Continuem amb les fotografies de carrosseries d'autocars i autobusos muntades sobre xassissos Pegaso fabricats per ENASA. Els indrets escollits per les fotografies, escampats arreu d'Espanya, presenten un notable valor històric i simbòlic. I en quant a les carrosseries, tots els carrossers (Irizar, Unicar, Ayats, Monotral, Setra Seida) vestien els bastidors de Pegaso:
Amb la perspectiva que dóna el temps, Déu n'hi do com s'han espavilat els de Irizar:
Tres carrosseries construïdes sobre models articulats, un autobús i dos autocars:
Ayats, un carrosser finíssim, construí aquesta carrosseria d'autocar articulat:
El autocar oficial de l'equip de futbol del Reial Saragossa:
Monument a la sardana a Montjuïc, Barcelona:
Carrosseria d'Ayats damunt d'un xassís Pegaso retratada segurament que en un prat d'Arbúcies:
Qui no recorda els autocars carrossats per Setra Seida? El model més antic, presidit per les línies arrodonides, i el més modern amb una carrosseria més quadrada. Foren dos models que gaudiren d'un gran èxit aleshores:
Quadre resum de les característiques tècniques dels autocars que produïa aleshores ENASA sota la marca Pegaso amb les distintes carrosseries que s'oferia. N'hi havia per remenar i triar:
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada