dissabte, 20 de juny del 2015

Autobusos Pegaso Monotral 6038 de Transports Metropolitans de Barcelona retratats per en Xavier Maraña Hidalgo (i VIII).

Seguim amb els Pegasos Monotral 6038 comprats per Transports Metropolitans de Barcelona en els anys 1980 per feren les línies urbanes a Barcelona fins els anys 1990. Seguint un criteri cronològic, li toca el torn a la sèrie 7300. Sèrie numerada pel cotxe 7300 fins el 7324.

Cotxe número 7300: Pegaso Monotral 6038, carrossat per Noge i matriculat l'any 1983, fotografiat a la parada final de la línia 15, al barri de Collblanc, el 14 d'abril de 1994: 

IMG-20150312-WA0013


Cotxe número 7301: Pegaso Monotral 6038, carrossat per Noge i matriculat l'any 1983, fotografiat a la Via Laietana el 24 de gener de 1995:

IMG-20150312-WA0014

Aquest cotxe fotografiat al barri de la Barceloneta el 24 de gener de 1995. El cotxe de l'esquerra és un Mercedes Benz 0405 carrossat per Hispano Carrocera. Molt més modern però sense cap gràcia:

IMG-20150312-WA0015

Cotxe número 7303: Pegaso Monotral 6038, carrossat per Noge i matriculat l'any 1983, fotografiat a la cotxera de Llevant el 4 de gener de 1995:

IMG-20150312-WA0016

Cotxe número 7304: Pegaso Monotral 6038, carrossat per Noge i matriculat l'any 1983, fotografiat al Pla del Palau el desembre de 1994: 

IMG-20150312-WA0017

Cotxe número 7305: Pegaso Monotral 6038, carrossat per Noge i matriculat l'any 1983, fotografiat al passeig de Sant Joan el 4 de juliol de 1994: 

IMG-20150312-WA0018

Cotxe número 7307: Pegaso Monotral 6038, carrossat per Noge i matriculat l'any 1983, fotografiat l passeig de Colom el 4 de gener de 1995: 

IMG-20150312-WA0019

Cotxe número 7308: Pegaso Monotral 6038, carrossat per Noge i matriculat l'any 1983, fotografiat a les Rambles el 18 de febrer de 1994:

IMG-20150312-WA0030

Cotxe número 7310: Pegaso Monotral 6038, carrossat per Noge i matriculat l'any 1983, fotografiat a la plaça de Catalunya el 8 de juliol de 1994. El cotxe que el segueix és un Pegaso 6420:

IMG-20150312-WA0021

Cotxe número 73011: Pegaso Monotral 6038, carrossat per Noge i matriculat l'any 1983, fotografiat a les Drassanes el 18 de febrer de 1994:

IMG-20150312-WA0022

Interior del cotxe número 7311 retratat a les cases del Congrés Eucarístic el 24 de maig de 1994:

 IMG-20150312-WA0023

Cotxe número 7313: Pegaso Monotral 6038, carrossat per Noge i matriculat l'any 1983, fotografiat a les Rambles el 16 de setembre de 1993:

IMG-20150312-WA0024

Cotxe número 7315: Pegaso Monotral 6038, carrossat per Noge i matriculat l'any 1983, fotografiat al Pla del Palau el 20 de maig de 1994; l'empaita un altre Monotral; i els segueix un Mercedes Benz 0405:

IMG-20150312-WA0025

Cotxe número 7319: Pegaso Monotral 6038, carrossat per Noge i matriculat l'any 1983, fotografiat a la cotxera de Llevant el 8 d'octubre de 1994:


IMG-20150312-WA0026

Cotxe número 7320: Pegaso Monotral 6038, carrossat per Noge i matriculat l'any 1983, fotografiat a la plaça Alfons X El Savi el 4 de juliol de 1994:

IMG-20150312-WA0027

Cotxe número 7323: Pegaso Monotral 6038, carrossat per Noge i matriculat l'any 1983, fotografiat a al bifurcació de la Via Augusta i l'avinguda Príncep d'Astúries el 28 de juliol de 1994:

IMG-20150312-WA0028

Cotxe número 7324: Pegaso Monotral 6038, carrossat per Noge i matriculat l'any 1983, fotografia al barri de Sant Andreu el 14 de juny de 1994:

IMG-20150312-WA0029


Aquest és l'últim article dedicat a aquests autobusos urbans que tingué la ciutat de Barcelona en el curs dels anys 1980 i principis dels anys 1990. La gent gran es queixava que eren molt alts. I és cert que els seus tubs d'escampament, de mides grosses, expel·lia molt de fum quan arrencava i a les costes amb marxes curtes. El següent model que construí ENASA, el Pegaso 6420 suposa un gran avanç en tots els sentits. Tanmateix el seu record està vinculat a la Barcelona que protagonitzà amb gran èxit els Jocs Olímpics de l'any 1992, la del Cobi i la de l'alcalde Maragall saltant d'alegria com un infant quan sabé que la seva ciutat era l'escollida per a acollir aquell esdeveniment esportiu que comportà grans transformacions urbanístiques: la redescoberta de les platges, l'execució de les rondes de circumval·lació, l'obertura de l'avinguda Diagonal devers el mar, i la construcció dels barris de la Vila Urbana, assentat sobre antigues activitats industrials, i de la Teixonera, connectat amb la ciutat a través del túnel de la Rovira.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada