21) CAMIÓ CHEVROLET amb matrícula GI-7377.
HP: 21
Color del vehicle: verd.HP: 21
Aquest camió fou inscrit a favor del senyor Agustí Brugués i Olivet, amb adreça al carrer Generalísimo 1-3, de Besalú. Es va vendre el 22 de juliol de 1949 al senyor Joan Moll i Gubianes, de Caldes de Malavella, conegut com en "Moll de Caldes".
Fotografia d'aquest camió Chevrolet a la ronda Ferran Puig, de Girona, l'any 1948. Sorprèn l'absència de vehicles en una de les principals vies de la ciutat de Girona.
La documentació administrativa que se'n conserva d'aquest camió són dues targetes de transport de l'any 1948 i el justificant del pagament de l'impost de circulació de l'any 1949:
22) AUTOCAR CHEVROLET amb matrícula GI-7426.
HP: 20
Places: 33
Aquest autocar tingué dues carrosseries: la segona fou construïda pel carrosser Queralt, d'Arbúcies (La Selva), avui dia INDCAR.
Fou inscrit a favor del senyor Agustí Brugués i Olivet; l'any 1949 fou transferit al senyor Josep Brugués i Brandia, amb adreça al carrer Generalísimo 3, de Besalú (Garrotxa). Es va vendre el 15 de març de 1950 al senyor Joan Garriga i Boix, amb adreça al carrer casa de Camp 78, de Cànoves (Vallès Oriental), per 35.000 pessetes.
Fotografia d'aquest autocar Chevrolet l'any 1948 a a la plaça dels Turers de Banyoles; a la dret hi ha en Josep Brugués i Brandia, l'avi Pep.
Durant els anys 1940, el dia de mercat de Banyoles, Can Olivet destinava tres autocars per a transportar viatgers des tres línies: Tortellà, Maià de Montcal i Besalú-Serinyà.
La documentació administrativa que se'n conserva és unes targetes de transport de l'any 1949, i el justificant de pagament de l'impost de circulació de vehicles d'aquell any:
23) CAMIONETA CHEVROLET amb matrícula GI-7461
Motor núm. 2103337.
HP: 16
Aquesta camioneta era inscrita a favor del senyor Agustí Brugués i Olivet, de Besalú. Fou venuda el 3 de juny de 1949 al senyor Pere Mayolas i Lloret, del municipi d'Esponellà (Pla de l'Estany).
24) AUTOCAR AUSTIN amb matrícula GI-7746.
Motor: 166.253
HP: 21
Places: 27-33
Color: beix-vermell.
25) Autocar GMC amb matrícula GI-8085.
Xassís GR-1034-2
Motor Perkins núm. 3111090
HP: 26
Places: 33
Fotografia d'aquest autocar GMC, on hi ha d'esquerra a dreta, els senyors Joan Brugués, Raimon Planells i Ramon Prujà:
El GMC fotografiat per la festa de Sant Cristòfol celebrada el 10 de juliol del 1953, transportant els treballadors de l'empresa ANÓMIMA DE TRANSPORTES SA:
Tres fotografies d'aquest autocar GMC amb les carrosseries que va muntar:
El GMC fotografiat a Olot per la festa de Sant Cristòfol, amb en Mundu i l'Elies:
En Joaquim Genís recolzat en el GMC, a Porqueres (Pla de l'Estany):
El GMC a Besalú (Garrotxa):
El GMC aturat al poble de El Pertús (Vallespir), amb en Leonardo Sanz i en Mundu Planells, en un viatge cap a Itàlia:
El GMC fotografiat a Gènova (Itàlia):
La documentació administrativa que es conserva hi ha el permís de circulació, les targetes de transport per a viatges discrecionals dels anys 1950 i 1960, i el justificant del pagament de l'impost de circulació de l'any 1956:
La documentació administrativa que se'n conserva d'aquest camió són dues targetes de transport de l'any 1948 i el justificant del pagament de l'impost de circulació de l'any 1949:
22) AUTOCAR CHEVROLET amb matrícula GI-7426.
HP: 20
Places: 33
Aquest autocar tingué dues carrosseries: la segona fou construïda pel carrosser Queralt, d'Arbúcies (La Selva), avui dia INDCAR.
Fou inscrit a favor del senyor Agustí Brugués i Olivet; l'any 1949 fou transferit al senyor Josep Brugués i Brandia, amb adreça al carrer Generalísimo 3, de Besalú (Garrotxa). Es va vendre el 15 de març de 1950 al senyor Joan Garriga i Boix, amb adreça al carrer casa de Camp 78, de Cànoves (Vallès Oriental), per 35.000 pessetes.
Fotografia d'aquest autocar Chevrolet l'any 1948 a a la plaça dels Turers de Banyoles; a la dret hi ha en Josep Brugués i Brandia, l'avi Pep.
Durant els anys 1940, el dia de mercat de Banyoles, Can Olivet destinava tres autocars per a transportar viatgers des tres línies: Tortellà, Maià de Montcal i Besalú-Serinyà.
La documentació administrativa que se'n conserva és unes targetes de transport de l'any 1949, i el justificant de pagament de l'impost de circulació de vehicles d'aquell any:
23) CAMIONETA CHEVROLET amb matrícula GI-7461
Motor núm. 2103337.
HP: 16
Aquesta camioneta era inscrita a favor del senyor Agustí Brugués i Olivet, de Besalú. Fou venuda el 3 de juny de 1949 al senyor Pere Mayolas i Lloret, del municipi d'Esponellà (Pla de l'Estany).
24) AUTOCAR AUSTIN amb matrícula GI-7746.
Motor: 166.253
HP: 21
Places: 27-33
Color: beix-vermell.
El xassís d'aquest autocar AUSTIN fou comprat a la casa IMPROVER de Barcelona, l'any 1949, satisfent-se un preu de 125.000 pessetes; fou matriculat el 8 d'agost de 1950.
Fou inscrit a favor del senyor Agustí Brugués i Olivet, amb adreça al carrer Generalísimo 1-3, de Besalú.
Aquest Austin es va vendre a DIMASA, concessionari oficial Barreiros a Barcelona, per 150.000 pessetes. Posteriorment fou recomprat a COASA, filial de Barreiros dedicada a la venda de vehicles de segona ma, per 50.000 pessetes. Es va donar de baixa el desembre del 1970 i venut a en Llandrich, un desballestador de Besalú.
Aquest autocar feu el primer viatge a Roma el 3 d'agost de l'any 1950.
L'Austin fotografiat al pont de Besalú, que entronca amb la carretera de Figueres:
Fotografia d'aquest Austin fotografiat a la plaça Marquina de Girona, a tocar de l'estació:
L'Austin fotografiat a la l'estació de Girona:
Una altra fotografia d'aquest Austin a la Rambla de Figueres:
Fotografia d'aquest Austin després d'haver sofert un accident:
L'Austin fotografiat a Montpeller:
Aquest Austin tenia un acabat molt luxós, amb butaques de pell. Segurament, fou l'autocar més ben acabat a les comarques gironines quan fou estrenat. La causa fou l'interès del carrosser Ayats d'augmentar les vendes en el mercat gironí, fabricant un autocar molt bonic i elegant que constituïa una notable propaganda de llurs productes, atès que en aquells anys carrossava bàsicament per a empreses d'autocars de Madrid i Mallorca. Quan fou estrenat va exposar-se a la plaça dels Turers de Banyoles, per a gaudi i entreteniment dels vilatans.
En quant a la documentació que es conserva hi ha un duplicat del permís de circulació, les dues targetes de transport regular i discrecional del 1960, i el justificant del pagament de l'impost de circulació de l'any 1950:
Fou inscrit a favor del senyor Agustí Brugués i Olivet, amb adreça al carrer Generalísimo 1-3, de Besalú.
Aquest Austin es va vendre a DIMASA, concessionari oficial Barreiros a Barcelona, per 150.000 pessetes. Posteriorment fou recomprat a COASA, filial de Barreiros dedicada a la venda de vehicles de segona ma, per 50.000 pessetes. Es va donar de baixa el desembre del 1970 i venut a en Llandrich, un desballestador de Besalú.
Aquest autocar feu el primer viatge a Roma el 3 d'agost de l'any 1950.
L'Austin fotografiat al pont de Besalú, que entronca amb la carretera de Figueres:
Fotografia d'aquest Austin fotografiat a la plaça Marquina de Girona, a tocar de l'estació:
L'Austin fotografiat a la l'estació de Girona:
Una altra fotografia d'aquest Austin a la Rambla de Figueres:
Fotografia d'aquest Austin després d'haver sofert un accident:
L'Austin fotografiat a Montpeller:
Aquest Austin tenia un acabat molt luxós, amb butaques de pell. Segurament, fou l'autocar més ben acabat a les comarques gironines quan fou estrenat. La causa fou l'interès del carrosser Ayats d'augmentar les vendes en el mercat gironí, fabricant un autocar molt bonic i elegant que constituïa una notable propaganda de llurs productes, atès que en aquells anys carrossava bàsicament per a empreses d'autocars de Madrid i Mallorca. Quan fou estrenat va exposar-se a la plaça dels Turers de Banyoles, per a gaudi i entreteniment dels vilatans.
En quant a la documentació que es conserva hi ha un duplicat del permís de circulació, les dues targetes de transport regular i discrecional del 1960, i el justificant del pagament de l'impost de circulació de l'any 1950:
25) Autocar GMC amb matrícula GI-8085.
Xassís GR-1034-2
Motor Perkins núm. 3111090
HP: 26
Places: 33
Aquest autocar fou reconstruït per TALLERS AUTOPRACTICO del carrer Casanovas de Barcelona. El va carrossar en Torrent de Figueres (Alt Empordà), matriculant-se l'any 1953. Es va vendre el 8 de gener de 1968 al senyor Joan Alemany i Bonvehí, del carrer Ramada 3, de Vic. L'any 1969 fou recomprat per la família Brugués.
Fotografia d'aquest autocar GMC, on hi ha d'esquerra a dreta, els senyors Joan Brugués, Raimon Planells i Ramon Prujà:
El GMC fotografiat per la festa de Sant Cristòfol celebrada el 10 de juliol del 1953, transportant els treballadors de l'empresa ANÓMIMA DE TRANSPORTES SA:
Tres fotografies d'aquest autocar GMC amb les carrosseries que va muntar:
El GMC fotografiat a Olot per la festa de Sant Cristòfol, amb en Mundu i l'Elies:
En Joaquim Genís recolzat en el GMC, a Porqueres (Pla de l'Estany):
El GMC a Besalú (Garrotxa):
El GMC aturat al poble de El Pertús (Vallespir), amb en Leonardo Sanz i en Mundu Planells, en un viatge cap a Itàlia:
El GMC fotografiat a Gènova (Itàlia):
La documentació administrativa que es conserva hi ha el permís de circulació, les targetes de transport per a viatges discrecionals dels anys 1950 i 1960, i el justificant del pagament de l'impost de circulació de l'any 1956:
La fotografia que tens del bus a la rambla de figueres,es la plaça de l'Ajuntament.
ResponEliminaGràcies