L'autobús Pegaso 6420, fruit dels acords establerts amb el fabricant germànic Man, derivava del model Man SU-200. Aquests autobusos, tot i tenir estructura autoportant, no eren pas Monotral a desgrat que llur denominació fos 6000. Muntaven un motor de dos-cents cavalls de potència. També és féu una versió dotada amb un motor amb turbo que rendia dos-cents quaranta cavalls de potència. En comparació amb el model anterior de Pegaso, fou un avenç considerable.
L'any 1986 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) posà en circulació, per provar-los i veure quin resultat oferien, cinc prototipus que reberen els números 6.420, 6.421, 6.422, 6.423 i 6.424.
L'any 1986 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) posà en circulació, per provar-los i veure quin resultat oferien, cinc prototipus que reberen els números 6.420, 6.421, 6.422, 6.423 i 6.424.
Els Pegasos 6420 de TMB foren numerats del 5.000 al 5.089, del 5.100 al 5.154 i del 5.300 al 5.333. Els cotxes números 5.153 i 5.154 eren el model 6.424 que equipava el motor amb turbo que s'enfilava fins els dos-cents quaranta cavalls de potència.
Unitat que fou un dels cinc prototipus provada a la ciutat de Barcelona l'any 1986 per TMB, retratada al passeig de Gràcia el 19 de desembre de 1994:
Cotxe número 5.000 retratat al passeig d'Isabel II el 11 de març de 1994:
Cotxe número 5.004 fotografiat a la confluència de l'avinguda Diagonal amb el carrer Bailèn el 28 d'agost de 1994:
Cotxe número 5.014 retratat a l'avinguda de la Reina Maria Cristina, dins el recinte firal de Montjuïc, el 5 de maig de 2012:
Cotxe número 5.020 fotografiat al carrer Torrent de l'Olla, al cor del barri de Gràcia, el 9 de juliol de 1995:
Cotxe número 5.033 fotografiat a la Travessera de Dalt el 27 d'abril de 1993:
Cotxes números 5.037 i 5.120 fotografiats a la cotxera de Borbó el 2 de gener de 1995:
Cotxe número 5.044 fotografiat a la plaça Virrei Amat el 14 de juny de 1994:
Cotxe número 5.049 fotografiat a la Travessera de Dalt el 23 de juny de 1994:
Cotxe número 5.076 fotografiat a la parada final de la línia 57, al barri de la Barceloneta, el 17 d'octubre de 1993:
Aquest cotxe número 5.076 formava part d'una sèrie, compresa entre els números 5.070 al 5.081, que s'anomenaven laboratori car incorporaven uns equips que mesuraven el nombre de passatgers que accedia i baixava en les distintes parades de la línia. Entraren el servei entre els anys 1988 i 1992 i foren donats de baixa del servei entre els anys 2002 i 2006.
Cotxe número 5.151 fotografiat al passeig de Gràcia el 3 de febrer de 2003:
Cotxe número 5.153 retratat a l'estació d'autobusos de Fabra i Puig el 15 de juny de 1993; al fons, l'avinguda Meridiana de Barcelona:
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada