La visita a TRANSPORTS MET de Vidreres és fruit de les gestions que el senyor Josep Xargay, l'encarregat d'expedicions de la fàbrica Torras Hostench SA de Sarrià de Ter, avui dia jubilat, va dur a terme. El càrrec que el senyor Xargay ocupava a l'empresa paperera li va permetre de conèixer tots els transportistes que treballaven a can Torras anys enrere. Un dels transportistes que també hi va treballar va ser el senyor Jaume Soler.
Com s'ha exposat en els anteriors articles, el senyor Jaume Soler va posar-se pel seu compte com a transportista autònom l'any 1963. El seu primer client va ser l'empresa lletera La Lactaria Espanyola SA que produïa la llet RAM a la fàbrica de Vidreres. Durant un temps aquesta feina la compatibilitzava amb el transport de taronges des del País Valencià fins al mercat de Sant Carles de Perpinyà. Més tard va treballar per l'empresa de materials de construcció de Vidreres Enric Ros SA. A part de treballar per compte de l'empresa TRANSPORTS J. PRATS SA de Vidreres també feien transports generals allà on convenia.
Sense abandonar els transports generals, TRANSPORTS MET després va treballar per la fàbrica de taulons de Sils. Posteriorment, va treballar per les fàbriques papereres que TORRAS HOSTENCH SA tenia a Sant Joan les Fonts, que tira com un llamp i ha augmentat la producció, i la de Sarrià de Ter, que s'ha empetitit amb la reducció de producció i treballadors. Actualment és TORRAS PAPEL SA. D'aquesta feina procedeix la coneixença i amistat dels senyors Jaume Soler i Josep Xargay. Una tractora Volvo amb llur semiremolc aparcat al pati del garatge de Vidreres.
Una tractora Man i vàries Volvo:
Dues tractores Volvo i una Renault:
Tres tractores: Volvo, Renault i Pegaso Troner:
Una tractora Renault i el camió més antic que conserva Transports Met de Vidreres, una tractora Pegaso Troner:
Una tractora Renault, un disseny revolucionari llançat per Renault a principis dels anys 1990, i una tractora Pegaso Troner basada en una concepció molt més clàssica:
Dues fotografies de la tractora Pegaso Troner:
Un camió Volvo rígid de tres eixos:
A can Met és costum que els matins dels dissabtes els treballadors netegin els camions que condueixen durant la setmana per tenir-los en perfecte estat de revista el següent dilluns:
En el proper article abordarem el camió més veterà de Transports Met, la tractora Pegaso Troner.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada