La següent imatge és de l'avinguda del Paral·lel, que concentrava cinemes, cafès, teatres, cabarets i sales d'espectacles i ball. Al fons el Teatre Arnau. La decadència d'aquesta popular avinguda es produí precisament en els anys 1970:
![IMG_6912](https://farm1.staticflickr.com/301/20284813185_44be0ea07c.jpg)
Les noves manifestacions del lleure que atreien l'interès de la joventut, delerosa de divertir-se, concentrada al carrer Tuset, era el contrapunt a la decrepitud visible que presentava l'avinguda Paral·lel:
![IMG_6913](https://farm1.staticflickr.com/283/19662159494_4a86a87776.jpg)
La plaça d'Espanya, amb la grisor i tristesa que traspuava aquells anys causada pels edificis horribles que l'encerclaven; una imatge depriment feliçment superada:
![IMG_6914](https://farm4.staticflickr.com/3729/20290733411_21a7eb9d24.jpg)
La plaça de Catalunya, amb les terrasses curulles de clients, i un Pegaso Comet, solitari, del servei municipal de recollida de deixalles:
![IMG_6915](https://farm1.staticflickr.com/323/19663836723_9a04734b91.jpg)
Imatge hivernal de la rambla de Catalunya, un espai burgès i distingit que ha conservat el seu encant i caràcter:
![IMG_6916](https://farm1.staticflickr.com/459/20258543736_a739fb45f7.jpg)
El carrer de Balmes, embussat a primera hora del matí. L'any 1974, a desgrat que no hi havia remotament el parc de vehicles actual, la ciutat de Barcelona tenia problemes de circulació amb congestions en unes hores concretes del dia:
![IMG_6917](https://farm1.staticflickr.com/307/19663835093_3228183b8f.jpg)
L'Hotel Ritz, a la Gran Via de les Corts Catalanes, envoltat d'automòbils de luxe:
![IMG_6918](https://farm1.staticflickr.com/471/20258541956_9c34788297.jpg)
El passeig de Gràcia de Barcelona inundat de Seats que hi circulaven devers l'avinguda Diagonal:
![IMG_6919](https://farm4.staticflickr.com/3770/20096795020_dc7564ebbc.jpg)
Més embussos al barri de l'Eixample, esdevingut el centre de la ciutat de Barcelona:
![IMG_6920](https://farm1.staticflickr.com/417/19663832503_8c5d2761a8.jpg)
La intersecció de l'avinguda Diagonal amb el carrer de Roger de Llúria, davant per davant de la Casa de les Punxes, obra modernista de l'arquitecte Josep Puig i Cadafalch; hi destaca, de la imatge, la publicitat de la llet Rania, un rètol al sostre d'una parada d'autobús:
; ![IMG_6921](https://farm1.staticflickr.com/408/19663831553_7671537d00.jpg)
La intersecció de l'avinguda Diagonal amb el carrer de Balmes, presidida pel gratacels projectat pels arquitectes Francesc Mitjans i Santiago Balcells, edifici començat l'any 1965 i acabat l'any 1971:
![IMG_6922](https://farm1.staticflickr.com/359/20258538076_5688fa323d.jpg)
La Gran Via de les Corts Catalanes, que l'any 1974, era de doble sentit de circulació:
![IMG_6923](https://farm1.staticflickr.com/366/20098182249_2f570d89d9.jpg)
Imatges de barris de Barcelona; un carrer residencial habitat per gent acomodada:
![IMG_6924](https://farm1.staticflickr.com/343/20096790040_7003bd6725.jpg)
Un barri de gent treballadora, amb edificis sense cap gràcia ni encert:
![IMG_6925](https://farm1.staticflickr.com/400/20276418732_9f3c4a1fd2.jpg)
Les entrades i sortides de la ciutat de Barcelona, amb els primers cinturons de ronda executats per l'alcalde Porcioles:
![IMG_6926](https://farm1.staticflickr.com/415/20258534686_ffa7ddb567.jpg)
Els parc automobilístic que hi havia a Barcelona els anys 1970:
![IMG_6927](https://farm1.staticflickr.com/452/20098178999_dc8372b078.jpg)
Una cursa popular en un barri poblat de gent treballadora de la ciutat:
![IMG_6928](https://farm4.staticflickr.com/3690/20096793228_fda28cfe9f.jpg)
Blocs de pisos als ravals de la ciutat, mancats d'equipament, zones verdes:
![IMG_6929](https://farm1.staticflickr.com/272/20258531856_b0f1966f04.jpg)
Aparcament caòtic en un barri dels ravals de Barcelona. Les mancances de serveis que presentaven foren pal·liats amb les actuacions executades pels ajuntaments democràtics:
![IMG_6930](https://farm1.staticflickr.com/372/19663823323_66bc84fa8f.jpg)
Les anteriors imatges contrasten amb el casc antic de la ciutat, curull d'edificis gòtics d'un gran valor arquitectònic:
![IMG_6931](https://farm1.staticflickr.com/270/20290717771_c7e8cf8fd9.jpg)
En quaranta anys, la ciutat de Barcelona ha canviat afortunadament com un mitjó. Ha passat de ser de una ciutat ensopida, trista, gris, provinciana i reclosa, a projectar-se al món. La recuperació de l'autonomia municipal i de la Generalitat de Catalunya, juntament amb el fet de ser la seu dels Jocs Olímpics de Barcelona l'any 1992, li han donat un gran impuls i vitalitat. La possibilitat d'esdevenir capital d'estat, condició que tingué fins l'any 1714 i que li fou arrabassat per la força de les armes i el vessament de molta sang, consolidaria aquest impuls i vivacitat i desvetllaria les energies del país obstruïdes pel centralisme secular practicat amb tenacitat, ferotgia i estupidesa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada