dissabte, 15 de març del 2014

En Josep Quintana Clé del municipi d'Anglès: l'execució d'obra pública i la compravenda de camions i maquinària (III).

En Josep Quintana demostrà la seva capacitat en el ram de l'obra pública en la construcció de l'embassament de Susqueda, que tanta vida donà en aquells pobles. També participà en la construcció de les dues autopistes catalanes que s'executaren a finals dels anys 1960 i principis dels 1970 -la de Montgat a Mataró i la de Barcelona a Girona- i l'aeroport de Girona-Costa Brava, ubicat als municipis d'Aiguaviva i Vilobí d'Onyar, al sud de la ciutat de Girona, inaugurat l'any 1967 per donar servei als vols de turistes europeus que havien d'aterrar per força a Barcelona i Perpinyà. 

Aquesta gran infraestructura aeroportuària fou inicialment promoguda per iniciativa de la Diputació de Girona que, de la mà dels empresaris gironins, sabia de la seva importància, fet que el temps ha confirmat plenament. I alhora aquest fet posa de manifest la manca d'interès i de visió estratègica com a font creadora de riquesa de les autoritats competents. 

En la construcció de l'aeroport de Girona el senyor Quintana hi treballà amb unes pales Caterpillar 955 que tota la nit arrencaven el sòl i materials, els quals eren carregats en els bolquets d'una gran flota de camions que treballaven en les hores diürnes. Disposava també d'una gran flota de transportistes que treballaven per ell com a subcontractats. També comprà uns camions Pegaso amb bolquet. 

Maquinària d'obra pública que el senyor Quintana comprava per fornir les empreses del ram:

IMG_1673







IMG_1689





IMG_1674

IMG_1693





IMG_1687

IMG_1686



IMG_1691

IMG_1690

IMG_1685

IMG_1688





Continuarà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada