El senyor Ramon Roca Sala, fundador amb el senyor Ferran Ros i Pijoan l'any 1953 de l'empresa Ros Roca SA, un taller d'Agramunt que construïa remolcs i cisternes agrícoles, l'any 1965 féu societat amb el senyor Antoni Esteve Casanovas, un empresari tèxtil d'Igualada, i constituïren plegats la societat Motor Tàrrega SA, l'objecte social de la qual era la venda i serveis de postvenda de vehicles. Mercès a la seva condició d'empresaris foren nomenats representants a la comarca de l'Urgell dels camions Barreiros i dels automòbils Simca i Dodge Dart que construïen a Madrid la societat Barreiros Diesel SA fundada per l'Eduardo Barreiros Rodríguez, l'industrial espanyol més destacat de la segona meitat del segle XX.
També s'ha de tenir en compte que l'any 1965 Barreiros Diesel SA adquirí Factorias
Nápoles SA, constructor saragossà dels camions, autocars i furgonetes
Nazar i ensems emprengué una gran expansió arreu d'Espanya per plantar
cara al seu competidor directe ENASA, fabricant dels vehicles
industrials Pegaso, amb l'extensió de la seva xarxa de concessionaris i tallers oficials.
Per l'exposició de vehicles i atendre
els serveis de postvenda consistent en el manteniment i reparacions de
vehicles, disposaven d'un taller a l'entrada est de la carretera
nacional II a Tàrrega. El primer taller de l'empresa Motor Tàrrega l'any 1965, representant oficial dels camions Barreiros i dels automòbils Simca i Dodge Dart:
L'any 1968 Motor Tàrrega SA prengué la decisió de centrar-se preferentment en la venda i manteniment dels camions Barreiros atès el gran nombre de transportistes que hi havia a Tàrrega els quals treballaven per les nombroses industries implantades a la capital i la producció agrícola de la comarca de l'Urgell.
Estat que presentava el taller de Motor Tàrrega SA l'any 1968 atapeït de camions Barreiros, uns prests per ser lliurats als compradors i els altres ocupats en feines de manteniment i reparacions. En les dues primeres fotografies hi ha retratat a la dreta el camió que l'empresa tenia aleshores per fer el servei permanent de grua -les vint-i-quatre hores dels tres-cents seixanta cinc dies de l'any- per la recollida de camions i autocars en pana i accidentats. Aleshores, com ara, la carretera nacional II era la via que registrava un major trànsit de vehicles de tota la xarxa viària espanyola:
Dos camions Barreiros equipats amb les boniques carrosseries que es produïen en els anys 1960. També hi ha un camió de la Crolls, fabricant de rentadores de roba i petits electrodomèstics de línia blanca, fundada a Reus l'any 1947 i que tancà les portes l'any 1984 deixant al carrer quatre-cents treballadors:
L'any 1975 Motor Tàrrega SA es consolidà com un dels principals concessionaris de la casa Chrysler-Dodge-Barreiros a les comarques de Lleida. Aquesta consolidació fou impulsada per la qualitat dels vehicles que venien i l'excel·lent servei postvenda que prestaven gràcies a la competència i qualificació tècnica del seu equip humà. El taller de l'empresa, al peu de l'antiga carretera nacional II, l'any 1975:
El senyor Antoni Esteve Casanovas, cofundador de Motor Tàrrega SA, retratat l'any 1978 en l'acte de lliurament d'un premi:
L'any 1985, amb vista a l'imminent ingrés de l'estat espanyol a la Comunitat Econòmica Europea, oficialitzat el 1 de gener de 1986, Motor Tàrrega SA, concessionari oficial dels vehicles industrials Renault, amplià les seves instal·lacions per la prestació del servei de bancada de xassís:
L'any 1992 es produí la segona ampliació de les instal·lacions de Motor Tàrrega SA amb una secció PRE-ITV, que repassava els vehicles per les inspeccions tècniques periòdiques:
Instal·lacions remodelades i posades al dia de Motor Tàrrega l'any 2008 amb l'objectiu de donar un servei integral als clients:
L'any 2011 fou d'una gran importància per Motor Tàrrega SA. Es modificà el nom de la societat, transformant-se en MT Trucks. El canvi de nom social fou acompanyat d'un pla d'expansió que s'executà amb la compra dels serveis oficials dels vehicles industrials Renault de Lleida i La Seu d'Urgell. També disposà de dues delegacions a Balaguer, la capital de la comarca de La Noguera, i Igualada, la capital de la comarca de la Anoia, d'on és oriünda la família Esteve.
Catàleg publicat per MT Trucks per commemorar els cinquantè aniversari de la fundació de l'empresa:
Relació de serveis que presta MT Trucks:
I l'any 2015, en l'avinentesa de la celebració dels cinquanta anys de la fundació de Motor Tàrrega SA, es consolida l'expansió de MT Trucks amb la posada en funcionament d'un taller a Figueres, concretament al municipi de El Far d'Empordà. Aquest taller donarà servei el cantó de Girona i, particularment, a la comarca de l'Alt Empordà i el pas de La Jonquera, el qual registra un incessant trànsit de camions tot l'any:
El nou model de camió Renault, que ha estat reconegut com el camió de l'any 2015, té molt bona acollida entre els transportistes amb unes vendes remarcables:
El senyor Antoni Esteve, conseller delegat de MT Trucks, durant el parlament que féu ahir en la jornada de portes obertes a les instal·lacions que l'empresa té a Tàrrega per celebrar els cinquanta anys de la fundació de l'empresa:
En l'acte que tingué lloc ahir comptà amb l'assistència dels treballadors actius i jubilats, clients, autoritats i els responsables vinguts de Madrid de Renault Trucks Espanya.
Notícia apareguda a la secció d'economia del diari Segre d'avui diumenge sobre la celebració per l'empresa MT Trucks dels cinquanta anys de trajectòria amb l'assistència a l'acte de l'alcaldessa de Tàrrega, la Sra. Rosa Maria Perelló, que lliurà al senyor Esteve l'escut de la vila, i del president de la cambra de comerç del municipi, Sr. Delfí Robinat:
Des d'aquest espai ens congratulem de la celebració dels cinquanta anys d'aquesta empresa targarina i de l'expansió arreu de Catalunya que ha emprès els darrers anys. Una manifestació més del caràcter emprenedor, discret i treballador que defineix la gent de la comarca de l'Urgell i que es tradueix en el considerable teixit d'empreses i indústries que acull.
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaEmotivo artículo Xavier.
ResponEliminaLa segunda foto es realmente interesante porque se ve un Gran Ruta con llantas Aranzabal.
El Barreiros de la foto del periódico imagino que es el de Claudio.
Por otra parte, las dos fotos de 1985 no son de ese año, como mínimo de finales de 1986, coméntaselo a sus propietarios.
Muchas gracias por avisarme, un saludo.
El Dr.Barreiros.
Gracias Luis por el comentario.
ResponEliminaI sobretot gràcies Xavier per venir al nostre aniversari i pels dos reportatges publicats.
Xavi Esteve
En Luis Alberto Garrido és segurament un dels principals especialistes sobre Barreiros. I vull agrair a la família Esteve que ens convidés al cinquantè aniversari de la fundació del concessionari a Tàrrega.
ResponEliminaHola Xavier,
ResponEliminaHe cercat el teu contacte i no l'he trobat. Era per invitar-vos a la inauguració del nou taller de Figueres el proper 17 de juny a partir de les 18h. Comptarem amb alguna sorpresa històrica que segur que us agradarà. Salut!