divendres, 5 d’agost del 2011

El pavelló de l'INI a la Fira de Barcelona del juny del 1975.

A l'arxiu d'ENDESA referit a les empreses FECSA i ENHER, en Sergi Treviño, conservador d'aquest material, ha trobat unes fotografies de gran interès per a l'objecte d'aquest bloc.

El juny del 1975 l'Institut Nacional de Industria (INI) va muntar un pavelló a la Fira de Barcelona on va presentar tots els productes que fabricaven les diferents empreses participades per aquesta entitat estatal constituïda l'any 1941 amb l'objectiu de crear industries per a fer viable la política autàrquica franquista. Fotografia de les autoritats presents en la inauguració de la mostra de productes que fabricava l'INI:

IMG_0079

Un de les empreses més importants participades per l'INI era l'Empresa Nacional de Autocamions SA (ENASA), fabricant dels coneguts camions Pegaso. Aquesta empresa hi presentava la cabina de camió que fabricava aleshores, tallada pel mig per a veure-hi tots els elements que l'integraven, tant mecànics com de confort. Dues fotografies de l'estand d'ENASA on es presentava la cabina d'un camió Pegaso:

IMG_0078

IMG_0080

Aquesta cabina era una de les modernes que es fabricaven a començaments dels anys 1970. Suposava un gran avenç front a la cabina anterior. Tanmateix, el futur de Pegaso, com gran part de les empreses d'automoció europees, era negre. S'estava patint els efectes de la crisi del petroli de l'any 1973 i l'Estat Espanyol havia de procedir a desmantellar gran part de la seva indústria, completament obsoleta.

Vull agrair al senyor Treviño les facilitats per a consultar l'arxiu fotogràfic d'ENDESA, que ofereix una informació molt valuosa d'aquells anys.

1 comentari:

  1. Nunca había visto yo esta foto de la cabina partida de un cabina cuadrada, aunque ya existían estos modelos de estudio como sabemos por el que se conserva en una Universidad de Barcelona

    ResponElimina