Gràcies a en Miquel Patinyo, hem pogut gaudir de l'Unimog que en Ramon Vargas, de Palafrugell, pacientment ha restaurat. És un dels primers Unimogs i equipa un motor Mercedes Benz. És d'un dels més antics que es conserven a l'Estat espanyol.
Aquest camió va pertànyer a l'empresa Transports Artiga, de Begur. Muntava un dels primers bolquets fabricats per la casa Fluvià, de Girona, per traginar material de construcció per Palafrugell i pobles propers.
També va treballar en dues campanyes prou importants: la construcció de l'hotel de Cap Sa Sal, en un dels racons més bells de la Costa Brava, i la construcció de l'embassament de Susqueda, el 1963, traginant-hi material i sacs pels túnels d'aquesta important obra.
També va treballar en dues campanyes prou importants: la construcció de l'hotel de Cap Sa Sal, en un dels racons més bells de la Costa Brava, i la construcció de l'embassament de Susqueda, el 1963, traginant-hi material i sacs pels túnels d'aquesta important obra.
Més tard, aquest Unimog va ser retirat del servei per Transports Artiga. Uns anys enrere, en Ramon Vargas, apassionat d'aquests vehicles, va comprar-lo sotmetent-lo a una curosa i exhaustiva restauració. Li va llevar el bolquet original muntant-li una caixa de fusta. També va desmuntar-li la cabina original, força capolada, i li va instal·lar una capota de tela que li escau:












Detall d'un dels intermitents:

Interior de la cabina, pràctica i austera:



El motor d'aquest Unimog:

D'aquests vehicles en va haver-hi uns quants per pobles de les comarques gironines. Era òptim per anar a bosc. Amb una roda que toqués a terra, ja n'hi havia prou per tirar endavant. Encara n'hi ha uns quants Unimogs conservats.
En Pere Liu, que havia remenat Unimogs, els recorda com uns vehicles molt racionals i pràctics, pensants fins al darrer detall. Eren molt fàcil de reparar. No calia desmuntar pas tot el motor per adobar-los. Totes les peces eren a l'abast facilitant-ne el manteniment i la conservació.
En Ramon Vargas té actualment aquest Man amb ploma per a transports generals i treballs de la construcció:
![a62694569f1d2e7[1]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_vy4Sn6vGBIajSaEdJxFnu4PkGGbZSMvxmZT6YLpgHhhxw92Mf-BUI2XTHiEpMMPply6yfEJEQ4p8CmNyRY2aJNVERZ5bsoYjrUTjYWwom8WQrCYPBMjCbOz7qe7NVQ=s0-d)
![efdb5e989488406[1]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_vQUrB4y5dBc8Xx-Zgj50Woew2Msd2RNeuO4-sKvj61O1ozM3ojU3GrXmCHFn14r857uctu-bvnRas_6Svs5zaP5Nkq2dCwTO7p7JWkYmE8J1ggVGiQ_xN9bDq0QDtAFg=s0-d)
![foto[1]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_ujcARCKGOY6tP3EJNKXX6QKgT5GajajGE0ge96-C1FhE_ZAxcUKtaGl4xNRbwthxGMuY2m_1WBFUY4M-CV5--R7iret5RohQd1AyzJB87b9HS6MxCjCTLiXOclq3F4=s0-d)
![foto[4]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_uLPh0mUb-YaC7Io51fbvtPwC6b13uJKZPbEcHregKVBK-npINOgBDE9M_3UgOuV6oJ9UGUqY4yDlr13lRcgkAYbOID49BNU2vgu7e9wCBS-uIHt_t-fRyni9u4vpUj6A=s0-d)
![foto[3]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_ujEhGkXmhtgA69oy90h9sPP3T42PRAGBRBc4ZHs3yrhhHjEZy1Ji4oQU5f3X-6Hdr5VhPV_jamPyg4f4vIIPHhpPqVnZP2ReVZHTmx7fGCO-Yw0WVe43kkdcOWxGSSvw=s0-d)
![foto[2]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_vrqecXRTl55qG4i09neuM-uPhMS3-b5e-KtYWTIaFqxZgZ55gT8mXiMYQwciSZLB5m3xVGTfa5xKsQFalbQKTRqA5IZOSn_b16l0mmwYUC23gwvzarfcQSvgcb8l8u8g=s0-d)
Volem agrair a en Ramon Vargas que ens hagi ensenyat aquest vehicle que constitueix una joia de l'enginyeria alemanya.
D'esquerra a dreta: en Josep Llenas, en Ramon Vargas, en Miquel Patinyo, en Pere Liu i en Joan Brugués:
Detall d'un dels intermitents:
Interior de la cabina, pràctica i austera:
El motor d'aquest Unimog:
D'aquests vehicles en va haver-hi uns quants per pobles de les comarques gironines. Era òptim per anar a bosc. Amb una roda que toqués a terra, ja n'hi havia prou per tirar endavant. Encara n'hi ha uns quants Unimogs conservats.
En Pere Liu, que havia remenat Unimogs, els recorda com uns vehicles molt racionals i pràctics, pensants fins al darrer detall. Eren molt fàcil de reparar. No calia desmuntar pas tot el motor per adobar-los. Totes les peces eren a l'abast facilitant-ne el manteniment i la conservació.
En Ramon Vargas té actualment aquest Man amb ploma per a transports generals i treballs de la construcció:
Volem agrair a en Ramon Vargas que ens hagi ensenyat aquest vehicle que constitueix una joia de l'enginyeria alemanya.
Aquest vehicle està ara (07/02/17) a la venda a https://www.milanuncios.com/camiones-usados/mercedes-unimog-214019965.htm#fotos
ResponEliminaamb les mateixes fotos que les publicades al teu blog