diumenge, 11 de novembre de 2012

La tractora Magirus Deutz de Transports Pujol de Sant Feliu de Codines.

El problema principal dels transportistes espanyols que operaven per Europa eren les panes que patien els seus camions. Si la reparació exigia el canvi de peces mecàniques, el camió estava aturat uns quants dies fins l'arribada del recanvi d'Espanya. La xarxa comercial de Pegaso a l'estranger era molt justa i la de Barreiros insignificant.

Endemés, els Pegasos i els Barreiros van ser uns camions d'un època i que tenien sentit en unes circumstàncies molt concretes. Quan els transportistes espanyols treballaven per Europa s'adonaven de la diferència entre les vehicles nacionals i els de la resta de països europeus.

Davant d'aquest fet, i per substituir els camions Barreiros Super Azor, en Josep Pujol va compra una tractora Magirus Deutz amb tres eixos que arrossegava un semiremolc. Era el vehicle ideal per treballar per Europa. Magirus Deutz era un camió alemany d'una fiabilitat acreditada que equipava un motor potent i disposava d'una xarxa de concessionaris i tallers de reparació pertot Europa. També disposava d'una gran cabina per trajectes de llarga distància. El Magirus fotografiat a Sant Feliu de Codines:

fot703

El semiremolc Fruehauf transformat per l'empresa Carrosseries Vic SA, que oferia una gran capacitat de càrrega:

fot704

fot705

Aquest Magirus cobria rutes nacionals i internacionals, principalment per França i Itàlia: 

fot706

fot707

El Magirus Deutz en una carretera espanyola. El contrast entre la xarxa europea de carreteres i autopistes i l'espanyola era palesa:

fot708BIS3

fot7093

fot708BIS4

El Magirus Deutz fotografiat a Beziers:

fot709mAGIRUS

fot70941

fot708BIS

El Magirus al port de Gènova. Al seu costat un Pegaso:

fot7143

fot7144

El Magirus sortint de les entranyes d'un transbordador atracat al port de Barcelona:

fot7153

fot7151

fot715 BCN port

Continuarà.

Cap comentari:

Publica un comentari