Gràcies a en Miquel Patinyo, hem pogut gaudir de l'Unimog que en Ramon Vargas, de Palafrugell, pacientment ha restaurat. És un dels primers Unimogs i equipa un motor Mercedes Benz. És d'un dels més antics que es conserven a l'Estat espanyol.
Aquest camió va pertànyer a l'empresa Transports Artiga, de Begur. Muntava un dels primers bolquets fabricats per la casa Fluvià, de Girona, per traginar material de construcció per Palafrugell i pobles propers.
També va treballar en dues campanyes prou importants: la construcció de l'hotel de Cap Sa Sal, en un dels racons més bells de la Costa Brava, i la construcció de l'embassament de Susqueda, el 1963, traginant-hi material i sacs pels túnels d'aquesta important obra.
També va treballar en dues campanyes prou importants: la construcció de l'hotel de Cap Sa Sal, en un dels racons més bells de la Costa Brava, i la construcció de l'embassament de Susqueda, el 1963, traginant-hi material i sacs pels túnels d'aquesta important obra.
Més tard, aquest Unimog va ser retirat del servei per Transports Artiga. Uns anys enrere, en Ramon Vargas, apassionat d'aquests vehicles, va comprar-lo sotmetent-lo a una curosa i exhaustiva restauració. Li va llevar el bolquet original muntant-li una caixa de fusta. També va desmuntar-li la cabina original, força capolada, i li va instal·lar una capota de tela que li escau:
![IMG_2896](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_sbhDdEekgwSP70zol3N8TdPrBHRmpArxe9WlHC8mf3jljRGLWG1QQwphW-8NJekQecThE2WOAw_2NG2RTTzXD8DvHkOge7XwJ24e-r9vscqNsb3h08CrhRl4M_xnu87Q=s0-d)
![IMG_2939](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_sR-Zjh3K_jk-xIs0X7fypQakFFVFn37c2_c5dNgrhfYQjREYKGlX9ajfO_iW5zzKVrPuHky60P-RJ9kObBlcwOeb7KoqUvvWmlts6-suw1smMt03DU1PhqWKN82UImWw=s0-d)
![IMG_2940](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_tpj3nN-YSopSkrK4JrZM3jpCm_aTE5PHgDQ5YJ-IcA-ohhBkvyWiYDpZEXIGfry-HWft1JKOnaTbBNj0XWTVXgD44nnQjKpKT-sDJqeQIo7u3bB8Ym3ZEG4vhWq7Jk8g=s0-d)
![IMG_2938](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_ulYsSHqtIIwaq1vEPHhyOLpg10QBErr5hkB6p4REcvzYMk9qqbm6GR3r81a0OP8YXeuKeX1UArWgRwCmZYqIyIl717JRuajLEONECvYOANGUohqu1MaFm36Oav7itCPA=s0-d)
![IMG_2921](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_up5x5M8OYtYCU45db0UBxkO10A0_7Q4Og_AHU-5pdvmZevWuG1azVhTEMKcu78SzUTbuTvMJL4UkqHp3FY98Bzs0QXaPCJ4sOy5WnkgnZWKK5cpqrIvnaXpdAB8pIm3g=s0-d)
![IMG_2923](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_vkYR2K1zUP3nXgT5Kryy_iqD-9tuINBmqqXLwar2slDi51ENbYBAtMey2q5T6DVGMvrCboKP8cQZQmTuuwV_PG4fuY4Jijus50WGlswtwuI3kMAlFZWyJNpJOgjnkjkw=s0-d)
![IMG_2922](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_t4TDNNZad33mUNGNeU6kMY6HvquSuyCTFgFPxCURp_6d19VRL5qqRQLHARWZDxndyBCetUAwR4zWEaclgAzTrq_NgeYcR44qsYW6wt11Qsu0xvfHkXiUdl9J7rL4g3fg=s0-d)
![IMG_2914](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_vUPDuz-Hhh1e5WdS1OXvqikfaKZ-4SGuhjF3MUJxkHDMCzAtwGvoYsf3KP6F7P0ISd2S-RKpuhSsIwuUEzp04Qa3fZcf2XFJPWyi9vqdokTLETbocPIoQQAFDcnW_hRQ=s0-d)
![IMG_2904](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_uGcyQhVfu1KhnbRjqcOob9r7RbJJ8JwAL7tUAIaDRYzAe5A_w3K3tN4mxv4lYhf5L_PqqBSsSoNQIAglC-22WkDRBmiyIu8fvp-ZP_PWOUhejT8PnQm4NvJBUXyA1S=s0-d)
![IMG_2927](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_slrFDdwcylu4jBs7MVX_ij5wI2F1tJxl76eJd9nmn7UPQMxxGAL1Aukt78mmFVJELPdeeMFXJR-iB-24B18PPpw9Wq03JtR5g-ZCg0dwWFmeiP9DHLAqlS56vEd0tzjg=s0-d)
![IMG_2917](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_vE1M3zDnr2VwTZK9RYKFiFvnA1wk4iB7a9QsnEwv8Eaexk1-Wxtxl67JxosN5X5fPVeU0hMOLQQSDWa4eIcaC4IqoNqr3E6BeEx3_4piAHwx7RLYHdUE8fEGeFUNnC=s0-d)
![IMG_2906](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_vwV84Us52Qkh5fLGqiNQco9tnHZrtp-s7FHqFhzT9FhE63RPtaymGW0i-rLZQ0wNv-kGe8qdu1e2j2P-e_Ki3xem_XOGrNMCZwEgwdfOhXys27iPpkcvB2vfOACvmX=s0-d)
Detall d'un dels intermitents:
![IMG_2912](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_tCkYvLGsTQFIkpYMFnXZX_hwYxHRedyA1C9y2WYPOSzDuSH-T2u0_WJRpmK87rmGBmIWe5xbYID5Ytzuk-tBfQ7mBk43UM9fPhw-fyGL9vKv3HcOTBqskpEnBjwUIWPw=s0-d)
Interior de la cabina, pràctica i austera:
![IMG_2913](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_tgROHmuZtQDwndmf0xdsqjgcT-b_1im6NPeHdPjj-px6nzK_L5YGfpQsG7KmNGLLXdYA-98mr4r57puquPZ0tgoURNP97Fuf5xieqUpyLVFhqrwJKAqjkrKMYLJHRKvw=s0-d)
![IMG_2908](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_tHtvVTa6GhwdaYyEFyH-qs1jAniu5Q6keGO9G1UCxENKAaz-016dnKrIFtmBD9aINH9mz8WzmBXbqE0rtJfA7nWI-tPNhrGaHF7_oWcJA3WFp9VaIdFr9sd2suhAaAoQ=s0-d)
![IMG_2907](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_vAhokfGg7f1im7gXe0-uvyiyyDCOcb1kbZATGbbR1FCUkkx4uevAaDRVBIUjll3PERibh7WXAYA1VRnPnHJgQj9vDuSCJMnBTicwJv0mTos0GH01oMxeu4v1FN1URATA=s0-d)
El motor d'aquest Unimog:
![IMG_2910](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_u-cpIa-W3zQPlQaZxxxlr75cBlK7F__AxKlqnJiWv9XDYQFZzoNaN6oxR6Hw7YXweRZx3M9M-ZNrTsTl2-QWoq7Fg-aPruxYeuWcLYr-MUervzSxpFp3DYol0AgwyKuQ=s0-d)
D'aquests vehicles en va haver-hi uns quants per pobles de les comarques gironines. Era òptim per anar a bosc. Amb una roda que toqués a terra, ja n'hi havia prou per tirar endavant. Encara n'hi ha uns quants Unimogs conservats.
En Pere Liu, que havia remenat Unimogs, els recorda com uns vehicles molt racionals i pràctics, pensants fins al darrer detall. Eren molt fàcil de reparar. No calia desmuntar pas tot el motor per adobar-los. Totes les peces eren a l'abast facilitant-ne el manteniment i la conservació.
En Ramon Vargas té actualment aquest Man amb ploma per a transports generals i treballs de la construcció:
![a62694569f1d2e7[1]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_uKPiiL-Pu2OlwdOjW7te0Io14f5F0diByNcpRI9iGRCt0PnzG9Ha6N9j71GCHrJSaNBwtByw7Yr9lUstrTWyJMqA3erf_5brJczDjweRFEpYTZCGC4IgKWvZjt-3Jh=s0-d)
![efdb5e989488406[1]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_spLHcGm5_sBYdZAYKdSUm07oCsGuz0hkEdtD3SVQS7JjemcmohHw2Mxx-q-ohOpXi_iyzTBzcA9tBuzV5ZCwzMc5eKPxcsQbUAZv18UtI25bv-T1OXnzpNvRzWmEUtYQ=s0-d)
![foto[1]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_s5PngArqrI08q6VRM_3Kbx2APoIxkvMM0qBP4k2HavCbrUbSi-RxO9Zrv8WAi3mVhHtzG7tdsm8dYmCggvp4VwebKRx3KHIKniJ7y9GuBaGffrCWN6ZzgjqA5UoYJz=s0-d)
![foto[4]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_tcpEX0YGms5fV2sqqJnXYuhG792mqiZC0tfYyezFjR7DdwMS-aMFUFOYnNHMxwxKFrK3Ctzymlu5kgApFBShKBI7fRs1DykA1vcBrGl9lKBk4BbRyKM-bvZKPoUXcN4A=s0-d)
![foto[3]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_sU4GJWQKFO5JXiuFox4jscDOjLBNHh-9bkfqQ1c_eNuUpHH4vOzkmLdpusy4ZyJeW_KYxj7rOjirWiOss_MWNbJfTjJZkTEGohREyHL1NKT9M7Gq359ekrc8xFIZ3bpQ=s0-d)
![foto[2]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_tLfqDRfxlPt9LvsUa1UG-C18gTSNnk2zIe0yEirz2qAPKW8Lej3c04JL_llTS69mLj4RoZjt5rjhZzoD5G2u_F2uB4x2lNIWsyHzFycnWg75dkBzZk0vJ5sjEukgKj0w=s0-d)
Volem agrair a en Ramon Vargas que ens hagi ensenyat aquest vehicle que constitueix una joia de l'enginyeria alemanya.
D'esquerra a dreta: en Josep Llenas, en Ramon Vargas, en Miquel Patinyo, en Pere Liu i en Joan Brugués:
Detall d'un dels intermitents:
Interior de la cabina, pràctica i austera:
El motor d'aquest Unimog:
D'aquests vehicles en va haver-hi uns quants per pobles de les comarques gironines. Era òptim per anar a bosc. Amb una roda que toqués a terra, ja n'hi havia prou per tirar endavant. Encara n'hi ha uns quants Unimogs conservats.
En Pere Liu, que havia remenat Unimogs, els recorda com uns vehicles molt racionals i pràctics, pensants fins al darrer detall. Eren molt fàcil de reparar. No calia desmuntar pas tot el motor per adobar-los. Totes les peces eren a l'abast facilitant-ne el manteniment i la conservació.
En Ramon Vargas té actualment aquest Man amb ploma per a transports generals i treballs de la construcció:
Volem agrair a en Ramon Vargas que ens hagi ensenyat aquest vehicle que constitueix una joia de l'enginyeria alemanya.
Aquest vehicle està ara (07/02/17) a la venda a https://www.milanuncios.com/camiones-usados/mercedes-unimog-214019965.htm#fotos
ResponEliminaamb les mateixes fotos que les publicades al teu blog