diumenge, 25 d’octubre del 2015

Uns quants autobusos Pegaso 6420 de Transports Metropolitans de Barcelona que treballaren a la ciutat de Barcelona: text i fotografies d'en Xavier Maraña (I).

L'autobús Pegaso 6420, fruit dels acords establerts amb el fabricant germànic Man, derivava del model Man SU-200. Aquests autobusos, tot i tenir estructura autoportant, no eren pas Monotral a desgrat que llur denominació fos 6000. Muntaven un motor de dos-cents cavalls de potència. També és féu una versió dotada amb un motor amb turbo que rendia dos-cents quaranta cavalls de potència. En comparació amb el model anterior de Pegaso, fou un avenç considerable.

L'any 1986  Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) posà en circulació, per provar-los i veure quin resultat oferien, cinc prototipus que reberen els números 6.420, 6.421, 6.422, 6.423 i 6.424.

Els Pegasos 6420 de TMB foren numerats del 5.000 al 5.089, del 5.100 al 5.154 i del 5.300 al 5.333. Els cotxes números 5.153 i 5.154 eren el model 6.424 que equipava el motor amb turbo que s'enfilava fins els dos-cents quaranta cavalls de potència.  

Unitat que fou un dels cinc prototipus provada a la ciutat de Barcelona l'any 1986 per TMB, retratada al passeig de Gràcia el 19 de desembre de 1994:

IMG-20150813-WA0003

Cotxe número 5.000 retratat al passeig d'Isabel II el 11 de març de 1994:

IMG-20150813-WA0002

Cotxe número 5.004 fotografiat a la confluència de l'avinguda Diagonal amb el carrer Bailèn el 28 d'agost de 1994:

IMG-20150813-WA0001

Cotxe número 5.014 retratat a l'avinguda de la Reina Maria Cristina, dins el recinte firal de Montjuïc, el 5 de maig de 2012:

IMG-20150817-WA0004

Cotxe número 5.020 fotografiat al carrer Torrent de l'Olla, al cor del barri de Gràcia, el 9 de juliol de 1995:

IMG-20150817-WA0005

Cotxe número 5.033 fotografiat a la Travessera de Dalt el 27 d'abril de 1993:

IMG-20150817-WA0006

Cotxes números 5.037 i 5.120 fotografiats a la cotxera de Borbó el 2 de gener de 1995:

IMG-20150817-WA0003

Cotxe número 5.044 fotografiat a la plaça Virrei Amat el 14 de juny de 1994:

IMG-20150817-WA0007

Cotxe número 5.049 fotografiat a la Travessera de Dalt el 23 de juny de 1994:

IMG-20150817-WA0008

Cotxe número 5.076 fotografiat a la parada final de la línia 57, al barri de la Barceloneta, el 17 d'octubre de 1993:

IMG-20150817-WA0009

Aquest cotxe número 5.076 formava part d'una sèrie, compresa entre els números 5.070 al 5.081, que s'anomenaven laboratori car incorporaven uns equips que mesuraven el nombre de passatgers que accedia i baixava en les distintes parades de la línia. Entraren el servei entre els anys 1988 i 1992 i foren donats de baixa del servei entre els anys 2002 i 2006.

Cotxe número 5.151 fotografiat al passeig de Gràcia el 3 de febrer de 2003:


IMG-20150817-WA0010

Cotxe número 5.153 retratat a l'estació d'autobusos de Fabra i Puig el 15 de juny de 1993; al fons, l'avinguda Meridiana de Barcelona:

IMG-20150817-WA0011

Continuarà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada