dijous, 23 de juny del 2011

Autocars de Can Olivet: calaix de sastre (III).

Dins d'aquest calaix de sastre, integrat per material divers recopilat pel senyor Joan Brugués i Prat, publiquem unes fotografies d'un autocar Ford de l'empresa Autos Olivet preses a Lorda. Aquest autocar muntava una carrosseria Beulas, amb el disseny recarregat i barroc propi d'aquells anys. Al cap d'un anys, aquest vehicle fou venut i el nou propietari va recarrossar-lo a l'empresa FACTORIAS ZANE SA, de Saragossa:

fot500

fot501

fot502

L'estat de la carrosseria del Ford després de sofrir un accident a la ciutat d'Olot:

fot504

fot505

fot506




Fotografia d'un dels autocars de Can Olivet. Per bé que aquest vehicle, un Chevrolet reconstruït, ja ha estat relacionat en aquest bloc, l'interès d'aquesta fotografia justifica amb escreix llur reproducció en aquesta crònica:

fot507



El Pegaso Monotral, una de les carrosseries més belles fabricades mai per Pegaso. Fotografia d'un viatge de pagesos de Banyoles al nord d'Espanya per a visitar una central lletera a Cantabria. Hi ha un Pegaso Monotral i el Ford carrossat per Beulas amb matrícula GI-19115:

fot508

fot509

Un Pegaso Monotral d'Autos Olivet fotografiat al pont de Besalú:

fot510




Dues fotografies de finals dels anys 1960 de l'Hostal Catalunya, conegut com el parador de Caldes, al costat de la Nacional II. Era un lloc de parada obligatòria per als primers turistes que gaudien de la Costa Brava. Hi ha un Pegaso Monotral i l'autocar Sava d'en Francesc Jensana, de Cassà de la Selva. Aquests dos vehicles eren agregats d'Olivetrans:

fot511

fot512



Dues fotografies de la flota d'autocars del senyor Antonio Cassà, "Ayano", d'Olot, adquirida pel senyor Joan Brugués i Prat el dia 6 de desembre de 1978. La compra d'aquesta empresa incloïa els serveis de transports escolars i de treballadors d'algunes empreses de la comarca de La Garrotxa.

fot513

El primer autocar era un Pegaso 6046, equipat amb un motor de 165 cavalls de potència, "Europa". Havia estat matriculat l'any 1977 i disposava dels avenços més destacats d'aquells anys: aire condicionat, video TV i nevera. Més tard se li va muntar un motor Pegaso de 200 cavalls i seients reclinables.

fot514

Continuarà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada