dilluns, 16 de maig de 2011

Una visita al museu i a les instal·lacions de TRANSPORTS PADROSA de Figueres i Llers (Alt Empordà).

El passat dissabte dia 14 de maig varem visitar les instal·lacions de TRANSPORTS PADROSA SA, de Figueres (Alt Empordà), gràcies a en Josep Salarich i Planas. En Josep ha treballat més de vint anys a Can Padrosa sent una persona molt estimada i respectada a l'empresa. I aprofitant l’avinentesa, va organitzar-se aquest encontre.

Ens vam aplegar afeccionats de diversos racons del país. De Barcelona i Mataró van assistir-hi els germans Joan i Toni Garrell, en Jordi Ros i en Jordi Llop. De Girona, el senyor Llenas, en Miquel Patinyo i en Joan Pujol. De la Plana de Vic, en Josep Salarich, en Serra, en Xavier Castells i en Francesc Parramon; de Banyoles, el senyor Joan Brugués i Prat; i de Ripoll, vaig anar-hi acompanyat de la Montse.

Després d’un esmorzar de cullera i plat fondo en un bar d’un polígon industrial de Figueres, com s'estila entre aquests meus amics, vam visitar la Fundació Pere Padrosa Puignau i Margarita Pierre Mallol, ubicada al carrer dels Fossos 12, de Figueres.

L’antic garatge de TRANSPORTS PADROSA ha estat reformat i condicionat per a instal·lar-hi l’extraordinària col·lecció de màquines d’escriure, considerada una de les principals del món, màquines de cosir i rellotges de peu, estufes i salamandres que el senyor Padrosa ha aplegat durant tots aquests anys.

Aquesta Fundació també té un vehicle molt especial: un Hispano Suiza, segon vehicle matriculat a les comarques gironines, i que el senyor Padrosa va adquirir en una subhasta. Està perfectament restaurat i funciona.

Museu de la Fundació dels senyors Pere Badosa i Margarita Pierre a Figueres (Alt Empordà)

També hi havia unes motos Vespa que el senyor Pere Padrosa havia conduït fa un colla d’anys:

Museu de la Fundació dels senyors Pere Badosa i Margarita Pierre a Figueres (Alt Empordà)

Museu de la Fundació dels senyors Pere Badosa i Margarita Pierre a Figueres (Alt Empordà)

Després ens vam desplaçar fins a la central de TRANSPORTS PADROSA SA, a Llers, just al costat de l’entrada de l’autopista. Constitueix un modern truck center que cobreix tots els serveis i necessitats dels camioners. Habitacions per a descansar, benzineres, aparcament vigilat de vehicles, serveis de manteniment, entre d'altres serveis.

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

A les instal·lacions de Can Padrosa, a Llers, hi ha les oficines administratives, les naus de reparació dels vehicles i uns grans patis per a aparcar-hi la gran flota de vehicles d’aquesta empresa empordanesa, una de les més importants d’Europa. La major part dels camions són moderns Iveco Stralis, el camió europeu més bonic que és fabrica actualment i que sintetitza els trets definidors del disseny italià. A més, el color vermell li escau:

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

Els senyors Joan Brugués i Francesc Parramon al costat d'una tractora Iveco Stralis amb matrícula de Lituània:

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

Un Iveco Stralis transportant peces de formigó de la línia del tren d'alta velocitat:

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

Can Padrosa també disposa de camions d’altres fabricants com aquest Mercedes Benz:

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

Un modern Man, amb una cabina practica i anodina, de Can Padrosa, aparcat al pati de l’empresa:

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

Una tractora Volvo:

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

També hi havia dos camions Kenworth, nordamericans, equipats amb unes grues per a remolcar camions espatllats:

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

En Xavier Castells davant d’un d’aquests camions, adoptant una positura pròpia dels qui es fotografiaven davant d’un camió cinquanta anys enrere:

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

La darrera sorpresa de l’encontre fou tres camions clàssics, excel·lentment restaurats, que el senyor Padrosa hi té guardat en un garatge. El primer és un Opel Blitz amb acerbi, rematriculat, equipat amb un motor Ebro i que munta una grua per a remolcar vehicles en pana.

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

El segon era un Saurer, un dels camions amb el qual el seu pare va haver d’aixecar el negoci després de la guerra civil espanyola:

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

I un altre Saurer, també restaurat:

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

Finalment, hi havia un camió nord-americà, de disseny llampant i exagerat, com és costum dels USA, ja que la proporcionalitat i mesura, tan present en el disseny italià, hi és completament absent.

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

Una tractora Iveco Stralis en el taller de l'empresa:

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

Un camió Renault de Can Padrosa omplint el tanc de carburant a la benzinera del truck center:

Central de Transports Padrosa de Figueres a Llers (Alt Empordà)

Si us arribeu fins a Figueres, no dubteu pas de visitar la Fundació Pere Padrosa Puignau i Margarita Pierre Mallol, del carrer dels Fossos 12, de Figueres. La visita no us decebrà pas.

Vull agrair als senyors Pere Padrosa i Josep Salarich que ens obrissin les portes d’aquesta important empresa de transports catalana i hi podéssim gaudir de valent admirant el museu de Figueres i les instal·lacions de Llers.

Cap comentari:

Publica un comentari