divendres, 30 d’agost del 2013

Transportes Izquierdo de Bilbao: una empresa especialitzada en transports especials que treballava principalment per companyies elèctriques (VII).

Les labors d'embarcament de la gòndola modular amb l'alternador de la casa Westinghouse SA al port de Bilbao es va realitzar amb els mitjans disponibles aquells anys, com s'aprecia en aquestes fotografies:

IMG_0044

IMG_0045

IMG_0046

IMG_0048

IMG_0047

IMG_0049

IMG_0066

IMG_0067

IMG_0068

IMG_0069

IMG_0070

IMG_0071

IMG_0072

IMG_0073

IMG_0074

Totes les infraestructures a l'estat espanyol han experimentat una gran millora aquests darrers trenta anys: les carreteres i les línies de tren, amb inversions colossals -i sovint injustificades- en l'extensió del Tren d'Alta Velocitat que segueix el traçat radial desenvolupat en la xarxa bàsica de carreteres de conformitat amb el projecte aprovat en la dècada dels anys 1920 i que s'ha mantingut inalterat d'aleshores ençà. 

Aquestes inversions han inclòs els aeroports i els ports. Respecte dels aeroports, les inversions han beneficiat principalment l'aeroport madrileny de Barajas. També els ports s'han transformat aquests anys amb una ampliació de les instal·lacions portuàries. Encara hi ha molta feina per fer i episodis lamentables. 

La globalització i el trànsit incessant de mercaderies arreu del món amb contenidors han suposat un augment de l'activitat dels ports espanyols, principalment dels mediterranis i el d'Algesires, que competeixen amb altres ports mediterranis i del nord d'Europa en la recepció dels contenidors procedents dels països del Sud-est asiàtic, la gran fàbrica mundial.

 Continuarà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada