Continuem l'exposició d'altres carrosseries d'autocars construïdes als tallers de Can Vert, de Torroella de Montgrí, durant els anys 1950. Molt lentament el país es recuperava amb grans esforços i patiments dels estralls i la devastació de la guerra civil, malgrat que les circumstàncies no ajudaven pas, ans al contrari.
Una primera carrosseria amb un disseny agosarat. Poc a poc s'imposaven línies més innovadores, que el senyor senyor Joan Brugués defineix com dissenys de fantasia, un àmbit on hi excel·leix el carrosser Noge d'Arbúcies.
Una primera carrosseria amb un disseny agosarat. Poc a poc s'imposaven línies més innovadores, que el senyor senyor Joan Brugués defineix com dissenys de fantasia, un àmbit on hi excel·leix el carrosser Noge d'Arbúcies.
Un autocar amb una carrosseria on hi predomina la sobrietat i senzillesa dels dissenys de la primera meitat dels anys 1950:
Un altre autocar, matriculat a València, amb un disseny modern i amb més ornamentació. Es mantenia la moda de les carrosseries de dos colors:
Una altre carrosseria on en Josep Vert demostrava la seva capacitat per a construir carrosseries de gran bellesa i originalitat:
Un conegut KRUPP, de tres eixos, de l'empresa Canals de Lloret de Mar. No hi havia gaire on triar i calia aprofitar-ho tot:
Un altre autocar matriculat a València amb unes línies força originals i modernes aquells anys, on hi predominen unes grans superfícies vidrades i arrodonides que es materialitzaran i consolidaran plenament a principis dels anys 1960. Remarcable la creu "Pegaso" del radiador:
Un altre carrosseria muntada sobre un xassís Leyland, construïda per Can Vert per encàrrec de l'empresa valenciana LA REQUENENSE DE AUTOBUSES. Aquest autocar cobria la línia regular de València a Requena:
Un altre autocar matriculat a València amb una carrosseria típica de la meitat dels anys 1950. El senyor Vert tenia molts clients del País Valencià:
Una carrosseria fabricada a petició de l'empresa García de Conca:
La mateixa carrosseria amb dos acabats diferents:
Un autocar de l'empresa Peraferrer, amb un disseny força modern aleshores, que recorda lleugerament els Setra d'aquells anys:
Continuarà.
Hola,
ResponEliminaMe parece un blog muy interesantes y me gustaría ponerme en contacto con el responsable para solicitar el uso de alguna imagen.
No veo ningún tipo de contacto por ningún sitio, así que dejo el mío para que contacte, por favor.
paulagiao86@gmail.com