Aquest matí, a primera hora, hem rebut una trucada d'en Claudi Herguido. Ens ha informat que ahir a la tarda dugué el Barreiros Super Azor que ha restaurat amb son germà Eduard fins a Tàrrega per a participar, amb més camions Barreiros, Dodge i Renault, en el cinquantenari de la fundació del Taller Tàrrega SA. Malgrat la boira persistent a la C-17, l'Eix Transversal i la Carretera Nacional II, hem fet via cap a Tàrrega. L'ocasió s'ho valia.
Ahir divendres, en les instal·lacions de l'empresa, fou servit un sopar per a tots els treballadors de Taller Tàrrega SA, inclosos els jubilats. Entre els assistents al sopar, hi havia un antic treballador de noranta-dos anys acompanyat del seu fill que és a punt de jubilar-se.
Arribats a les onze en punt del matí a les instal·lacions del Taller Tàrrega SA, al peu de l'antiga carretera nacional II, hora d'inici de la festa de commemoració del cinquantenari de la fundació de l'empresa oberta als clients, proveïdors i amics, hi havia l'exposició de quatre versions de la nova cabina Renault, el modern disseny de la qual amb la fiabilitat del motor Volvo que munta, és un al·licient pels transportistes que han de renovar llurs camions. Les vendes d'aquest model, atesa la bona acollida que té entre els transportistes, ho avala. El nou model del camió de Renault en versions de dos i tres eixos:
Ahir divendres, en les instal·lacions de l'empresa, fou servit un sopar per a tots els treballadors de Taller Tàrrega SA, inclosos els jubilats. Entre els assistents al sopar, hi havia un antic treballador de noranta-dos anys acompanyat del seu fill que és a punt de jubilar-se.
Arribats a les onze en punt del matí a les instal·lacions del Taller Tàrrega SA, al peu de l'antiga carretera nacional II, hora d'inici de la festa de commemoració del cinquantenari de la fundació de l'empresa oberta als clients, proveïdors i amics, hi havia l'exposició de quatre versions de la nova cabina Renault, el modern disseny de la qual amb la fiabilitat del motor Volvo que munta, és un al·licient pels transportistes que han de renovar llurs camions. Les vendes d'aquest model, atesa la bona acollida que té entre els transportistes, ho avala. El nou model del camió de Renault en versions de dos i tres eixos:
Dues tractores Renault amb una cabina que té una visible semblança amb la del Volvo:
Dins les instal·lacions hi havia una mostra dels camions que ha venut el Taller Tàrrega SA en el curs d'aquests darrers cinquanta anys d'activitat. El primer camió, un Barreiros Azor equipat amb un motor dièsel de noranta cavalls de potència, propietat d'una família de Les Avellanes i Santa Linya, un municipi de la comarca de La Noguera, que munta la típica caixa de fusta amb alces i arcs per transports generals que construïa el carrosser Sucarrats de Cervera:
Una tractora Dodge d'un taller d'Igualada, la capital de la comarca de la Anoia:
Dues tractores Renault comercialitzades aquests darrers vint anys. La tractora de Trans-Artur, una cabina ben innovadora, fou fruit del desenvolupament del projecte Virages:
La nova tractora Renault que equipa la cabina més moderna que hi ha, ara per ara, al mercat al costat del Barreiros Super Azor de Transports Herguido d'Alcarràs:
En Claudi Herguido, promotor amb el seu germà Eduard de la restauració del Barreiros, al costat d'en Carlos Tomàs Roure, el fundador i propietari del Taller Central d'Alcarràs, l'artista que ha restaurat la cabina i l'ha pintada:
Un camió Barreiros, que fou d'un firaire, procedent de La Seu d'Urgell. A la caixa hi havia penjades les granotes usades pels treballadors de l'empresa en el curs dels darrers cinquanta anys:
El Dodge que es comercialitzava en la primera meitat dels anys 1980, quan l'empresa era controlada pel grup francès Renault:
I el darrer camió exposat, de l'empresa Romero Polo SA de Lleida, d'obres i construccions, un Renault que munta una cabina creada pel gran fabricant francès Berliet:
També hi havia exposats dos tractors Barreiros, vehicles agrícoles que al pla de Lleida, on s'ubica Tàrrega i la comarca de l'Urgell, tingueren una bona acceptació entre els pagesos. La fiabilitat dels motors que equipaven aquests tractors és llegendària:
En el proper article exposarem unes pinzellades sobre la història d'aquesta empresa familiar i el creixement que ha experimentat els darrers anys.
Otro precioso artículo Xavier.
ResponEliminaComentar dos cosas, la cabeza tractora de doble carro con grua es un engendro, puesto que la cabina que lleva está acoplada, imagino que será un 6434 ex militar reconvertido.
Comentar también que las ruedas que le han puesto en el eje motriz no son originales, son bastante más anchas que las suyas... será un "nuevo tunning".
Preciosa exposición, transmite mi más sincera enhorabuena a los propietarios del taller.