En Josep Barrabés i Palacin nasqué al poble de Seira, a la vall de Benasc, comarca de la Ribagorça aragonesa, el 3 de març de 1938. Quan acabà la construcció de l'embassament de la central hidroelèctrica de Campo promoguda aleshores per Hidroelèctrica de Catalunya SA, abans La Companyia de Fluid Elèctric SA, traslladaren a son pare a Susqueda per treballar en la construcció de l'embassament projectat sobre el Ter, obra que comportava la desaparició del poble. Era l'any 1948. En Josep Barrabés tenia deu anys d'edat. La família Barrabés residí al poble de la Cellera del Ter.
En Josep Barrabés amb uns seus companys fotografiats davant d'un camió de l'exèrcit espanyol al campament de Talarn, on hagué de fer la mili:
Als vint-i-tres anys d'edat, un cop llicenciat del servei militar obligatori, entrà a treballar per en Josep Quintana Clé, constructor d'obra pública la biografia del qual ja hem abordat en aquest espai. Participà en la construcció de diverses obres públiques arreu de l'estat espanyol.
En Josep Barrabés fotografiat en la conducció de la primera màquina que tingué en Josep Quintana i Clé, una pala carregadora de rodes Michigan, que donà un resultat excel·lent:
En Josep Barrabés i en Josep Quintana, amb dos treballadors que barrinaven en la construcció de l'embassament de Susqueda, fotografiats al costat de dos vehicles del senyor Quintana, la pala Michigan i una furgoneta Seat Formichetta:
En Josep Barrabés treballant amb la Michigan en les obres de la construcció de l'embassament; al fons, un camió Ford amb bolquet:
La Michigan conduïda per en Josep Barrabés netejant un túnel de l'embassament ensorrat:
En Josep Barrabés carregant un dúmper extravial Euclid de Dragados y Construcciones SA, empresa constructora madrilenya, amb una pala carregadora de cadenes Caterpillar, per construir el canal de desaigüe de l'embassament:
Els dúmpers extravials Euclid muntaven motors dièsel Cummins i Leyland. Per provar-ne la força, els amorraven amb els para-xocs, que eren unes bigues de ferro, i empenyien amb els motors en la màxima potència. Els motors Cummins tenien més força que no pas els Leyland.
Fotografies de la construcció de l'embassament de Susqueda:
En Josep Barrabés amb una pala carregadora de cadenes Caterpillar 955H treballà en la construcció del càmping Pola, a Tossa de Mar, que disposava de cala pròpia. La Caterpillar retratada a la platja de la cala, enmig dels banyistes:
Treballs de construcció del càmping:
La màquina amorrada en l'espai de la futura piscina:
Rebaix del terreny amb la neteja dels arbres:
Carrega de terra amb la pala de la Caterpillar 955H:
Buidatge de terra per construir la piscina:
Un camió Barreiros amb el bolquet carregat de terra, abandona les obres:
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada