diumenge, 22 de setembre del 2013

Transports Padrosa SA: les exportacions i la internacionalització.

Ben aviat, a principis dels anys 1950 en Pere Padrosa i Simon, propietari de Transports Padrosa, comença els transports a l'estranger. Consistia en l'exportació de productes agrícoles espanyols a la resta de països europeus com el vi i l'oli d'oliva, dos productes molt apreciats. Un dels clients de l'empresa, Almacenes Palomer de Girona comprava oli d'oliva a Andalusia que facturava cap a Europa amb els camions Pegaso 140 amb remolc de can Padrosa. També traginaven vi espanyol cap a l'estranger. Un Pegaso 140 amb un semiremolc retratat l'any 1955 amb destí a Brussel·les carregat de vi espanyol:

IMG_7393

Per atendre els transports internacionals que li encomanava Fernando Roqué SA, una agència de duanes de Barcelona que tenia delegacions arreu de l'estat espanyol i a Cervera de la Marenda, i corresponsals a d'altres països europeus, disposava als anys 1960 d'una flota de camions Pegaso 1065 amb remolc carrossats amb caixes per transports especials. Un dels Pegasos 1065 Europa que treballava per Fernando Roqué SA:

IMG_7392

Anunci publicat al diari La Vanguardia del servei Eurogrup que oferia l'agència de duanes Fernando Roqué SA per despatxar en una duana a l'estació de tren de la Sagrera, a Barcelona, les mercaderies que s’exportaven a la resta de països de l’Europa continental pel pas fronterer de Portbou: 

Roqué TIR

Un camió Pegaso de Fernando Roqué SA fotografiat pel senyor Xavier Castells; al seu darrere, un Pegaso de Transports Castells del barri del Bon Pastor de Barcelona:

Fernando Roqué SA

Les exportacions de mercaderies per carretera en camions tenia als anys 1960 un competència molt forta, el ferrocarril. Aquest fet no va desanimar els responsables de Transports Padrosa SA que van ampliar la flota de camions pel transport internacional. Una decisió encertada atès que el temps va revelar que el transport de mercaderies en camions era més competitiu que en tren. Transports Padrosa SA també traginava béns, maquinària i vehicles importats per empreses espanyoles que arribaven en tren a l'estació del Voló-El Pertús. 

Camió Pegaso que traginava tractors txecs Zeta carregats a l'estació de tren del Voló-El Pertús, al Vallespir, fotografiat a Figueres abans d'emprendre la distribució d'aquests tractors als concessionaris i representants que hi havia arreu d'Espanya:

IMG_7390

Per superar les restriccions de permisos internacionals que autoritzava el pas dels camions arreu de les fronteres europees causat perquè Espanya no pertanyia a a la Comunitat Econòmica Europea, Transports Padrosa SA va constituir l'any 1969 una empresa domiciliada a Perpinyà, la capital del Rosselló, amb vint-i-cinc tractores. Fou nomenada gerent de l'empresa la senyora Margarita Pierre i Mallol, esposa d'en Pere Padrosa i Puignau, amb nacionalitat francesa perquè els seus pares, comerciants d'espardenyes amb un establiment al carrer Nou de Figueres, procedien de Costoja, al Vallespir. Una tractora Magirus Deutz amb un semiremolc de l'empresa TRANSPORTS PADROSA de Perpinyà:

IMG_7396

Amb l'ingrés de l'estat espanyol a la Comunitat Econòmica Europea, Transports Padrosa disposava de delegacions a varis països europeus. Una decisió adoptada pels criteris de proximitat, rapidesa i eficàcia en el compliment dels serveis amb els seus clients principals. Alguns camions de l'empresa eren matriculats en aquests països europeus. La greu crisi econòmica que afecta amb desigual intensitat els països integrats a la Unió Europea ha replantejat aquesta política empresarial. 

Actualment Transports Padrosa ha constituït a Urugai la societat Lapalmir SA que té per objecte la prestació de serveis de grues i transports especials. Les perspectives que presenta Uruguai i els altres països limítrofs són optimistes. Hi ha moltes coses per fer, una situació semblant a l'Espanya dels anys 1950. Catàleg del model JAC 336, fabricat per JAC MOTORS a Xina, semblant al Scania: 

IMG_9085

IMG_9086

Dues fotografies d'un camió JAC xinès, de tres eixos, amb ploma i caixa que té Lapalmir SA, l'empresa del grup Padrosa a l'Urugai especialitzada en serveis especials i grues:

IMG_9088

IMG_9087

Ben aviat Transports Padrosa va fer transports internacionals. També van obrir delegacions a d'altres països europeus. Sota l'impuls d'aquest tarannà, manifestat a principis dels anys 1950, ara també treballen a l'Uruguai. És el que fan en aquests moments moltes petites i mitjanes empreses catalanes i valencianes. Amb aquest article acabem la sèrie de cròniques dedicades a Transports Padrosa, les quals ha estat possibles per la gentilesa i amabilitat del senyor Pere Padrosa i Puignau.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada