A diferència del carrosser Narcís Plaja, que fabricava carrosseries de fusta, en Josep Vert va adonar-se que el futur eren les carrosseries metàl·liques. Va ser un dels primers carrossers que va construir carrosseries metàl·liques, abandonant la fusta. Amb aquest objectiu, va crear cap el 1955 una marca comercial, Vertmetal, que recalcava l'ús dels metalls.
La dècada del 1960 va encetar-se amb una decisió rellevant pels Tallers Vert. Traslladar les seves instal·lacions de sempre, a Torroella de Montgrí, a la ciutat de Girona, a una nau moderna i funcional. Era un pas important per en Josep Vert, amb la forta inversió econòmica per la compra de la nau i el trasllat de l'utillatge i les ferramentes. També calia afegir-li els costos de l'aturada de la producció durant el trasllat i l'endarreriment del lliurament dels vehicles carrossats.
Segons les notes manuscrites d'en Josep Vert, conservades en llur arxiu fotogràfic, la llicència d'obertura a Girona de l'activitat de fabricació de carrosseries per autocars, camions i furgonetes, i reparacions de tota mena, sota la marca Vertmetal, va atorgar-se el 7 de desembre de 1961. Aquesta autorització va prorrogar-se fins el dia 17 d'octubre de 1962. Tanmateix, abans del venciment d'aquest termini, els mesos de gener i febrer de 1962 va començar el treball a la nau de Girona.
En Josep Vert i Planas va jubilar-se el 10 d'abril de 1980. Amb la seva jubilació, l'activitat industrial de Vertmetal va cessar el 30 d'abril de 1980, tancant les seves portes per sempre més. Carrosseries Vert va fabricar i adobar carrosseries a la nau de Girona interrompudament des del gener de 1962 fins el 30 d'abril de 1980.
En Josep Vert i Planas va jubilar-se el 10 d'abril de 1980. Amb la seva jubilació, l'activitat industrial de Vertmetal va cessar el 30 d'abril de 1980, tancant les seves portes per sempre més. Carrosseries Vert va fabricar i adobar carrosseries a la nau de Girona interrompudament des del gener de 1962 fins el 30 d'abril de 1980.
En quant a les fotografies de carrosseries d'autocars i autobusos construïdes a la nau de Girona que hem trobat a l'arxiu fotogràfic del senyor Vert, hi ha la reconstrucció d'una carrosseria sobre un xassís Diamond, amb unes línies força modernes en aquell temps, de l'empresa AUTOCARS GÓMEZ, de Terrassa:
Un altre carrosseria, moderna i funcional, fabricada per encàrrec de l'empresa AUTOCARS MATEU sobre un xassís Pegaso:
Una altre carrosseria fabricada també per l'empresa Mateu:
Un carrosseria construïda per Carrosseries Vert, semblant a les anteriors:
Un carrosseria similar a les anteriors, més polida i amb acabats de luxe, fabricada sobre un xassís Hino, de l'empresa TRANSPORTS FONT:
Les línies d'aquestes carrosseries probablement que adoptava el disseny d'aquesta carrosseria de la casa Neoplan que en Josep Vert havia fotografiat:
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada