26) AUTOCAR SEDDON amb matricula GI-8856.
Xassís núm. 8875
Motor Perkins núm. 3145602
HP: 26
Places: 31-33
Aquest autocar tingué dues carrosseries: la primera fabricada per BEULAS, d'Arbúcies; la segona fabricada per Ciscar, de Saragossa.
Aquest autocar es va estrenar el 19 de juny de 1954, amb la placa verda GI-12; es va matricular el 11 d'agost de 1954. Fou venut el 26 de desembre de 1977 per ser desballestat.
Es va comprar al concessionari SEDDON de Barcelona, satisfent-se 290.000 pessetes pel xassís, el qual fou recollit a Bilbao per l'Agustí Brugués i Olivet, qui va conduir-lo des de Bilbao fins a Arbúcies per ser carrossat. Fou el primer autocar equipat amb radio-micro.
Fou inscrit a nom d'en Josep Brugués i Brandia, amb adreça al carrer Generalísimo 3, de Besalú; el 6 de novembre del 1961, fou transferit al senyor Agustí Brugués i Olivet, amb la mateixa adreça; finalment, el 30 de gener de 1976 fou transferit al senyor Joan Brugués i Prat, amb adreça al carrer Nord 67, de Banyoles.
Aquest Seddon feia serveis discrecionals els primers anys; més endavant va cobrir els serveis de mercats. En Miquel Costa fou llur xòfer.
Distribució de places d'aquest autocar Seddon:
El Seddon fotografiat al mirador del llac de Banyoles:
Dues fotografies de l'interior d'aquest autocar amb les butaques de fusta fabricades també pel carrosser Beulas:
Fotografia de la part posterior del Seddon, presa a Tolosa de Llenguadoc, amb placa verda GI-12:
Fotografia de l'excursió d'un grup de monges i alumnes del col·legi Cor de Maria, d'Olot, a Lorda, amb el Seddon:
Dues fotografies del Seddon amb la carrosseria fabricada per Ciscar, de Saragossa; aquesta primera fotografia hi ha el Seddon al final del carrer Pere Alsius, just al costat del garatge de Can Olivet, de Banyoles:
La documentació administrativa que és conserva:
27) AUTOCAR FORD amb matrícula GI-19115.
Places: 25
Aquest autocar Ford es va matricular el maig del 1958, sent carrossat per en Beulas, d'Arbúcies. Era inscrit a favor del senyor Agustí Brugués i Olivet, amb adreça al carrer Generalísimo 1, de Besalú. El 16 de maig de 1966 es va vendre al senyor Francisco García i Martin, d'Olot, per mediació d'AUTO RECORD d'Olot, abonant-se 230.000 pessetes. El senyor García va carrossar-lo de nou a ZANE, de Saragossa. Els xòfers eren l'Enric Portas i en Francisco García.
Fotografia del senyor Enric Portas, recolzat al Ford, presa a Lorda:
El Ford fotografiat a Donostia:
Una altre fotografia presa en la celebració de la festa de Sant Cristòfol a Olot:
Fotografia d'una excursió a Lorda:
Fotografies d'un accident del Ford a Olot:
Fotografia del Ford a Lorda:
Dues fotografies d'aquest Ford accidentat a Suïssa:
Distribució de les places d'aquest Ford carrossat per en Beulas:
Targeta de transport discrecional del Ford del 1960:
28) AUTOCAR FORD THAMES amb matrícula GI-20002.
Xassís núm. 7302661
Motor Perkins núm. 3255402
Places 28 a 30.
La primera carrosseria d'aquest autocar fou construïda per la casa Hugas, de Barcelona; la segona carrosseria era d'en Ciscar, de Saragossa. Es va matricular el 28 d'agost de 1958.
Es va comprar a VIATGES COSTA BRAVA SL, de Figueres; el 28 d'abril de 1965 es va vendre al senyor Simon Farreras, qui va inscriure'l a nom del senyor Lluís Casademont. El 26 d'octubre de 1967 el va recomprar el senyor Agustí Brugués i Olivet. El 30 de desembre de 1975 fou transferit al senyor Joan Brugués i Prat, amb adreça al carrer Nord 67, de Banyoles (Pla de l'Estany). Finalment, es va vendre el 30 de gener de 1976 per a llur desballestament. La carrosseria es va vendre el 1982 a Vilavenut per a escenari d'orquestra.
El Ford Thames fotografiat a Figueres (Alt Empordà) amb la carrosseria original fabricada per Hugas de Barcelona:
Tres fotografies d'aquest autocar Thames preses al pont de Besalú amb la segona carrosseria fabricada per en Ciscar:
La documentació administrativa que es conserva és el permís de circulació:
29) AUTOCAR PEGASO amb matrícula GI-20101.
Model: 140 (volant a la dreta).
Xassís i motor núm. 356.510.
Places: 39
Aquest autocar fou carrossat per l'Obradors, de Manresa (Bages), i es pintà amb un color beix i vermell. Es va matricular el maig de 1958. El seu titular era la senyora Anna Prat i Bosch, amb adreça al carrer Generalísimo 1-3, de Besalú. El 17 de setembre de 1965 es va vendre a l'empresa JOSÉ GIMFERRER SA, la fàbrica de les saques, per al transport de llurs treballadors des de Banyoles fins a Serinyà.
Els xofers d'aquest Pegaso 140 foren en Joaquim Genís (1958 al 1963) i en Miquel Costa (1963 al 1965).
El Pegaso 140 carrossat per Obradors fotografiat a Besalú (Garrotxa):
Fotografia de la part posterior d'aquest autocar Pegaso:
Una altre fotografia d'aquest Pegaso al Valle de los Caídos:
El Pegaso 140 fotografiat al pont de Besalú:
Interior d'aquest Pegaso 140:
Fotografia d'aquest Pegaso amb una carrosseria de disseny molt reeixit i elegant:
Els 3 autocars de Can Olivet que van participar en l'excursió a Lorda el maig del 1958. D'esquerra a dreta: el GMC, el Pegaso i el Chevrolet amb llurs xòfers.
Dues fotografies dels autocars de Can Olivet que van participar en l'excursió a Lorda el juliol del 1958:
D'esquerra a dreta: Chevrolet amb matrícula GI-6986 conduït per en Ramon Roca "Palet", el Seddon amb matrícula GI-8856 conduït per l'Enric Portas, el GMC amb matrícula GI-8085 conduït per en Raimon Planells, el Ford amb matrícula GI-19115 conduït per en Miquel Fontàs, i el Pegaso amb matrícula GI-20101 conduït per en Joaquim Genís.
Els cinc autocars de Can Olivet amb llurs xòfers i el senyor Joan Brugués i Prat (dempeus).
Dues targetes de transport de vehicle discrecional dels anys 1958 i 1960:
30) TURISME SEAT 1400 TAXI amb matrícula GI-25101.
Places: 6
Aquest taxi fou comprat a Seat de Barcelona, matriculant-se el 26 de setembre de 1959. Fou inscrit a nom del senyor Agustí Brugués i Olivet, amb adreça al carrer Generalísimo 3, de Besalú.
El Seat fotografiat a Serinyà:
La Carme Brugués fotografiada davant del Seat a Banyoles.
Targeta de transport d'aquest Seat:
Xassís núm. 8875
Motor Perkins núm. 3145602
HP: 26
Places: 31-33
Aquest autocar tingué dues carrosseries: la primera fabricada per BEULAS, d'Arbúcies; la segona fabricada per Ciscar, de Saragossa.
Aquest autocar es va estrenar el 19 de juny de 1954, amb la placa verda GI-12; es va matricular el 11 d'agost de 1954. Fou venut el 26 de desembre de 1977 per ser desballestat.
Es va comprar al concessionari SEDDON de Barcelona, satisfent-se 290.000 pessetes pel xassís, el qual fou recollit a Bilbao per l'Agustí Brugués i Olivet, qui va conduir-lo des de Bilbao fins a Arbúcies per ser carrossat. Fou el primer autocar equipat amb radio-micro.
Fou inscrit a nom d'en Josep Brugués i Brandia, amb adreça al carrer Generalísimo 3, de Besalú; el 6 de novembre del 1961, fou transferit al senyor Agustí Brugués i Olivet, amb la mateixa adreça; finalment, el 30 de gener de 1976 fou transferit al senyor Joan Brugués i Prat, amb adreça al carrer Nord 67, de Banyoles.
Aquest Seddon feia serveis discrecionals els primers anys; més endavant va cobrir els serveis de mercats. En Miquel Costa fou llur xòfer.
Distribució de places d'aquest autocar Seddon:
El Seddon fotografiat al mirador del llac de Banyoles:
Dues fotografies de l'interior d'aquest autocar amb les butaques de fusta fabricades també pel carrosser Beulas:
Fotografia de la part posterior del Seddon, presa a Tolosa de Llenguadoc, amb placa verda GI-12:
Fotografia de l'excursió d'un grup de monges i alumnes del col·legi Cor de Maria, d'Olot, a Lorda, amb el Seddon:
Dues fotografies del Seddon amb la carrosseria fabricada per Ciscar, de Saragossa; aquesta primera fotografia hi ha el Seddon al final del carrer Pere Alsius, just al costat del garatge de Can Olivet, de Banyoles:
La documentació administrativa que és conserva:
27) AUTOCAR FORD amb matrícula GI-19115.
Places: 25
Aquest autocar Ford es va matricular el maig del 1958, sent carrossat per en Beulas, d'Arbúcies. Era inscrit a favor del senyor Agustí Brugués i Olivet, amb adreça al carrer Generalísimo 1, de Besalú. El 16 de maig de 1966 es va vendre al senyor Francisco García i Martin, d'Olot, per mediació d'AUTO RECORD d'Olot, abonant-se 230.000 pessetes. El senyor García va carrossar-lo de nou a ZANE, de Saragossa. Els xòfers eren l'Enric Portas i en Francisco García.
Fotografia del senyor Enric Portas, recolzat al Ford, presa a Lorda:
El Ford fotografiat a Donostia:
Una altre fotografia presa en la celebració de la festa de Sant Cristòfol a Olot:
Fotografia d'una excursió a Lorda:
Fotografies d'un accident del Ford a Olot:
Fotografia del Ford a Lorda:
Dues fotografies d'aquest Ford accidentat a Suïssa:
Distribució de les places d'aquest Ford carrossat per en Beulas:
Targeta de transport discrecional del Ford del 1960:
28) AUTOCAR FORD THAMES amb matrícula GI-20002.
Xassís núm. 7302661
Motor Perkins núm. 3255402
Places 28 a 30.
La primera carrosseria d'aquest autocar fou construïda per la casa Hugas, de Barcelona; la segona carrosseria era d'en Ciscar, de Saragossa. Es va matricular el 28 d'agost de 1958.
Es va comprar a VIATGES COSTA BRAVA SL, de Figueres; el 28 d'abril de 1965 es va vendre al senyor Simon Farreras, qui va inscriure'l a nom del senyor Lluís Casademont. El 26 d'octubre de 1967 el va recomprar el senyor Agustí Brugués i Olivet. El 30 de desembre de 1975 fou transferit al senyor Joan Brugués i Prat, amb adreça al carrer Nord 67, de Banyoles (Pla de l'Estany). Finalment, es va vendre el 30 de gener de 1976 per a llur desballestament. La carrosseria es va vendre el 1982 a Vilavenut per a escenari d'orquestra.
El Ford Thames fotografiat a Figueres (Alt Empordà) amb la carrosseria original fabricada per Hugas de Barcelona:
Tres fotografies d'aquest autocar Thames preses al pont de Besalú amb la segona carrosseria fabricada per en Ciscar:
La documentació administrativa que es conserva és el permís de circulació:
29) AUTOCAR PEGASO amb matrícula GI-20101.
Model: 140 (volant a la dreta).
Xassís i motor núm. 356.510.
Places: 39
Aquest autocar fou carrossat per l'Obradors, de Manresa (Bages), i es pintà amb un color beix i vermell. Es va matricular el maig de 1958. El seu titular era la senyora Anna Prat i Bosch, amb adreça al carrer Generalísimo 1-3, de Besalú. El 17 de setembre de 1965 es va vendre a l'empresa JOSÉ GIMFERRER SA, la fàbrica de les saques, per al transport de llurs treballadors des de Banyoles fins a Serinyà.
Els xofers d'aquest Pegaso 140 foren en Joaquim Genís (1958 al 1963) i en Miquel Costa (1963 al 1965).
El Pegaso 140 carrossat per Obradors fotografiat a Besalú (Garrotxa):
Fotografia de la part posterior d'aquest autocar Pegaso:
Una altre fotografia d'aquest Pegaso al Valle de los Caídos:
El Pegaso 140 fotografiat al pont de Besalú:
Interior d'aquest Pegaso 140:
Fotografia d'aquest Pegaso amb una carrosseria de disseny molt reeixit i elegant:
Els 3 autocars de Can Olivet que van participar en l'excursió a Lorda el maig del 1958. D'esquerra a dreta: el GMC, el Pegaso i el Chevrolet amb llurs xòfers.
Dues fotografies dels autocars de Can Olivet que van participar en l'excursió a Lorda el juliol del 1958:
D'esquerra a dreta: Chevrolet amb matrícula GI-6986 conduït per en Ramon Roca "Palet", el Seddon amb matrícula GI-8856 conduït per l'Enric Portas, el GMC amb matrícula GI-8085 conduït per en Raimon Planells, el Ford amb matrícula GI-19115 conduït per en Miquel Fontàs, i el Pegaso amb matrícula GI-20101 conduït per en Joaquim Genís.
Els cinc autocars de Can Olivet amb llurs xòfers i el senyor Joan Brugués i Prat (dempeus).
Dues targetes de transport de vehicle discrecional dels anys 1958 i 1960:
30) TURISME SEAT 1400 TAXI amb matrícula GI-25101.
Places: 6
Aquest taxi fou comprat a Seat de Barcelona, matriculant-se el 26 de setembre de 1959. Fou inscrit a nom del senyor Agustí Brugués i Olivet, amb adreça al carrer Generalísimo 3, de Besalú.
El Seat fotografiat a Serinyà:
La Carme Brugués fotografiada davant del Seat a Banyoles.
Targeta de transport d'aquest Seat:
Hola!
ResponEliminaHem obert un fil que crec que us pot interessar al Twitter
https://twitter.com/AHGirona/status/1158310375357603841