Avui, primer dia de l'any 2015, dia festiu en què les famílies s'apleguen al voltant de la televisió per sentir el concert d'Any Nou retransmès en directe des de la sala gran de la Musikverein, a càrrec de l'Orquestra Filharmònica de Viena, i després distreure's amb els salts d'esquí que es fan a les pistes de la ciutat alemanya de Garmisch-Partenkirchen, una tradició més agradable a mesura que acumules anys i greixos al damunt, us oferim els darrers vehicles continguts en el catàleg d'autocars i autobusos que ENASA produïa en la primera meitat dels anys 1970. En aquest cas, centrat en el bastidors, motors i carrosseries d'autobusos, un mercat que, amb la mateixa intensitat dels autocars, Pegaso senyorava a cor què vols.
Per al gran públic, aquestes carrosseries són més populars, familiars i conegudes que no pas la dels autocars. Els autobusos que us reportem estigueren en actiu una colla d'anys: des dels anys 1970 fins ben bé els anys 1990. Més de vint any en servei. Déu n'hi do. Comencem amb un autobús urbà amb dues carrosseries distintes, una concebuda per trajectes urbans i l'altre per desplaçaments interurbans:
Boniques fotografies d'autobusos urbans de Madrid, pintats de blanc i blau, i de Barcelona pintats amb dos tons de color verd; el primer autobús, era de la línia 25 de Madrid:
Un altre autobús que passejava publicitat del Banc Central, un banc fundat l'any 1919 a Madrid i que tingué una gran envergadura en els anys 1970 i 1980 sota la direcció fèrria del senyor Alfonso Escámez; desaparegué l'any 1991 arran de llur fusió amb el Banc Hispano Americano:
Deliciosa la foto precedent amb la vestimenta aleshores de moda i els pentinats de les senyores: l'assentament i consolidació de la classe mitjana també manifestada en la possessió del Seat 1430.
Un autobús Pegaso articulat retratat a la plaça Catalunya enmig d'un esclat de colors verds produït per les pinzellades representades per l'autobús, la zona verda i el semàfor que sembla talment un arbre metàl·lic plantat en aquell indret poc afortunat visual i urbanísticament:
Un altre autobús Pegaso articulat que forma part de la memòria sentimental d'Espanya:
Uns autobusos més moderns amb distintes versions de carrosseries i acabats:
Dos autobusos urbans de Madrid amb els nous colors vermells vius adoptats aleshores per la EMT de Madrid:
Fitxa sobre les característiques tècniques i motors disponibles dels autobusos i microbusos que produïa ENASA:
Dos microbusos Pegaso concebuts pel transport escolar i urbà:
I un bonic autobús Pegaso retratat en un carrer de Madrid envoltat de taxis negres amb la seva franja vermella disposada en diagonal i vehicles particulars de tota mena:
Gràcies al senyor Joan Brugués, que ens ha facilitat aquest catàleg, hem pogut consignar els principals autocars i autobusos que Pegaso produïa en els anys 1970, uns anys complicats per l'empresa i pel país en general.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada