Avui, sis de gener, el dia de la il·lusió d'obrir i gaudir dels regals que ens han dut els Reis Mags d'Orient, us presentem un dels catàlegs que ENASA publicà en els anys 1980 exposant la gamma d'autobusos i autocars que produïa. La portada del catàleg amb dos autocars amb carrosseries distintes:
![IMG_2285](https://farm6.staticflickr.com/5611/15625553652_312a028140.jpg)
El treball fet pel centre tècnic de ENASA en la investigació i desenvolupament de motors, components i nous models d'autocars, autobusos i camions fou amplament difós en els catàlegs que es publicaren aquells anys, els quals, a més, incidien en la incorporació de moderns ordinadors i utillatges per dur a terme aquesta labor. Les fàbriques de l'empresa també eren motiu d'orgull i satisfacció:
![IMG_2286](https://farm4.staticflickr.com/3937/15625549582_94cf8472dc.jpg)
Xassís de l'autocar que ENASA produïa en els anys 1980 amb un motor posterior:
![IMG_2287](https://farm4.staticflickr.com/3953/15003942184_dd690a24d6.jpg)
Detall del bastidor amb el motor instal·lat a la part posterior:
![IMG_2288](https://farm4.staticflickr.com/3944/15438570938_4b7c16a278.jpg)
![IMG_2289](https://farm4.staticflickr.com/3949/15438565768_75c3e3415a.jpg)
Dues carrosseries muntades sobre el autocar Pegaso 5036 i 6100; la segona carrosseria correspon el vehicle oficial que transportà les seleccions que participaren en el mundial de futbol que tingué lloc a Espanya l'any 1982:
![IMG_2290](https://farm6.staticflickr.com/5609/15624680585_82543c6da1.jpg)
![IMG_2291](https://farm4.staticflickr.com/3942/15600988596_90046b9c79.jpg)
Xassissos per autobusos i autocars que ENASA produïa sota la marca Pegaso en els anys 1980:
![IMG_2292](https://farm4.staticflickr.com/3946/15438045239_0b2e295202.jpg)
L'extensa xarxa de concessionaris Pegaso escampada arreu de l'estat espanyol posava a disposició dels clients recanvis originals que garantien les reparacions i el correcte manteniment dels vehicles:
![IMG_2293](https://farm4.staticflickr.com/3943/15438549938_cbf50deb2f.jpg)
Dues carrosseries d'autocars sobre dos bastidors Pegaso produïts per ENASA en els anys 1980, els anys de la reconversió industrial impulsada pel govern socialista que disposava de majoria absoluta:
![IMG_2294](https://farm4.staticflickr.com/3946/15624665025_7d3d36c03e.jpg)
Secció de l'autocar Pegaso 5036S, equipat amb un motor posterior de dos-cents setanta cavalls de potència i una longitud del bastidor de dotze metres, fruit de la nova gamma de vehicles T1, suposà una gran millora respecte del model anterior:
![IMG_2177](https://farm6.staticflickr.com/5612/15437889757_391c2c2121.jpg)
![IMG_2180](https://farm4.staticflickr.com/3947/15004414104_1f6c402085.jpg)
![IMG_2182](https://farm4.staticflickr.com/3938/15625158235_b77c359c1f.jpg)
Carrosseria d'autobús comercialitzada per Pegaso en la segona meitat dels anys 1980 i principis dels 1990, dotat de planta baixa per facilitar l'accés i sortida dels usuaris:
![IMG_2249](https://farm6.staticflickr.com/5606/15601176116_03608fcc59.jpg)
Exposició d'un bastidor i uns quants autocars Pegaso equipats amb distintes carrosseries:
![IMG_2243](https://farm4.staticflickr.com/3944/15601200706_12cca1b75c.jpg)
Dues carrosseries d'autocars Pegaso amb motors posteriors:
![IMG_2284](https://farm4.staticflickr.com/3948/15622048051_90d4740ca9.jpg)
![IMG_2184](https://farm4.staticflickr.com/3934/15622485431_a218ee0b0b.jpg)
En els propers articles exposarem més catàlegs de la casa Pegaso procedents del meravellós arxiu del senyor Joan Brugués i Prat de Banyoles, la capital del Pla de l'Estany, una de les comarques amb una major qualitat de vida de Catalunya.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada