Seguim amb l'exposició d'autocars i autobusos produïts per ENASA a finals de la dècada del 1960, uns anys presidits per la plena ocupació, un gran creixement econòmic i l'eclosió de la classe mitjana, amb el model 5065DR que muntava una carrosseria moderna, funcional i bonica:
![IMG_2160](https://farm6.staticflickr.com/5612/15439252127_e2b0b45920.jpg)
![IMG_2160](https://farm6.staticflickr.com/5612/15439252127_e2b0b45920.jpg)
Aquest model era equipat amb un motor de cent vint-i-cinc cavalls de potència, fiable però justet, que procedia del Pegaso Comet, un motor fruit dels acords de col·laboració celebrats entre ENASA i Leyland a principis dels anys 1960:
![IMG_2162](https://farm4.staticflickr.com/3932/15439650860_df5a419730.jpg)
![IMG_2163](https://farm6.staticflickr.com/5608/15004480964_bbccef9a74.jpg)
El segon model és el Pegaso 6046/2 amb una carrosseria Monotral, construïda a Mataró, i un frontal amb un radiador cromat i els fars que muntaven el Seat 1430 i el Pegaso cabina quadrada, uns llums molt en voga els primers anys de la dècada del 1970:
![IMG_2164](https://farm4.staticflickr.com/3935/15004476404_2639943fa5.jpg)
Monotral fou un carrosser molt fi, elegant i distingit, amb uns acabats amb abundoses motllures i guarniments:
![IMG_2165](https://farm4.staticflickr.com/3955/15622559251_bc3b7dfba9.jpg)
El autocar Pegaso 6046/2 muntava un motor dièsel que rendia cent setanta cavalls de potència, el mateix motor que equipaven els primers camions Pegaso 1065 Europa:
![IMG_2167](https://farm4.staticflickr.com/3935/15622548191_1d6593db62.jpg)
Bastidor del Pegaso 6046/2 en proves:
![IMG_2166](https://farm6.staticflickr.com/5597/15601528846_eaa80bfde3.jpg)
![IMG_2168](https://farm6.staticflickr.com/5606/15438579809_f9a87b26c5.jpg)
Catàleg de l'autocar Pegaso 5031/1, equipat amb un motor de cent setanta cavalls de potència i que muntava un carrosseria de ca l'Ayats d'Arbúcies, molt bella, ben acabada i d'excel·lent qualitat:
![IMG_2129](https://farm6.staticflickr.com/5605/15438766499_593ce4bea6.jpg)
![IMG_2130](https://farm4.staticflickr.com/3938/15439396887_a28efcae01.jpg)
Un altre catàleg del Pegaso 5031, que també muntava un motor de cent setanta cavalls de potència i una carrosseria ben moderna i encertada:
![IMG_2112](https://farm4.staticflickr.com/3934/15439339798_dd45f61002.jpg)
![IMG_2154](https://farm4.staticflickr.com/3951/15439158688_2e89f2da7a.jpg)
![IMG_2113](https://farm6.staticflickr.com/5609/15005295713_9eb62d18b5.jpg)
Un altre model d'aquells anys fou el Pegaso 6031-N, equipat amb una carrosseria de la casa Monotral i dotat d'un motor de dos cents cavalls de potència, fotografiat al capdamunt del coll del Bruc amb les agulles de la muntanya de Montserrat al fons:
![IMG_2132](https://farm6.staticflickr.com/5609/15004629614_f3ceee8e11.jpg)
![IMG_2153](https://farm4.staticflickr.com/3942/15439164758_ce1ec17073.jpg)
![IMG_2136](https://farm4.staticflickr.com/3936/15601671406_6d71c8a9f0.jpg)
Una altre carrosseria amb un acabat amb motllures cromades encastades:
![IMG_2134](https://farm4.staticflickr.com/3950/15438742709_6edc4f9bdc.jpg)
Lloc de conducció d'aquest autocar, molt modern i funcional:
![IMG_2135](https://farm4.staticflickr.com/3950/15622703641_0e4aed9317.jpg)
El darrer catàleg d'aquest article correspon a l'autocar Pegaso 6042 il·lustrat amb dues carrosseries, una força moderna i ben acabada i l'altre més senzilla, tosca i matussera que evoca les carrosseries dels països de l'Europa de l'Est i de la Unió de Repúbliques Socialistes Soviètiques:
![IMG_2138](https://farm4.staticflickr.com/3949/15005193413_04ab609d33.jpg)
![IMG_2139](https://farm6.staticflickr.com/5610/15601659776_b41a362d36.jpg)
![IMG_2141](https://farm6.staticflickr.com/5599/15439755740_b1da1eb4d6.jpg)
![IMG_2143](https://farm6.staticflickr.com/5602/15439211938_3d49314396.jpg)
![IMG_2144](https://farm6.staticflickr.com/5599/15439739510_8cf57d260e.jpg)
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada