Un dels catàlegs conservats pel senyor Joan Brugués més interessants, en la nostra opinió, correspon als primers Iveco comercialitzats sota la marca Pegaso. Els radiadors de les furgonetes i camions lleugers Iveco hi figurava incrustat el símbol del cavall encerclat. Aquests catàlegs els distribuí Autoremolcs Girona SA, el concessionari oficial Pegaso a Girona, cap a l'any 1993.
La compra de ENASA-Pegaso per Fiat-Iveco l'any 1993 suposava la tornada del grup industrial transalpí d'automoció a Espanya després de la fugida cames ajudeu-me de Seat. La venda de Seat al grup Volkswagen, que aleshores disputava amb el constructor torinès el domini del mercat europeu, enutjà profundament els capitostos italians atès l'avantatge que pel grup VW-Audi suposava disposar de la xarxa de concessionaris i tallers que Seat tenia escampada arreu d'Espanya.
Els responsables de Fiat no volien repetir el mateix error. Un cop fracassada la venda de ENASA als alemanys, els italians, sempre hàbils i oportunistes, tornaven a Espanya amb la compra de Pegaso, la seva quota de mercat, el prestigi de la marca i la xarxa de concessionaris i assistència tècnica. A més, l'adquiriren per un preu molt raonable.
Aquest catàleg reflecteix el desembarcament de Iveco a Pegaso. Durant un temps coexistiren vehicles de les dues cases: les furgonetes i camions lleugers, un mercat tradicionalment desatès per ENASA, era fornit per models de Iveco i la gamma de camions mitjos i pesats, que coincidí amb la substitució per Iveco de la veterana gamma Z, fou coberta un poc temps amb el Pegaso Troner i Mider.
Els primers Iveco comercialitzats amb el cavall alat que identifica la marca Pegaso foren els distints models que comprenia la gamma Eurocargo:
El catàleg publicitari d'Autoremolcs Girona SA ressaltava el reconeixement i prestigi que Pegaso tenia entre els transportistes del país enfront de Iveco que era un nouvingut:
Una fotografia del catàleg que il·lustrava el servei post venda i d'assistència tècnica que prestava Autoremolcs Girona SA: reparar camions avariats a la carretera; en aquest cas, un Pegaso 1183:
Instal·lacions d'Autoremolcs Girona SA a l'antiga carretera nacional II, actualment avinguda de França, al seu pas per Sarrià de Ter:
En la foto precedent hi ha un garbuix de vehicles de la marca Pegaso. Una furgoneta Pegaso Ekus d'assistència tècnica, que substituïa els camions i furgonetes heretats de Sava, model desenvolupat pel fabricant germànic Man i comercialitzat per Pegaso a través dels acords de col·laboració celebrats entre ambdues empreses; les furgonetes Iveco Daily, els camions petits i lleugers Iveco Eurocargo, els camions i tractores Pegaso Troner i uns autocars carrossats.
La mateixa fotografia del camió Iveco Eurcargo de la portada del catàleg i que expressa la conformitat que Iveco-Pegaso era la millor marca. Potser caldria afegir-hi que amb permís dels alemanys i suecs:
Serveis que oferia Autoremolcs Girona SA l'any 1993:
Dues fotografies exposades anteriorment:
Tres clients d'Autoremolcs Girona SA que confiaren en vehicles Iveco-Pegaso: el senyor Francesc Bru d'Euro Moble, el senyor Max Marcó dels hipermercats Maxim i el senyor Josep Busquets de Frit Ravich SL:
Agraïm al senyor Joan Brugués aquest catàleg que reflecteix el desembarcament esglaonat de Iveco a Espanya amb la compra de ENASA-Pegaso.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada