La divisió d'autocars i autobusos de ENASA llançà l'any 1984 el xassís Pegaso 5036 S/1, un bastidor de dotze metres de longitud i que muntava un motor de tres-cents deu cavalls de potència. Aquest celebrat model equipava el motor del camió Pegaso 1231, la popular tractora bocanegra. Secció d'aquest autocar amb el xassís i demés elements mecànics i components que equipava:
![IMG_2226](https://farm6.staticflickr.com/5604/15439372300_a058c94ed3.jpg)
ENASA recalcava el gran esforç per oferir als professionals del transport un vehicle, ja fos camió o bé autocar, dotat d'una tecnologia capdavantera. S'incidia de nou, com en la publicitat continguda en els catàlegs dels anys 1970, en tres conceptes que eren una divisa per l'empresa: seguretat, fiabilitat, confort i rendibilitat:
![IMG_2227](https://farm4.staticflickr.com/3941/15439368040_9681bd29b0.jpg)
El confort en carretera s'assolia mitjançant una suspensió pneumàtica integral:
![IMG_2228](https://farm4.staticflickr.com/3945/15004198784_52cff5e5b0.jpg)
Estructura del xassís amb el motor posterior:
![IMG_2229](https://farm6.staticflickr.com/5601/15438318739_26e481b6e4.jpg)
Distintes carrosseries de carrossers espanyols que es podien muntar sobre el xassís de l'autocar Pegaso 5036 S/1:
![IMG_2230](https://farm4.staticflickr.com/3953/15439355000_7f6e56fdd0.jpg)
Carrosseria Everest II del carrosser Irizar muntada en un autocar de l'empresa Samar de Madrid:
![IMG_2233](https://farm6.staticflickr.com/5611/15004767923_8b0103761f.jpg)
Carrosseria Yethero-Gold E del carrosser Camelsa amb un radiador inspirat en el que muntaven els automòbils Mercedes Benz, acoblada en un autocar que pertanyia a la casa Muñoz de Madrid:
![IMG_2235](https://farm6.staticflickr.com/5601/15004167094_7a8069a445.jpg)
Carrosseria Master 35 del carrosser Castrosua muntada en un autocar de l'empresa madrilenya Travel Bus:
![IMG_2232](https://farm6.staticflickr.com/5611/15438941047_03ce271db8.jpg)
Carrosseria Grinder del carrosser Unicar que vestia un autocar de la casa Portillo de Navarra:
![IMG_2234](https://farm4.staticflickr.com/3941/15004763463_e4e5a68ba8.jpg)
I en la nostra opinió, la carrosseria més bonica i elegant, S'Agaró Plus E, un nom que traspua elegància i refinament, del carrosser Obradors de Manresa, muntada sobre un autocar de la casa Julià de Barcelona:
![IMG_2231](https://farm6.staticflickr.com/5614/15624937265_65dd49bf3d.jpg)
El motor que equipava aquest model d'autocar representà un salt qualitatiu notable en la història de ENASA i els vehicles Pegaso:
![IMG_2237](https://farm6.staticflickr.com/5602/15624909765_4b82d8fabf.jpg)
Cobertura d'assistència i prestacions del Servei Pegaso:
![IMG_2238](https://farm6.staticflickr.com/5613/15004744683_523b530f90.jpg)
![IMG_2239](https://farm4.staticflickr.com/3937/15438909887_fc267b5920.jpg)
En aquells anys el competidor Iveco, que al cap d'uns anys compraria ENASA, tenia en catàleg el model 370.12.35 presentat amb una deliciosa carrosseria italiana.
![IMG_2223](https://farm6.staticflickr.com/5598/15438854818_5ba5461264.jpg)
![IMG_2224](https://farm4.staticflickr.com/3932/15438339879_3496e068ab.jpg)
En el proper article abordarem el Pegaso 5231.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada