divendres, 15 de juliol del 2011

Relació dels primers vehicles matriculats a les comarques gironines (II).

Continuem amb la relació dels primers vehicles matriculats a les comarques gironines.

fot549-5

La raó social MASLLORENS HERMANOS d'Olot, fabricant de gèneres de punt, va matricular un GMC GI-534. La Compañía Internacional de Transportes e Industrias, de La Bisbal d'Empordà, inscriu un Riker amb matrícula GI-535. TEISA matricula un autocar Hispano GI-542, i un altre GI-569.

La Sociedad Hidroeléctrica del Ampurdan, de Figueres, fundada pel senyor Carles Cusí de Miquelet, avui dia integrada dins d'ENDESA, va matricular un Ford GI-563.

La coneguda empresa metal·lúrgica TALLERES CASALS SA (TACSA) de Ripoll, propietat dels germans Casals, va matricular un Studebaker GI-572. Aquesta societat matricula més endavant un Ford GI-634.

La Hispano Hilarenca matricula un Hispano GI-581. És plausible que el Ford amb matricula GI-604, inscrit a nom del senyor Joan Tresseras, d'Olot, sigui un dels integrants de la nissaga de transportistes Tresseras, iniciada pel senyor Pere Tresseras i Vilà.

La coneguda família del Bech de Careda, d'Agullana (Alt Empordà), va matricular un Opel GI-641, inscrita a nom de Bech de Careda Hermanos & CIA, empresa surera.

També hi ha el primer vehicle matriculat per la família Brugués, de Besalú: un autocar Ford amb matrícula GI-649, inscrit a nom del senyor Josep Brugués.

En Josep Rexach, d'una coneguda família ripollesa d'industrials tèxtils amb fàbriques a Ripoll i Campdevànol, tenia inscrit un Buick amb matrícula GI-653.


fot550-6

L'industrial Pere Sacrest i Dusol, propietari de HILADOS DUSOL SA, de Les Planes d'Hostoles, va matricular un Hispano GI-686. El Sr. Sacrest matricula després un altre Hispano GI-777.

TRANSPORTES ELÉCTRICOS INTERURBANOS SA (TEISA) matricula un Hispano GI-694; i un Ford GI-697. Més endavant, matricula un altre Hispano GI-738.

Sayós & CIA, de Ripoll, destil·leria fabricant de l'anís La Abeja, propietat del senyor Francesc Sayós, va matricular dos Ford GI-696 i GI-967.

L'empresa Ribot, Font i Artigas, SA, de Palafrugell, matricula quatre autocars Hispano consecutius: GI-710, GI-711, GI-712 i GI-713.

L'empresa Manufacturas Cuero Tosas, de Blanes, matricula un All America GI-745. Manufacturas del Corcho SA, de Palafrugell, principal empresa exportadora en els anys 1920, matricula un Ford GI-756.

L'industrial Joan Sirvent, propietari de la fàbrica de xocolates "Juan Sirvent", i també vinculat al sector tèxtil, va matricular un Ford GI-762. I l'empresa fabricant de pastes, HIJOS DE FRANCISCO SAULA, de Calella, va matricular un Lancia GI-797 i un Suere GI-798.

fot515-7

Manufacturas del Corcho SA, l'antiga Miquel & Vincke, va matricular un Ford GI-807. També matricula un Berliet GI-943.

En Josep Uño, titular d'un negoci de colonials i ultramarins a Ripoll va matricular un Ford GI-812. En Jaume Noguera, també de Ripoll i que regentava un negoci de queviures, combustibles i forn de pa, conegut com "Can momotombo", va comprar un Ford amb matrícula GI-818.

TEISA, de Banyoles, va matricular un Hispano GI-825. També un USA GI-856.

En Camil Güell, de Camprodon, va adquirir un Hispano amb matrícula GI-839. El senyor Jaume Perxés, del mas Perxés d'Agullana, va comprar un Citroen amb matrícula GI-884. La senyora Consol Vallmajó va matricular tres Ford correlatius: GI-894, GI-895 i GI-896.

fot516-8

La matrícula GI-977 correspon a un Berliet de l'empresa SOCIEDAD ANÓNIMA EXTRACTOS CURTIENTES Y PRODUCTOS QUÍMICOS, de Celrà. Aquesta empresa té l'origen en la societat mercantil Brillas & Pagans, constituïda el 1902 pels senyors Josep Brillas i Martí i Pere Pagans i Lladó. Amb la incorporació com a soci del senyor Albert Fontana l'any 1903 es passa a denominar Brillas, Pagans & CIA. La nova fàbrica, de caràcter modernista, fou encarregada a l'arquitecte Isidre Bosch i Batallé. L'any 1921 la societat es denomina Extractos Curtientes y Productos Químicos S.A.

En Pere Sacrest i Dusol, propietari de HILADOS DUSOL SA, de Les Planes d'Hostoles, matricula l'Hispano GI-1000, número rodó.

TRANSPORTES ELÉCTRICOS INTERURBANOS SA, de Banyoles, matricula un AS GI-1004.

Manufacturas del Corcho SA, de Palafrugell, matricula dos camions consecutius: un Berliet GI-1013 i un Ford GI-1014. L'empresa tèxtil SOCIEDAD ANÓMIMA GROBER, de Girona, compra un Hispano que li assignen la matrícula GI-1045.

La societat Ribot, Font i Artigas SA tenia el costum de comprar els autocars a grapats: compra dos Hispano GI-1052 i GI-1053, i dos Berliet GI-1054 i 1055.

L'empresa surera d'Agullana, Bech de Careda Hermanos & CIA, compra un Zedel amb matrícula GI-1067.

fot517-9

En Manel Mir i Prat compra un autocar Hispano amb matrícula GI-1074. I la Hispano Hilarenca compra un Hispano amb matrícula GI-1109 i un altre amb matrícula GI-1185.

Josep Ensesa, de Girona, propietari d'un Salmson amb matrícula GI-1111, número capicua, és possiblement el senyor Josep Ensesa i Gubert, promotor de la urbanització de luxe de S'Agaró i de l'Hostal de la Gavina. També era propietari de farineres i empreses químiques.

En Joan Sardà, de Ripoll, titular d'un Citroen amb matrícula GI-1133, era propietari d'una farinera.

MANUFACTURAS DEL CORCHO SA, de Palafrugell, era l'empresa que comprava i matriculava més vehicles aquells anys: un Ford GI-1190. I la societat FERROCARRILES ECONÓMICOS ESPAÑOLES, de Palamós, que explotava la línia del tren petit des de Girona fins a Palafrugell, va matricular un Riker GI-1196.

Segons aquesta relació, el Pont Major, actualment un barri de Girona, era un municipi independent. Així consta en relació al senyor Martí Regasa, titular d'un Buick amb matrícula GI-1200, que residia al municipi de Pont Major.

En Camil Güell, de Camprodon compra un altre Hispano amb matrícula GI-1209.

Continuarà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada