diumenge, 19 de juny del 2016

Inauguració del nou concessionari Renault Trucks de Motor Tàrrega SA a Figueres (III).

Quan acudirem al concessionari oficial Renault Trucks del Taller Tàrrega, a Borrassà, a tres quarts de sis de la tarda del passat divendres, arribava en aquell precís instant un camió articulat de l'empresa Calsina Carré. El constructor Renault l'ha encertada amb aquesta cabina i les vendes d'unitats ho avalen:

IMG_2310

Un cop acabades les intervencions dels senyors Esteve, del representant de Renault Trucks Espanya i del senyor Espadalé, moment en què aparegueren dins la nau uns cambrers portant safates plenes de menjars i viandes que distribuïren a les taules parades per tal que els assistents les degustéssim, fou  aprofitat per retratar alguns dels vehicles dipositats al pati. El primer vehicle que hi havia, al costat de l'entrada al concessionari, era aquesta tractora Renault:

IMG_2312

A l'altre cantó de la porta principal hi eren exposats un furgó i una tractora:

IMG_2368

IMG_2365

Davant de la porta d'accés al taller, perfectament arrenglades en forma de semi-arc, deu tractores que Taller Tàrrega havia de lliurar al transportista empordanès Calsina Carré, les quals, pel nostre gust, llueixen una encertada combinació de colors que identifica perfectament l'empresa:

IMG_2314

IMG_2317

IMG_2325

IMG_2326

IMG_2324


IMG_2333

IMG_2323

IMG_2327


IMG_2329

IMG_2331

IMG_2332

I a la part posterior del pati, solitària, una altre tractora Renault del referit transportista empordanès:

IMG_2349

La tractora i la góndola d'un sol eix que portà des d'Alcarràs el Barreiros Super Azor:

IMG_2352

Camió articulat de Villart Logístic SL de Balaguer (Noguera):

IMG_2356

Casualment, quan fotografiàvem les tractores adquirides per Calsina Carré, aparegué, de sobte, el Kenworth grua de Transports Padrosa de Llers remolcant una tractora Renault avariada; un camió, la presència del qual, amb el capó davanter, el radiador cromat i els tubs d'escapament enlairats, és formidable: 

IMG_2345

Els treballadors del concessionari li indicaren al conductor que deixés la tractora avariada a la part posterior del pati:

IMG_2347

Aquest model de Renault, amb una cabina de concepció i disseny revolucionàries, s'ha produït durant vint-i-cinc anys:

IMG_2343

IMG_2361

La feina que esperem que aquest taller atengui quan estigui en ple funcionament, ben aviat, ens féu adonar del paper que la petita i mitjana empresa té al nostre país com a font creadora d'ocupació i riquesa. I són aquestes empreses les que mantenen l'activitat industrial i productiva, inverteixen en investigació i desenvolupament i han incrementat les exportacions a l'estranger. 

Una actitud coratjosa i decidida de les empreses familiars, fruit de l'esperit emprenedor que es manté viu a Catalunya -també a les Illes Balears i al País Valencià-, malgrat el poc suport de les administracions, una legislació laboral i tributària que les penalitza front les grans empreses, un dèficit crònic en matèria d'infraestructures -l'estat que presenta la carretera nacional II en el tram de l'Alt Empordà és colpidor-, un excés de normativa administrativa que regula els requisits d'obertura d'establiments que dilata els terminis d'atorgament de llicències, n'encareix el cost d'execució de les reformes o noves instal·lacions i sovint ha causat la pèrdua d'inversions empresarials. 

A desgrat dels factors desfavorables enumerats, i n'hi ha més, les petites i mitjanes empreses catalanes són l'autèntica força que tenim per sortir de la crisi i fer un país més pròsper. La inauguració i posada en funcionament d'aquest concessionari és un exemple patent d'aquest fet.

Continuarà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada