En Claudi Herguido ens mostrà el passat dissabte la planta d'àrids que Transports i Excavacions Herguido S.L. té a Alcarràs. Fou la darrera activitat que férem en aquest municipi del Segrià.
Com ja hem exposat en articles anteriors, l'origen de l'empresa TRANSPORTS I EXCAVACIONS M. HERGUIDO S.L. es remunta a mitjan de la dècada de 1950, uns anys molt penosos, amb el transport que el senyor Mariano Herguido Abardia féu amb camions d'àrids i cereals. Amb la incorporació dels seus fills en el negoci familiar, l'empresa s'especialitzà en la producció i venda d'àrids i treballs d'obra civil.
L’any 1992 l'empresa familiar és transformà en una societat civil; i l’any 1998 es constituí una societat limitada de caràcter mercantil. Actualment té una plantilla de quinze treballadors fixes. El creixement continuat de l'empresa, reflectit en l'increment de la plantilla i la facturació, és cimenta en la qualitat dels serveis que presta i el tracte directe i personal amb els clients, tant particulars i empreses com administracions públiques i institucionals, i entitats urbanístiques col·laboradores.
Quant a la producció i venda d’àrids de tot tipus, la gamma cobreix des d'àrids bàsics per fer formigó fins als ornamentals per jardineria com terra per gespa o pedra rocalla. També disposen de cisternes d’asfalt i estenedores de grava per fer reg asfàltic en vials.
Com ja hem exposat en articles anteriors, l'origen de l'empresa TRANSPORTS I EXCAVACIONS M. HERGUIDO S.L. es remunta a mitjan de la dècada de 1950, uns anys molt penosos, amb el transport que el senyor Mariano Herguido Abardia féu amb camions d'àrids i cereals. Amb la incorporació dels seus fills en el negoci familiar, l'empresa s'especialitzà en la producció i venda d'àrids i treballs d'obra civil.
L’any 1992 l'empresa familiar és transformà en una societat civil; i l’any 1998 es constituí una societat limitada de caràcter mercantil. Actualment té una plantilla de quinze treballadors fixes. El creixement continuat de l'empresa, reflectit en l'increment de la plantilla i la facturació, és cimenta en la qualitat dels serveis que presta i el tracte directe i personal amb els clients, tant particulars i empreses com administracions públiques i institucionals, i entitats urbanístiques col·laboradores.
Quant a la producció i venda d’àrids de tot tipus, la gamma cobreix des d'àrids bàsics per fer formigó fins als ornamentals per jardineria com terra per gespa o pedra rocalla. També disposen de cisternes d’asfalt i estenedores de grava per fer reg asfàltic en vials.
Especial interès és la inversió constant, amb recursos propis, en maquinària i vehicles. La maquinària més moderna que hi ha disponible al mercat juntament amb personal altament qualificat assegura uns treballs excel·lentment executats. El merescut prestigi i reputació adquirit per l'empresa li ha engrandit considerablement els nombre de clients. L'empresa, per descomptat, està en possessió de les normatives de qualitat i de ISO 9001:2008.
També s'ha emprès una diversificació d'activitats en el sector de la construcció: venda de tota classe de materials de construcció, reciclatges resultants de la construcció i la producció i venda d'àrids. També fan serveis de transports per al sector de la construcció centrats en el transport de terres i àrids i serveis especials de maquinària fins a 45 Tn. Igualment es disposa d'un servei de lloguer de maquinària.
Les principals activitats d'obra civil són treballs d'excavacions (soterranis, excavacions de rases per cimentacions, pas d’instal·lacions i canalitzacions, col·locació de murs i aplacats amb pedra d’escullera), moviments de terres i enderrocs (desmunts i terraplenats, desbrossaments de terrenys i cunetes, explanacions, compactació i humectació, demolicions), pilotatges i perforacions (construcció de pous indis encamisats per cimentació, pous per recollida d’aigua amb una profunditat fins a dotze metres). També s'executen obres d'urbanització, piscines, arranjament de camins, etc.
Al centre de la planta hi havia una garbelladora fabricada per la casa anglesa Powescreen, muntada sobre un semiremolc, i itinerant:
Al centre de la planta hi havia una garbelladora fabricada per la casa anglesa Powescreen, muntada sobre un semiremolc, i itinerant:
![IMG_1823](https://farm8.staticflickr.com/7311/26409232114_6061606f4f.jpg)
![IMG_1825](https://farm8.staticflickr.com/7040/26410904783_5fe7717a6a.jpg)
![IMG_1802](https://farm8.staticflickr.com/7140/26946388411_6f097ff7ef.jpg)
La major part dels camions que té l'empresa són del fabricant alemany Man:
![IMG_1816](https://farm8.staticflickr.com/7745/26920515352_ce725b69c1.jpg)
![IMG_1803](https://farm8.staticflickr.com/7160/26740854910_8c1040d714.jpg)
![IMG_1805](https://farm8.staticflickr.com/7621/26920533992_7dd9f85683.jpg)
![IMG_1808](https://farm8.staticflickr.com/7789/26981258726_7f37f48d03.jpg)
![IMG_1810](https://farm8.staticflickr.com/7449/26920523762_38e63cc825.jpg)
![IMG_1809](https://farm8.staticflickr.com/7707/26920525332_7e4438d7df.jpg)
![IMG_1806](https://farm8.staticflickr.com/7523/27014748045_7d52a88326.jpg)
Una tractora Renault amb llur banyera:
![IMG_1813](https://farm8.staticflickr.com/7362/26410743923_0ba78f1993.jpg)
![IMG_1815](https://farm8.staticflickr.com/7729/26410922843_640ca87e1b.jpg)
Una tractora Man, un vehicle apreciat en el sector de les obres:
![IMG_1817](https://farm8.staticflickr.com/7181/26920513932_0db7ccf8b0.jpg)
![IMG_1819](https://farm8.staticflickr.com/7335/27014725925_cca43f145a.jpg)
![IMG_1821](https://farm8.staticflickr.com/7325/26410911573_329116fed3.jpg)
Part de la maquinària que té l'empresa, importada d'Alemanya, Anglaterra, Suècia, Estats Units i Japó:
![IMG_1822](https://farm8.staticflickr.com/7570/26740818520_f2f3fa681f.jpg)
![IMG_1826](https://farm8.staticflickr.com/7040/26920498742_b415e37d08.jpg)
![IMG_1832](https://farm8.staticflickr.com/7660/27014695505_f0cebf1f6c.jpg)
![IMG_1829](https://farm8.staticflickr.com/7684/26981223686_800995ab28.jpg)
Furgó usat de taller mòbil de l'empresa:
![IMG_1836](https://farm8.staticflickr.com/7152/26409208774_0667cbb3b2.jpg)
![IMG_1835](https://farm8.staticflickr.com/7186/27014687725_38556fed12.jpg)
![IMG_1830](https://farm8.staticflickr.com/7710/27014702545_cb56f05ca2.jpg)
Acomiadats d'en Claudi Herguido, d'en Ricard Palomas, d'en Carlos Cerdà i d'en Jordi Ibars, marxarem per l'autovia A2 cap a Cervera a dinar. Encara teníem programada una darrera activitat a Torelló.
Bon dia, Us escric com a coordinador del llibre "L'Abans Girona" (1960-1986), el qual esdevé un repàs històric i fotogràfic de la ciutat en tots els àmbits durant aquest període.
ResponEliminaActualment estem treballant en el capítol dedicat al comerç i els transports, dins del qual volem elaborar un apartat destacat al voltant d'autobusos, camions i cotxes d'aquesta època.
He vist que en el blog teniu diverses entrades d'aquesta temàtica i m'agradaria poder contactar amb vosaltres per tal de mirar de que algunes d'aquestes imatges formin part del llibre.
Salutacions i gràcies
Atentament,
Carles Ribas