Atès que la família Comas, a Llagostera, rebé el nom de l'Alsineta,
els dos germans que duen l'empresa familiar de transports, en Joan i en Josep Comas Pijuan,
batejaren la societat amb què operen amb el nom de Comas Alsineta SL.
Imatge que presentava l'Ebro E60, amb llur caixa de polièster amb alces construïda per Bolquets Fluvià SL, quan fou venut a l'empresa Explotacions Forestals Folgarolas SL amb plantes a Hostalric i Llagostera. Segons la informació que té el senyor Comas, el camió encara treballa:
Imatge que presentava l'Ebro E60, amb llur caixa de polièster amb alces construïda per Bolquets Fluvià SL, quan fou venut a l'empresa Explotacions Forestals Folgarolas SL amb plantes a Hostalric i Llagostera. Segons la informació que té el senyor Comas, el camió encara treballa:
L'any 1988 Transports Oliveras de Sarrià de Ter, can Rosari per motiu, comprà al concessionari oficial de Girona un Pegaso Tecno de tres eixos. Li fou muntat un bolquet construït per Carrosseries Terradas de Riudarenes i, conduït per en Josep Oliveras i Peracaula, treballava per l'empresa paperera La Confiança SA de Besalú (Garrotxa). El Pegaso de can Rosari, amb placa verda, poc després de ser carrossat:
Aquest camió, al cap de dos anys, fou comprat per la família Comas a Auto Remolcs Girona SA, el concessionari oficial Pegaso, per substituir l'Ebro P-200, desballestat l'any 1991. Carrosseries Terradas SA, un dels millors carrosser que hi ha al país, li muntà la marquesina o sobre-cabina i el pintà amb el color crema que identifica els camions de can Comas. El Pegaso Tecno 340 remolcador, transformat per en Terrades per satisfer les necessitats de transport dels nous propietaris, carregat de paper per reciclar:
Els tres camions que tenia Transports Comas l'any 1990 al garatge de Llagostera. El Pegaso Tecno 340 flanquejat per l'Ebro P-200, poc temps abans de ser desballestat l'any 1991, i l'Ebro E60:
El Pegaso 340, que en feia el manteniment el senyor Joan Triola Oliveras, transportava principalment palla i userda des de les comarques del pla de Lleida fins al Gironès. Distintes fotografies del Pegaso amb les càrregues que transportava:
El Pegaso carregat de bales de palla davant del magatzem que la família Comas té a Llagostera:
El Pegaso carregat de gàbies de residus d'aparells que transportava per compte de l'empresa Recuperacions Marcel Navarro i Fills SL, que disposa d'una planta de recuperació de paper i cartró a Llagostera. Els televisors i ordinadors llençats a les deixalleries els transportava a una planta especialitzada al Pont de Vilomara. I el paper usat el descarregava en una planta de La Pobla de Claramunt:
El Pegaso 340 anava força bé. Tanmateix, un cop fets més d'un milió de quilòmetres els tres-cents quaranta cavalls de potència que oferia el seu motor eren una mica justets per circular uns quants cop per setmana fins a Lleida i tornar per l'Eix Transversal carregat de farratge. L'any 2006 el desballestà el senyor Joan Viñolas.
Per reemplaçar el Pegaso Tecno, l'any 2006 Comas Alsineta SL comprà al concessionari oficial Volvo, a Salt (Gironès), un Volvo nou de tres eixos amb un motor de quatre-cents vuitanta cavalls de potència. Equipa un pis mòbil muntat pel carrosser Sucarrats de Cervera.
El Volvo, que el condueix en Josep Comas Pijuan, cada dia marxa al pla de Lleida a carregar userda, palla. També transporta gàbies de residus per compte de l'empresa Marcel Navarro i Fills SL de Llagostera, feina que feia el Pegaso. Segons el residu que transporta, marxa al Pont de Vilomara o a La Pobla de Claramunt.
El Volvo, amb llur remolc, amb diferents càrregues:
Comas Alsineta SL, que tanca els camions a la nau del carrer Canalejas 2 de Llagostera, té un camió petit Mercedes Benz comprat d'ocasió al concessionari Iveco de Barcelona. Munta un bolquet del carrosser Cayvol SL de La Llagosta. El Mercedes Benz, que fa trajectes de proximitat, curts, el condueix en Joan Comas Pijuan.
Els dos camions que ara per ara té Comas Alsineta SL, el Mercedes Benz i el Volvo, fotografiats en un camp amb un tractor John Deere:
D'esquerra a dreta, en Joan Mercader, en Joan Comas Pijuan, en Joan Brugués i en Pere Liu:
Agraïm a la família Comas de Llagostera l'exposició de la història de l'empresa familiar de transports, que es remunta als primers anys del segle XX, fundada per tant fa més de cent anys, i les fotografies dels camions que han tingut, particularment dels Ebros B-15 i P-200, dos camions que disposem de poques fotografies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada