divendres, 26 de setembre del 2014

El primer i el darrer Pegaso de l'empresa Trans-Exca Catalunya SL de Castellar del Vallès.



L'Eduardo Ramírez, que tenia una bona relació amb el Taller Alari SA de Sabadell, titular del concessionari oficial dels vehicles Pegaso, fundà l'any 1970 una empresa denominada Transportes Ramírez per treballar en el sector de la construcció. Amb aquesta finalitat el senyor Ramírez comprà un Pegaso 200, que era com se'l coneixia popularment en referència a la potència del motor que equipava -tècnicament un 1061-, carrossat amb un bolquet per treballar en els moviment de terres, anivellaments i enderrocs.

El primer camió que tingué el senyor Ramírez, el Pegaso 200 que muntava un bolquet per transportar terra i material de construcció, fotografiat a Sabadell en els anys 1970. El bolquet del Pegaso basculant:











Pegaso Cabezón 3





El Pegaso retratat en una obra en els anys 1980:



A diferència del Pegaso Europa, que tenia un xassís més fi d'una gran eficàcia en el transport de mercaderies per carretera -molts transportistes que traginaven mobles, productes de línia blanca, fruita i verdura en foren grans clients-, els Pegaso 1061 eren ideals per treballar en les obres atès el xassís robust que tenien.

El senyor Ramírez sempre treballà amb camions Pegaso, un vehicle que coneixia perfectament i que sempre li donà un gran rendiment. El darrer Pegaso que ha tingut la família Ramírez és aquest Mider amb bolquet i grua fotografiat casualment a l'avinguda de Sarrià de Barcelona:



Transportes Ramírez creixé amb el temps. Els fills del senyor Eduardo Ramírez s'han incorporat progressivament a l'empresa familiar, que actualment es denomina Trans-Exca Catalunya SL. Aquesta societat, domiciliada a Castellar del Vallès, ofereix tota mena de treballs en el sector de la construcció: moviments de terres, anivellació, enderrocs, urbanitzacions i subministrament d'àrids. Una altre societat del grup, Cebrià Cabané SL, té per objecte social la construcció i promoció d'habitatges.

Per prestar aquests serveis Trans Exca-Catalunya SL disposa d'una flota de camions bolquets alemanys -Mercedes Benz i Man-, la maquinària d'obra pública més moderna del mercat, una gran experiència acumulada i un personal altament qualificat per atendre qualsevol mena de projecte amb plenes garanties, seguretat, especialització i qualitat de servei.

La incorporació dels fills a l'empresa que el senyor Eduardo Ramírez fundà a Sabadell a principis dels anys 1970, amb més de quaranta anys de servei en el sector de la construcció, constitueix la millor garantia per la continuïtat d'aquesta empresa familiar del Vallès Occidental amb una important presència a Barcelona i els municipis limítrofs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada