgrí. El seu avi i el seu pare ja se'n dedicaven a la construcció de carros i tartanes. És en aquest ambient on ell va créixer, que va afeccionar-se a l'ofici de carreter. Al taller familiar va aprendre a treballar la fusta, un material que sempre va estimar.
A l'arxiu fotogràfic d'en Josep Vert hi ha aquesta fotografia d'una tartana, probablement fabricada al taller familiar de Torroella de Montgrí:
En Josep Vert va adonar-se ben aviat de la jugada. Va ser plenament conscient que el transport evolucionava ràpidament i el futur passava per la tracció mecànica i el motor d'explosió. Els animals d'arrossegar que ell havia conegut de vailet tenien els dies comptats.
Conscient d'aquest fet, va començar ben aviat a fabricar carrosseries de fusta per a autocars. Gràcies a l'experiència acumulada en el taller de casa i la seva afecció pels automòbils i vehicles en general, va construir carrosseries de gran bellesa i qualitat. Una de les carrosseries més conegudes fabricades per en Josep Vert:
Conscient d'aquest fet, va començar ben aviat a fabricar carrosseries de fusta per a autocars. Gràcies a l'experiència acumulada en el taller de casa i la seva afecció pels automòbils i vehicles en general, va construir carrosseries de gran bellesa i qualitat. Una de les carrosseries més conegudes fabricades per en Josep Vert:
Una altre coneguda carrosseria fabricada pel taller Vert de Torroella de Montgrí, de gran bellesa i refinament, on desapareix el capó del motor que s'integra dins de l'habitacle. Una extraordinària novetat aleshores:
Una altre carrosseria construïda sobre un xassís Studebaker:
Una carrosseria de faiçó clàssica construïda per en Josep Vert, palesa la seva versalitat en quant als dissenys i catàleg de carrosseries que oferia:
Dues carrosseries construïdes per encàrrec de l'empresa Alsina Graells:
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada