divendres, 29 de novembre de 2019

El camió Ebro P160 matriculat l'any 1978 de la fàbrica de mobles Mohi-Gar de Medina del Campo (Valladolid).

L'any 1978 la fàbrica de mobles de Medina del Campo, província de Valladolid, Mohi-Gar, acrònim dels cognoms Mohino Garcia, comprà un Ebro P160 de xassís llarg equipat amb un motor Perkins de sis cilindres que aleshores produïa Motor Ibèrica SA per esgarrapar una porció de la quota de mercat que en aquell segment ostentaven Pegaso i Dodge-Barreiros. Aquest Ebro, que li correspongué la matrícula VA-5618-F, li fou muntada una caixa metàl·lica tancada que construí el carrosser Hermanos Llorente SL de Zamarramala, un antic municipi que fou annexionat en la dècada de 1970 a la ciutat de Segòvia, capital de la província. 

L'amic Ángel Martin Duque, posseïdor d'una interessant col·lecció de camions clàssics, animat per llur afició a l'automoció, ha aprofundit sobre els principals transportistes i carrossers segovians del segle XX, acumulant, a conseqüència del treball al·ludit, un valuós arxiu fotogràfic. 

Fotografia del Ebro P160 del fabricant de mobles Mohi-Gar, acabat de carrossar l'any 1978 per l'empresa Hermanos Llorente SL de Zamarramala, amb una elegant i sumptuosa caixa metàl·lica tancada, procedent de l'arxiu del senyor Ángel Martin: 

CAMIÓ EBRO P160 FÀBRICA DE MOBLES MOHI-GAR

Fa quinze dies s'ha publicat en el portal d'internet Milanuncios, que disposa d'una secció de compravenda de vehicles, l'anunci de la venda del camió Ebro P160 que tingué la fàbrica de Mobles Mohi-Gar. L'anunci és curiós ja que el venedor manifesta desconèixer el model del vehicle que ofereix, circumstància que és irrellevant per poder-lo qualificar de joia, una joia, però, que no disposa de documentació administrativa. 

Fotografies de l'estat actual que presenta el Ebro P160 objecte d'aquest article, inserides en l'anunci de venda del vehicle. Cabina i el seu frontal:

CABINA EBRO P 160 MOBLES

FRONTAL CAMIÓ EBRO P 160

FROTAL CAMIÓ EBRO P160 1

Lateral del camió, amb l'elegant caixa que produí el carrosser segovià Llorente:

EBRO P 160 LATERAL 1


EBRO P 160 LATERAL

Interior de la cabina de l'Ebro, coberta de pols, amb els seients poc gastats i l'espaterrant quadre de comandament i capó del motor que donen una aparença de luxe i confort:

INTERIOR CABINA EBRO P 160

Pel que fa al preu, d'acord amb l'estat de conservació que presenta, la feina de restauració que cal executar amb uns costos econòmics considerables d'adquisició de recanvis i recuperació i sanejament de la planxa i dels elements mecànics i elèctrics, sumat al valor de mercat que tenen els camions clàssics restaurats, si s'han de vendre, que és residual per la poca demanda que hi ha a causa dels problemes d'espai per guardar-los, les despeses de manteniment i una normativa administrativa poc favorable, agreujat en aquest cas per les mides del vehicle, creiem que és raonable, lògic. Demanar-ne més seria poc realista, poc raonable.

La singularitat d'aquest vehicle -no coneixem pas que hi hagi cap Ebro P160 restaurat- reforçada amb la caixa metàl·lica tancada que equipa, mostra excel·lent i completa dels camions de mudances i de transports de mobles produïts a Espanya en la dècada de 1970, realça la categoria que té. Que s'hagi conservat fins avui dia és una bona notícia que justifica la publicació d'aquest article.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada