Aprofitant la bonança econòmica dels primers anys del segle XXI, bonança que acabà abruptament l'estiu del 2008, i que suposava un formiguer de turistes arreu de la Costa Brava en l'estiuada, també a Lloret de Mar i Blanes, les dues viles on més hi treballa Farners Bus SA, amb viatges constants, el senyor Jordi Bosch amplià la flota amb la compra de dos autocars més.
El primer fou un Iveco amb carrosseria Noge Touring, que lluïa un tons blavosos i grisos d'una positiva eficàcia visual:
Al cap d'un temps aquest autocar fou pintat d'un gris clar per uniformitzar-lo amb la resta de cotxes de Farners Bus SA. Aquest color gris escampat per tota la carrosseria, segons la nostra opinió, ofereix en certes hores del dia amb llum minvant, com en els capvespres d'hivern, una impressió una mica apagada, monòtona i anodina:
El senyor Bosch sempre li plagueren les carrosseries que construí Ayats d'Arbúcies. El primer autocar que comprà nou, un Scania, fou carrossat per Ayats. I en l'època que féu circuits turístics arreu d'Europa amb autocars, comprà un altre Scania vestit amb una carrosseria Ayats de doble pis.
Aquest carrosser arbucienc tingué una època gloriosa, compresa entre la segona meitat dels anys 1960 fins als anys 1990, en què produí uns autocars que agermanaven una gran bellesa de faiçó i factura italiana amb una excel·lent qualitat.
Aquest carrosser arbucienc tingué una època gloriosa, compresa entre la segona meitat dels anys 1960 fins als anys 1990, en què produí uns autocars que agermanaven una gran bellesa de faiçó i factura italiana amb una excel·lent qualitat.
Per aquest motiu, quan tingué l'oportunitat, el senyor Jordi Bosch engrossí la flota de Farners Bus SA amb un autocar que muntava una carrosseria Apolo II d'Ayats, un model que sempre li havia agradat. Fotografies d'aquest autocar amb llur carrosseria, manifestació inequívoca de l'època daurada de la casa Ayats:
Atès que era un vehicle d'una certa antiguitat, fou tornat a matricular. Per traslladar turistes des de l'aeroport de Girona-Costa Brava fins els hotels i fer excursions de curta durada i pocs quilòmetres, era òptim, ideal. Com el Iveco amb carrosseria Touring abans de la repintada, presentava una combinació de blau i gris clar que li conferia un gran atractiu visual i s'adeia amb l'abundor de cromats que presentava la part frontal del cotxe.
Carrosseries Ayats, després d'haver culminat el relleu generacional, s'ha especialitzat aquests darrers anys en la construcció d'autocars turístics de sostre descobert, vehicles que hom troba arreu del molts països.
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada