En Josep Barrabés al volant de la pala carregadora de rodes Michigan, la primera màquina del senyor Quintana, carregant balast procedent del riu Brugent del Ter, al seu pas per Amer, en un bolquet:
En Josep Barrabés i Palacin, maquinista de la pala carregadora amb cadenes Caterpillar 955K d'en Josep Quintana Clé, que sembla que fou la primera que hi hagué a Espanya, construint les pistes per les pràctiques de conducció de les autoescoles de Girona:
També treballà en l'execució dels camps de tennis de la Creu de Palau, a Girona. Fotografia de l'acabament a corre-cuita els treballs de construcció de l'aeroport de Girona-Costa Brava, amb les avionetes estacionades a la pista per fer bonic, infraestructura aeronàutica que el ministre de torn inaugurava per la tarda:
En Josep Quintana Clé treballà en la construcció de l'embassament del riu Guadarranque, en el seu pas per San Martin del Tesorillo, municipi de la província de Cadis. El senyor Quintana amb uns quants treballadors autònoms es traslladaren fins aquell municipi amb llurs camions i maquinària per executar l'obra. El senyor Barrabés extreia amb la Michigan balast del riu Guadarranque que s'usava en la construcció de la presa.
Fotografia de la construcció de la presa amb uns quants camions equipats amb bolquet. El primer camió, a la dreta, és un Nazar:
El Nazar que treballà en la construcció d'aquest embassament. El senyor Barrabés li sembla recordar que era d'un transportista de Girona:
La pala carregadora amb cadenes Michigan carregant un Pegaso Z-207 Barajas, el Pegasin com l'anomenaven els transportistes i xofers aleshores, que treballava en la construcció de la presa:
El camió Magirus Deutz dúmper d'en Josep Quintana fotografiat a la pedrera de pedra Amer, a la muntanya de l'ermita de Santa Brígida, de gran devoció popular en aquelles contrades:
Fotografia de la construcció de la central tèrmica del Besòs, al costat de la platja, dins del municipi de Sant Adrià de Besòs, actualment tancada i que és coneguda com Les Tres Xemeneies, perfectament integrada en el paisatge de la ciutat de Barcelona. Una obra complementària dels embassament aixecats sobre el curs del riu Ter per garantir el subministrament elèctric a Barcelona i la seva àrea metropolitana en els anys del gran creixement econòmic produït en la dècada del 1960 i principis del 1970:
A can Quintana, el senyor Barrabés hi treballà uns dotze anys. Després treballà per en Joaquim Pujol, del Pasteral, que tenia maquinària d'obra pública, principalment Caterpillar, i treballava en l'execució d'infraestructures de tota mena. També treballà per compte de Dragados y Construcciones SA en les obres de les Olimpíades de Barcelona 1992 i a Puigcerdà, capital de la Baixa Cerdanya. Després treballà a la pedrera que la constructora Rubau tenia a Flaçà, en la conducció de dúmpers i màquines. També conduí un dúmper Magirus Deutz a la pedrera Pedra Amer, a prop de l'ermita de Santa Brígida, a Amer. El senyor Barrabés retratat al costat del Magirus Deutz:
Plegat de treballar a la pedrera Pedra Amer, féu d'ajudant de mecànic en el concessionari de camions de la casa Renault de Girona; més endavant també féu aquesta feina per al concessionari oficial Ford de Girona, tasca que compaginava amb la preparació dels cotxes nous venuts i que s'havien de lliurar. Després de viure de petit a la Cellera del Ter, visqué a Salt i ara resideix a Amer.
D'esquerra a dreta, en Martí, fill d'en Josep Quintana, en Joan Brugués, en Josep Barrabés i en Miquel Patinyo, a Anglès:
Agraïm al senyor Barrabés aquestes fotografies que completen la biografia del senyor Josep Quintana i Clé, empresari dotat d'una gran empenta i energia. Igualment les gestions realitzades per en Martí Quintana per fer-ho possible.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada