Gràcies a en Miquel Patinyo, hem pogut gaudir de l'Unimog que en Ramon Vargas, de Palafrugell, pacientment ha restaurat. És un dels primers Unimogs i equipa un motor Mercedes Benz. És d'un dels més antics que es conserven a l'Estat espanyol.
Aquest camió va pertànyer a l'empresa Transports Artiga, de Begur. Muntava un dels primers bolquets fabricats per la casa Fluvià, de Girona, per traginar material de construcció per Palafrugell i pobles propers.
També va treballar en dues campanyes prou importants: la construcció de l'hotel de Cap Sa Sal, en un dels racons més bells de la Costa Brava, i la construcció de l'embassament de Susqueda, el 1963, traginant-hi material i sacs pels túnels d'aquesta important obra.
També va treballar en dues campanyes prou importants: la construcció de l'hotel de Cap Sa Sal, en un dels racons més bells de la Costa Brava, i la construcció de l'embassament de Susqueda, el 1963, traginant-hi material i sacs pels túnels d'aquesta important obra.
Més tard, aquest Unimog va ser retirat del servei per Transports Artiga. Uns anys enrere, en Ramon Vargas, apassionat d'aquests vehicles, va comprar-lo sotmetent-lo a una curosa i exhaustiva restauració. Li va llevar el bolquet original muntant-li una caixa de fusta. També va desmuntar-li la cabina original, força capolada, i li va instal·lar una capota de tela que li escau:












Detall d'un dels intermitents:

Interior de la cabina, pràctica i austera:



El motor d'aquest Unimog:

D'aquests vehicles en va haver-hi uns quants per pobles de les comarques gironines. Era òptim per anar a bosc. Amb una roda que toqués a terra, ja n'hi havia prou per tirar endavant. Encara n'hi ha uns quants Unimogs conservats.
En Pere Liu, que havia remenat Unimogs, els recorda com uns vehicles molt racionals i pràctics, pensants fins al darrer detall. Eren molt fàcil de reparar. No calia desmuntar pas tot el motor per adobar-los. Totes les peces eren a l'abast facilitant-ne el manteniment i la conservació.
En Ramon Vargas té actualment aquest Man amb ploma per a transports generals i treballs de la construcció:
![a62694569f1d2e7[1]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_uEWd297TxmVFE0YagXtlLl6Cj8PKBkReeKiP1X01kfeXEUXFn9i7ys38ZXn5pKY88dTrJ1HQxnOYTey-LuF3ziTFLhVscYUHj0eedHfvhYAjb7j51M1CpjKx6YKGS_=s0-d)
![efdb5e989488406[1]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_uaqkqWIP4DltTy9dXkf-r6FlDz0tbVg50s4BHvlzrKaK12KYgFrxqP6aNYPa4uxKa_hUMZkCQHA0AD7ii4vHgYeIZnyofeuBMnEjx3PwJD7v5yEbrXZ9gn6rYExbFPoA=s0-d)
![foto[1]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_tjA_wirzT_md29Ab21Q1TP1qzWRPSz6rUZkG5cMdI-N_-W11Ct3ew_YRZnzrETItNgG-nMa2BQhDZiwJHCHp8tdgSqoHEOz-cVBwwdHGf8t2DK2keg7-rxrBf21cnk=s0-d)
![foto[4]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_s4Lg5NcNeYmznO7PkDy93U9thR3CnD6PMPTRWhjZha7I2ySfsLFbaGLXbgukwEXpV-cjQsYCg-sX8713fRy4cpRZ0iBGvA92hOO9Pkw1ciKKMC51iJNIcduEMj9XoVQA=s0-d)
![foto[3]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_usXc2ZDMsZSbXvKNQ1-avGXtUQH5k1uWJszq-VOsAR5fVi5ursyiWYacKrJT90oLr9BaYwBpCbbSh_xvTRtm50681wkA5HBUC5j3EpZHi3qJLt64-9gk3O--kCvSCdCQ=s0-d)
![foto[2]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_vzd144yzrIj3PiCvd1Sp6YKbjZNaNQi9FVHRdskjLthvi90zt_uYI_WPiVB4xSO27oqnoOuG7yyb_8nCjuAP5XckSka20hNuQlnFcXmTnIGyjW_8UM6_hEkoXFkhIR2Q=s0-d)
Volem agrair a en Ramon Vargas que ens hagi ensenyat aquest vehicle que constitueix una joia de l'enginyeria alemanya.
D'esquerra a dreta: en Josep Llenas, en Ramon Vargas, en Miquel Patinyo, en Pere Liu i en Joan Brugués:
Detall d'un dels intermitents:
Interior de la cabina, pràctica i austera:
El motor d'aquest Unimog:
D'aquests vehicles en va haver-hi uns quants per pobles de les comarques gironines. Era òptim per anar a bosc. Amb una roda que toqués a terra, ja n'hi havia prou per tirar endavant. Encara n'hi ha uns quants Unimogs conservats.
En Pere Liu, que havia remenat Unimogs, els recorda com uns vehicles molt racionals i pràctics, pensants fins al darrer detall. Eren molt fàcil de reparar. No calia desmuntar pas tot el motor per adobar-los. Totes les peces eren a l'abast facilitant-ne el manteniment i la conservació.
En Ramon Vargas té actualment aquest Man amb ploma per a transports generals i treballs de la construcció:
Volem agrair a en Ramon Vargas que ens hagi ensenyat aquest vehicle que constitueix una joia de l'enginyeria alemanya.
Aquest vehicle està ara (07/02/17) a la venda a https://www.milanuncios.com/camiones-usados/mercedes-unimog-214019965.htm#fotos
ResponEliminaamb les mateixes fotos que les publicades al teu blog