En la dècada de 1980 l’empresa de transports del senyor Oliva anava a tota vela. La millora econòmica que el país havia experimentat d’ençà de l’any 1986 era un fet. Les perspectives de l’activitat del transport eren favorables. I la relació amb les farineres i els forners receptors de la farina, excel·lent.
El senyor Oliva havia treballat de valent tota la seva vida. I la jubilació, merescuda, era a tocar. Aquest fet exigia de traspassar la gestió de l’activitat familiar de transport als fills. Calia una bona planificació per fer una successió ordenada, en interès tothom, que no tingués afectacions en el correcte funcionament de l’empresa: treballadors, farineres i forners.
Amb seixanta-quatre anys, uns mesos abans d’arribar a l’edat reglamentària de jubilació, va decidir de transformar la seva empresa personal en una societat mercantil. El 3 de novembre de 1989 es constituí Transports TRO SL, societat mercantil l’objecte social de la qual era el transport de mercaderies per carretera. El domicili social es fixà a l’avinguda Montserrat 17 d’Igualada.
L’adopció d’aquesta forma mercantil, absolutament generalitzada, suposava avantatges certs de tota mena: patrimonials, per la separació del patrimoni personal del del negoci; funcionals, en facilitar l’entrada dels fills en el negoci familiar; i tributaris, en acotar les obligacions fiscals personals de les procedents de les activitats mercantils.
La bona marxa del negoci i la satisfacció de la continuïtat de l’empresa, sota la forma de societat mercantil, impulsà la renovació dels camions. Foren els anys que es compraren els darrers Pegasos. ENASA tenia els dies comptats. Els dos últims Pegasos foren un Mider i un Troner.
El penúltim Pegaso que tingué Transports TRO SL fou un Pegaso Mider, comprat el gener de 1990, amb matrícula B-3260-LC. Muntava una caixa construïda pel carrosser Auto Remolque de Ponts. Aquest camió traginava sacs de farina.
Pressupost que va emetre Auto Remolque SL per la construcció i muntatge de la caixa del Pegaso Mider 1226.20:
El Pegaso participant en la festa de Sant Cristòfol. Moment de la benedicció pel mossèn:
El Pegaso Mider acompanyat del 1183:
Tancat en el garatge de l'empresa:
L’any 1993 el Pegaso 1065 Europa, amb quatre-cents mil quilòmetres fets, fou substituït per un Pegaso Troner comprat nou al concessionari oficial de Manresa, Auto Distribución Nord SL. El motor del Pegaso Europa fou aprofitat i acoblat a un altre 1065 més vell que tenia el motor més castigat. El Troner 370, que li fou muntada una cisterna Briab i un compressor anglès Drum, fou un dels últims Pegasos matriculats en el país. Aquest Pegaso, amb matricula B-1971-OC, treballà fins l’any 2012. Ara és tancat en un garatge d’Igualada. Participant en la festa de Sant Cristòfol, a Igualada:
L'Antoni Tomàs i l'Antoni Vendrell, enmig del Troner i d'un Pegaso Tecno de Farines Regany carregant farina a la farinera de Selgua:
Els tres Pegasos de Transports TRO SL enmig de la cercavila amb capgrossos que tingué lloc per la festivitat de Sant Cristòfol:
El Troner, que porta el penó, i el 1183 en la festa de Sant Cristòfol de Vilanova del Camí:
El senyor Oliva havia treballat de valent tota la seva vida. I la jubilació, merescuda, era a tocar. Aquest fet exigia de traspassar la gestió de l’activitat familiar de transport als fills. Calia una bona planificació per fer una successió ordenada, en interès tothom, que no tingués afectacions en el correcte funcionament de l’empresa: treballadors, farineres i forners.
Amb seixanta-quatre anys, uns mesos abans d’arribar a l’edat reglamentària de jubilació, va decidir de transformar la seva empresa personal en una societat mercantil. El 3 de novembre de 1989 es constituí Transports TRO SL, societat mercantil l’objecte social de la qual era el transport de mercaderies per carretera. El domicili social es fixà a l’avinguda Montserrat 17 d’Igualada.
L’adopció d’aquesta forma mercantil, absolutament generalitzada, suposava avantatges certs de tota mena: patrimonials, per la separació del patrimoni personal del del negoci; funcionals, en facilitar l’entrada dels fills en el negoci familiar; i tributaris, en acotar les obligacions fiscals personals de les procedents de les activitats mercantils.
La bona marxa del negoci i la satisfacció de la continuïtat de l’empresa, sota la forma de societat mercantil, impulsà la renovació dels camions. Foren els anys que es compraren els darrers Pegasos. ENASA tenia els dies comptats. Els dos últims Pegasos foren un Mider i un Troner.
El penúltim Pegaso que tingué Transports TRO SL fou un Pegaso Mider, comprat el gener de 1990, amb matrícula B-3260-LC. Muntava una caixa construïda pel carrosser Auto Remolque de Ponts. Aquest camió traginava sacs de farina.
Pressupost que va emetre Auto Remolque SL per la construcció i muntatge de la caixa del Pegaso Mider 1226.20:
El Pegaso participant en la festa de Sant Cristòfol. Moment de la benedicció pel mossèn:
El Pegaso Mider acompanyat del 1183:
Tancat en el garatge de l'empresa:
L’any 1993 el Pegaso 1065 Europa, amb quatre-cents mil quilòmetres fets, fou substituït per un Pegaso Troner comprat nou al concessionari oficial de Manresa, Auto Distribución Nord SL. El motor del Pegaso Europa fou aprofitat i acoblat a un altre 1065 més vell que tenia el motor més castigat. El Troner 370, que li fou muntada una cisterna Briab i un compressor anglès Drum, fou un dels últims Pegasos matriculats en el país. Aquest Pegaso, amb matricula B-1971-OC, treballà fins l’any 2012. Ara és tancat en un garatge d’Igualada. Participant en la festa de Sant Cristòfol, a Igualada:
L'Antoni Tomàs i l'Antoni Vendrell, enmig del Troner i d'un Pegaso Tecno de Farines Regany carregant farina a la farinera de Selgua:
Els tres Pegasos de Transports TRO SL enmig de la cercavila amb capgrossos que tingué lloc per la festivitat de Sant Cristòfol:
El Troner, que porta el penó, i el 1183 en la festa de Sant Cristòfol de Vilanova del Camí:
L'Antoni Tomàs i l'Antoni Vendrell davant del Troner, descarregant farina al capdavall de la carretera de la Massana, a Andorra:
El Troner i el 1183 carregant farina a la Farinera del Selgua SA del grup Regany:
L'Antoni Tomàs i l'Antoni Vendrell davant del Troner en un voral d'una carretera:
El Troner al costat d'una tractora Daf:
L'Antoni Tomàs i l'Antoni Vendrell davant del Troner descarregant farina en un carrer d'un barri de Badalona:
Darreres fotografies del Troner en actiu:
El Troner va fer el últim servei el 24 de gener de 2012. Va servir farina a un forner del carrer Atlàntida de Sant Adrià de Besòs (Barcelonès). D'aleshores ençà és tancat en un garatge d'Igualada:
Aquest Pegaso, malgrat estar parat una colla de mesos, engega a la primera. Té un motor robust i fiable. El resultat que donà ha estat ben satisfactori. Un vehicle ben interessat per ser preservat per les condicions del vehicle i pel fet d’haver-lo conduït en Toni Tomàs, que és curós i primmirat en la tracte i conducció dels camions que li han assignat.
En el proper article abordarem els camions que aquesta empresa ha tingut d'ençà dels anys 1990.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada