Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha reunit un patrimoni històric integrat per alguns dels vehicles que ha tingut en el transcurs dels anys. Ara per ara té els següents autobusos: un Dodge Brothers, un Chausson, tres Pegasos models 3036, 7092 i 5139, i un Man SD 200 amb carrosseria de bus turístic.
La finalitat del patrimoni històric de TMB és fer conèixer el material de tota mena conservat i exposar allò que ha significat el transport públic -Metro i autobusos- a Barcelona. Aplegar el material no ha estat pas una empresa fàcil. S'han recuperat vehicles propis, sotmetent-los a una acurada restauració, i ha calgut de comprar-ne a l'estranger. El material de TMB ha sofert les vicissituds històriques del país.
Arimany Piella Transport SL rebé l'any 2012 un encàrrec ben singular. El transport, des del sud de Londres, d'un camió Tilling-Stevens, constructor de camions i autobusos anglès de Maidstone, un municipi al sud-est de Londres, al comtat de Kent, i d'una carrosseria de fusta d'òmnibus força capolada.
Carregat el vehicle i la carrosseria en una góndola en el lloc d'origen, creuaren el canal de la Mànega i França fins arribar a Barcelona, destí final. En Toni Arimany ens ha facilitat unes fotografies de la darrera etapa del viatge. L'arribada de la tractora amb la góndola a la base de l'empresa a Vic. I el viatge, des de Vic a Barcelona, per dipositar el camió i la carrosseria al garatge soterrat de grans dimensions al barri de la Sagrera on TMB hi té emmagatzemades les peces que formen part del seu fons patrimonial.
El camió Tilling-Stevens i la carrosseria de fusta a la base que l'empresa Arimany Piella Transport SL tenia a Vic, després de ser traspassat d'una altre góndola, actuació que executà un camió grua de l'empresa Transports Canigó SL de Manlleu:
Carregat el vehicle i la carrosseria en una góndola en el lloc d'origen, creuaren el canal de la Mànega i França fins arribar a Barcelona, destí final. En Toni Arimany ens ha facilitat unes fotografies de la darrera etapa del viatge. L'arribada de la tractora amb la góndola a la base de l'empresa a Vic. I el viatge, des de Vic a Barcelona, per dipositar el camió i la carrosseria al garatge soterrat de grans dimensions al barri de la Sagrera on TMB hi té emmagatzemades les peces que formen part del seu fons patrimonial.
El camió Tilling-Stevens i la carrosseria de fusta a la base que l'empresa Arimany Piella Transport SL tenia a Vic, després de ser traspassat d'una altre góndola, actuació que executà un camió grua de l'empresa Transports Canigó SL de Manlleu:
La tractora Scania d'Arimany Piella Transport SL amb la góndola carregades amb el camió Tilling-Stevens i carrosseria de fusta, arribada al destí final del viatge, la ciutat de Barcelona. Al fons de la imatge, dues de les tres xemeneies de la central tèrmica de Sant Adrià de Besòs:
Dins el recinte de Transports Metropolitans de Barcelona:
Descàrrega al garatge soterrani de la Sagrera del camió Tilling-Stevens, treball en què participà una grua de Transports Canigó SL, empresa de la família Parramon de Manlleu. Malauradament l'accés a aquesta instal·lació està restringida per als afeccionats:
Uns quants autobusos que hi hagué a Barcelona en les primeres dècades del segle XX foren de la casa anglesa Tilling-Stevens. Amb aquest camió, i la carrosseria de fusta, vol reconstruir-se una de les unitats que va satisfer les necessitats de desplaçament dels nostres besavis. Un objectiu ben lloable car les principals ciutats dels països europeus tenen museus de transport on s'exposen els autobusos, tramvies i troleibús que han circulat pels seus carrers.
I que TMB confiï en aquesta empresa osonenca per portar a terme transports tan delicats palesa el grau de professionalitat i prestigi que Arimany Piella Transport SL té en el sector. Agraïm al gerent de l'empresa, en Toni Arimany, les fotos que il·lustren aquesta crònica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada