dissabte, 20 de maig de 2017

Primer encontre o trobada de vehicles clàssics a La Panadella celebrat el 14 de maig de 2017: el automòbils (III).

La major part dels vehicles que han participat en aquest encontre foren automòbils i motocicletes, fet per altra banda ben natural. Era admirable la perfecta col·locació de les rengleres de vehicles que creaven amples passadissos que facilitava el trànsit dels vianants que contemplaven els vehicles exposats. Un dels vehicles més antics exposats, matriculat abans de la guerra civil i que fou portat en un remolc:

IMG-20170514-WA0008

Al fons de la imatge, davant de la cisterna, la carpa on l'organització dirigida eficaçment per la Sra. Maria Jesús Freixa Palau acreditava els participants i lliurava els objectes propis d'aquesta mena d'esdeveniments:

20170514_101722

Un altre vehicle ben singular, un Citroen Stromberg:

IMG-20170514-WA0009

Cotxe clàssic anglès amb les línies i cromats característics: 

IMG-20170514-WA0097

Un altre automòbil anglès, un Rover, empresa també desapareguda com gairebé tots els constructors britànics de vehicles:

IMG-20170514-WA0096

Un Doge Dart 3700 GT, ben restaurat. Aquest vehicle, pintat d'un color negre tètric, fou usat pels alts òrgans de l'estat espanyol com el cap de govern i ministres en les darreries del franquisme i en els anys de la transició política:

IMG-20170514-WA0095

IMG-20170514-WA0094

Un dels automòbils més interessants que comparegué a la trobada de La Panadella fou aquest Citroen Maserati. En Johan Cruyff, quan aterrà a Barcelona, en posseí una unitat. Fou una insòlita, innovadora i agosarada proposta del constructor francès del temps que era propietari de Maserati, proposta però que no tingué continuïtat per causa de la crisi del petroli, el preu de compra del vehicle i greus problemes de fiabilitat manifestats ben aviat. Llur disseny presentava una gran elegància i distinció:

IMG-20170514-WA0101

20170514_101531

Selecció d'alguns dels automòbils clàssics presents en aquest encontre: el popular Mini anglès també fabricat sota llicència a Espanya per Authi, el Seat 124 i 1430, veritables super vendes, i dos Mercedes Benz amb les seves carrosseries voluminoses i feixugues, les quals, a diferència del Dodge 3700 GT, acusen considerablement el pas del temps:

IMG-20170514-WA0100

IMG-20170514-WA0108

IMG-20170514-WA0106


IMG-20170514-WA0102

IMG-20170514-WA0091


IMG-20170514-WA0099

També comptà l'encontre amb diverses jeeps:

IMG-20170514-WA0098


IMG-20170514-WA0092

Al costa de la benzinera que hi ha en sentit Lleida fou muntada una carpa que reproduïa l'exposició sobre la història dels transportistes d'Alcarràs que tingué lloc a l'ermita de Montagut el juliol de l'any passat:

20170514_103310


Cap a les onze del matí, una certa calma envaí La Panadella. L’acumulació de gent als restaurants minvà i la major part s’encaminà amb pas decidit cap als vehicles. Els participants engegaren els motors i pausadament, ordenats en fila índia, un rere l’altre, marxarem cap al nucli urbà de Montmaneu, municipi on pertany La Panadella. Els visitants s’apinyaren als vorals de l’antiga carretera nacional que travessa el poble per veure passar la desfilada dels vehicles.

En Gonzalo Latorre Ratés, transportista de Lleida i bon professional que començà l'ofici amb un Pegaso 260 que fou de son pare, al volant del Pegaso 1061 de l'Antoni Ceballos que conduí fins a Montmaneu i Sant Guim de Freixenet: 

IMG-20170514-WA0082

Quins records que li revenien a en Gonzalo en accionar el canvi de bola per ajustar la marxa del Pegaso:

IMG-20170514-WA0080

Des de la Panadella, encapçalats pel Nazar B del senyor Castells que obria la comitiva, seguiren la ruta cap a Sant Guim de Freixenet on, amb la participació dels alcaldes dels referits dos municipis, els senyors Àngel Farré Carulla i Francesc Lluch, es repartiren les distincions i reconeixements entre els participants, els promotors de l’encontre i els organitzadors.

Continuarà. 

Cap comentari:

Publica un comentari