Avui, sis de gener, el dia de la il·lusió d'obrir i gaudir dels regals que ens han dut els Reis Mags d'Orient, us presentem un dels catàlegs que ENASA publicà en els anys 1980 exposant la gamma d'autobusos i autocars que produïa. La portada del catàleg amb dos autocars amb carrosseries distintes:
El treball fet pel centre tècnic de ENASA en la investigació i desenvolupament de motors, components i nous models d'autocars, autobusos i camions fou amplament difós en els catàlegs que es publicaren aquells anys, els quals, a més, incidien en la incorporació de moderns ordinadors i utillatges per dur a terme aquesta labor. Les fàbriques de l'empresa també eren motiu d'orgull i satisfacció:
Xassís de l'autocar que ENASA produïa en els anys 1980 amb un motor posterior:
Detall del bastidor amb el motor instal·lat a la part posterior:
Dues carrosseries muntades sobre el autocar Pegaso 5036 i 6100; la segona carrosseria correspon el vehicle oficial que transportà les seleccions que participaren en el mundial de futbol que tingué lloc a Espanya l'any 1982:
Xassissos per autobusos i autocars que ENASA produïa sota la marca Pegaso en els anys 1980:
L'extensa xarxa de concessionaris Pegaso escampada arreu de l'estat espanyol posava a disposició dels clients recanvis originals que garantien les reparacions i el correcte manteniment dels vehicles:
Dues carrosseries d'autocars sobre dos bastidors Pegaso produïts per ENASA en els anys 1980, els anys de la reconversió industrial impulsada pel govern socialista que disposava de majoria absoluta:
Secció de l'autocar Pegaso 5036S, equipat amb un motor posterior de dos-cents setanta cavalls de potència i una longitud del bastidor de dotze metres, fruit de la nova gamma de vehicles T1, suposà una gran millora respecte del model anterior:
Carrosseria d'autobús comercialitzada per Pegaso en la segona meitat dels anys 1980 i principis dels 1990, dotat de planta baixa per facilitar l'accés i sortida dels usuaris:
Exposició d'un bastidor i uns quants autocars Pegaso equipats amb distintes carrosseries:
Dues carrosseries d'autocars Pegaso amb motors posteriors:
En els propers articles exposarem més catàlegs de la casa Pegaso procedents del meravellós arxiu del senyor Joan Brugués i Prat de Banyoles, la capital del Pla de l'Estany, una de les comarques amb una major qualitat de vida de Catalunya.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada