diumenge, 1 de març del 2015

Transports Joan Corominas SL de Salt (VI).

L'any 1994 Transports Corominas SL continuà, sota criteris de prudència, la renovació de la seva flota de camions. La marca escollida aquest cop fou Iveco, empresa que havia engolit Pegaso. I el model escollit foren dues tractores Iveco EuroStar adquirides de cop a Auto Remolcs Girona SA, el concessionari oficial Iveco-Pegaso de sempre a Girona: llurs matrícules eren GI-6682-AW i GI-6683-AW.

La família Corominas conserva un grapat de fotografies de la primera tractora Iveco EuroStar que treballà en el transport internacional. Era pintada amb el color blau cel dels camions de la casa. Fotografies de la tractora Iveco EuroStar pendent de matricular-se: 

IMG_4053

IMG_4052

IMG_4050


IMG_4048

Aquesta tractora amb la matrícula que li correspongué:

IMG_4054

IMG_4049

IMG_4051

IMG_4059


La primera tractora Iveco EuroStar amb el semiremolc de tres eixos de la casa Viberti que arrossegava:

IMG_4055

IMG_3986

Més fotografies d'aquesta tractora, que, com a bon vehicle italià presenta un disseny fresc, juvenil i dinàmic, i que també acusà el pas de temps i el treball acumulat:

IMG_3982


IMG_3997

IMG_4004


IMG_3980

IMG_3979

IMG_4098

Aquesta tractora tingué un trist final. Resultà greument danyada per causa d'un accident i fou desballestada. Aquest és l'estat que presentava el camió dipositat al pati de l'empresa després de l'accident. Absolutament irrecuperable:

IMG_4021

IMG_4020

IMG_4017

Darrer viatge de la tractora Iveco EuroStar devers el ferroveller:

IMG_4015

IMG_4027

IMG_4025

IMG_4024

El model Iveco EuroStar fou concebut pels italians per retenir part de la quota de mercat de camions pesants que havia ostentat Pegaso. Per assolir aquest objectiu Iveco disposava de l'extensa xarxa de punts de venda i assistència heretada de Pegaso, la qual es complementava amb la xarxa que el fabricant italià tenia a la resta de països europeus. Aquest fet li atorgà en els primers anys una posició avantatjosa respecte la resta dels altres grans constructors europeus. 

Atès que ni el reconeixement de la marca ni la seva qualitat era, en general, pels transportistes, comparable amb d'altres fabricants, bàsicament germànics i suecs, l'estratègia comercial de Iveco es basà en un camió modern i bonic i alhora amb un preu de compra ajustat. Una estratègia comercial que, segons que sembla, s'ha manifestat eficaç per quant en aquests darrers anys que s'han produït importants concentracions d'empreses -Renault és la segona marca de Volvo, Scania i Man comparteixen el mateix amo i Daf és propietat d'un fabricant nord-americà-, Iveco manté la seva independència i alhora ha tingut l'habilitat d'implantar-se arreu del món. Un fet que no ha de sorprendre'ns si es coneix la tradició comercial de les principals ciutats italianes i l'esperit que animà a l'explorador i comerciant venecià Marco Polo de recórrer en el segle XII la ruta de la Seda. I des del finals dels anys 1960, els acords comercials entre el grup Fiat i els països de l'Est, incloent-hi la poderosa i temible Rússia, per la fabricació d'automòbils, es practicaren amb regularitat. No es pot perdre de vista que l'Imperi Romà sorgí d'Itàlia.

El segon Iveco EuroStar que tingué aquells anys Transport Corominas amb matrícula GI-6683-AW:

IMG_4018

Les dues tractores Iveco EuroStar de Transports Corominas retratades a Girona:

IMG_3999

En el proper article continuaren amb l'exposició de les tractores que Transports Corominas posseí en la segona meitat dels anys 1990.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada