dilluns, 29 de desembre de 2014

Carosseries d'autocars i autobusos sobre bastidors Pegaso (II).

Seguim amb l'exposició d'autocars i autobusos produïts per ENASA a finals de la dècada del 1960, uns anys presidits per la plena ocupació, un gran creixement econòmic i l'eclosió de la classe mitjana, amb el model 5065DR que muntava una carrosseria moderna, funcional i bonica:

IMG_2160

IMG_2161

Aquest model era equipat amb un motor de cent vint-i-cinc cavalls de potència, fiable però justet, que procedia del Pegaso Comet, un motor fruit dels acords de col·laboració celebrats entre ENASA i Leyland a principis dels anys 1960: 

IMG_2162

IMG_2163

El segon model és el Pegaso 6046/2 amb una carrosseria Monotral, construïda a Mataró, i un frontal amb un radiador cromat i els fars que muntaven el Seat 1430 i el Pegaso cabina quadrada, uns llums molt en voga els primers anys de la dècada del 1970:

IMG_2164

Monotral fou un carrosser molt fi, elegant i distingit, amb uns acabats amb abundoses motllures i guarniments:

IMG_2165

El autocar Pegaso 6046/2 muntava un motor dièsel que rendia cent setanta cavalls de potència, el mateix motor que equipaven els primers camions Pegaso 1065 Europa:


IMG_2167

Bastidor del Pegaso 6046/2 en proves:

IMG_2166

IMG_2168

Catàleg de l'autocar Pegaso 5031/1, equipat amb un motor de cent setanta cavalls de potència i que muntava un carrosseria de ca l'Ayats d'Arbúcies, molt bella, ben acabada i d'excel·lent qualitat:

IMG_2126

IMG_2127

IMG_2131

IMG_2128

IMG_2129

IMG_2130

Un altre catàleg del Pegaso 5031, que també muntava un motor de cent setanta cavalls de potència i una carrosseria ben moderna i encertada:

IMG_2112

IMG_2154

IMG_2113

Un altre model d'aquells anys fou el Pegaso 6031-N, equipat amb una carrosseria de la casa Monotral i dotat d'un motor de dos cents cavalls de potència, fotografiat al capdamunt del coll del Bruc amb les agulles de la muntanya de Montserrat al fons: 

IMG_2132

IMG_2153

IMG_2136

Una altre carrosseria amb un acabat amb motllures cromades encastades:

IMG_2134

Lloc de conducció d'aquest autocar, molt modern i funcional:

IMG_2135

El darrer catàleg d'aquest article correspon a l'autocar Pegaso 6042 il·lustrat amb dues carrosseries, una força moderna i ben acabada i l'altre més senzilla, tosca i matussera que evoca les carrosseries dels països de l'Europa de l'Est i de la Unió de Repúbliques Socialistes Soviètiques:

IMG_2138

 IMG_2139

IMG_2141

IMG_2143

IMG_2144

Continuarà.

Cap comentari:

Publica un comentari