Gràcies a en Miquel Patinyo, hem pogut gaudir de l'Unimog que en Ramon Vargas, de Palafrugell, pacientment ha restaurat. És un dels primers Unimogs i equipa un motor Mercedes Benz. És d'un dels més antics que es conserven a l'Estat espanyol.
Aquest camió va pertànyer a l'empresa Transports Artiga, de Begur. Muntava un dels primers bolquets fabricats per la casa Fluvià, de Girona, per traginar material de construcció per Palafrugell i pobles propers.
També va treballar en dues campanyes prou importants: la construcció de l'hotel de Cap Sa Sal, en un dels racons més bells de la Costa Brava, i la construcció de l'embassament de Susqueda, el 1963, traginant-hi material i sacs pels túnels d'aquesta important obra.
També va treballar en dues campanyes prou importants: la construcció de l'hotel de Cap Sa Sal, en un dels racons més bells de la Costa Brava, i la construcció de l'embassament de Susqueda, el 1963, traginant-hi material i sacs pels túnels d'aquesta important obra.
Més tard, aquest Unimog va ser retirat del servei per Transports Artiga. Uns anys enrere, en Ramon Vargas, apassionat d'aquests vehicles, va comprar-lo sotmetent-lo a una curosa i exhaustiva restauració. Li va llevar el bolquet original muntant-li una caixa de fusta. També va desmuntar-li la cabina original, força capolada, i li va instal·lar una capota de tela que li escau:












Detall d'un dels intermitents:

Interior de la cabina, pràctica i austera:



El motor d'aquest Unimog:

D'aquests vehicles en va haver-hi uns quants per pobles de les comarques gironines. Era òptim per anar a bosc. Amb una roda que toqués a terra, ja n'hi havia prou per tirar endavant. Encara n'hi ha uns quants Unimogs conservats.
En Pere Liu, que havia remenat Unimogs, els recorda com uns vehicles molt racionals i pràctics, pensants fins al darrer detall. Eren molt fàcil de reparar. No calia desmuntar pas tot el motor per adobar-los. Totes les peces eren a l'abast facilitant-ne el manteniment i la conservació.
En Ramon Vargas té actualment aquest Man amb ploma per a transports generals i treballs de la construcció:
![a62694569f1d2e7[1]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_tLzlgrbCDy4vbrcPczpiBou8lId5Isj8I3xYrZURhK9ABeqUDyYq5vkO-Uq6eEwklN9uys36nYSxNYDwKEZCkthByH4yNcjRPkre8LwMuDRe4Mtx_kl0d6OVrbNE05=s0-d)
![efdb5e989488406[1]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_vU2MoiGSyTd-LEx_nl1q7mqYPVOHLexLRItWIwrAfBxqtjtqFdLHnvMO1Tih5aESiCX3PPF45TLmkMp-ndH7Tx5gJPIN7x7XEyOjifZGlMFj7g9pQzuA1PER9Pr5OEWg=s0-d)
![foto[1]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_td2id7y-uGVwdC18bPvCAcnkzJcqDHo3KabXsdfZQ8Qm8sakQn2J2PvOD5R1OAgKa08DnmlKUSzcbRgH_VOfe8B5fNRSzxMc1PSNMSgfdEPlfFfTo46iC4V_7B350M=s0-d)
![foto[4]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_vDW0XJjbWy-EPl9uCMW-f9ON3rS6Hm2fIpDrFXIMcYVgupBePU3KHm9EelJICcWu8Qq0HCP1uSn_CvqSeVUzBPZ7O4ums-mc1Sh2hEWGxTR1JvrLcOWmhc595zRq0bSw=s0-d)
![foto[3]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_tZ4Hhr461B2SKoFy4oqtUD61U2mKscJV5gIMNKBGY_2qOZ-8BHVg9KJusWSOM_xc_hL0iR0cxQCD_vGTg6fX3OKHsim5EYE6N5tiJZrTCWmZDW0lg6SLN2Gw2HTO_YvA=s0-d)
![foto[2]](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_vcHlPRFA_I29LvYX7MmJnVCTtSnWvdW6IDK9dXkihRrCpC0zS4KmRUSYVXrBAUAZ53HPPbyIsQBAKGZjUjkP5EeQ68iGq_DB1Mto0RMT9f3g50XyAbMHOvofvwMW6EXw=s0-d)
Volem agrair a en Ramon Vargas que ens hagi ensenyat aquest vehicle que constitueix una joia de l'enginyeria alemanya.
D'esquerra a dreta: en Josep Llenas, en Ramon Vargas, en Miquel Patinyo, en Pere Liu i en Joan Brugués:
Detall d'un dels intermitents:
Interior de la cabina, pràctica i austera:
El motor d'aquest Unimog:
D'aquests vehicles en va haver-hi uns quants per pobles de les comarques gironines. Era òptim per anar a bosc. Amb una roda que toqués a terra, ja n'hi havia prou per tirar endavant. Encara n'hi ha uns quants Unimogs conservats.
En Pere Liu, que havia remenat Unimogs, els recorda com uns vehicles molt racionals i pràctics, pensants fins al darrer detall. Eren molt fàcil de reparar. No calia desmuntar pas tot el motor per adobar-los. Totes les peces eren a l'abast facilitant-ne el manteniment i la conservació.
En Ramon Vargas té actualment aquest Man amb ploma per a transports generals i treballs de la construcció:
Volem agrair a en Ramon Vargas que ens hagi ensenyat aquest vehicle que constitueix una joia de l'enginyeria alemanya.
Aquest vehicle està ara (07/02/17) a la venda a https://www.milanuncios.com/camiones-usados/mercedes-unimog-214019965.htm#fotos
ResponEliminaamb les mateixes fotos que les publicades al teu blog