En la visita al desballestament d'en Joaquim Bernadó un s'adona de la seva professionalitat. Pots caminar sense trobar-te bassals d'olis ni de greixos, fet que demostra la descontaminació a què es sotmeten els vehicles que entren a l'establiment i el respecte pel compliment de la normativa mediambiental. Tampoc hi ha peces dipositades en qualsevol lloc que entorpeixen el pas. Els camions estan convenientment agrupats per marques i models, de manera que es facilita l'obtenció de les peces i recanvis sol·licitats. Els carrers interns de l'establiment són amples i diàfans, facilitant el trànsit de persones i vehicles. Acostumats a la visió abaltida que ofereixen la major part de desballestaments de camions i autocars de la província de Barcelona, el passeig per aquesta instal·lació és una experiència profitosa i agradosa.
El primer camió, un Mercedes Benz amb un capó davanter ben gros, segurament que matriculat a Andorra. Aquest camió, a la carretera, feia patxoca:
Un Ebro de Terol amb una caixa de transport de bestiar:
Un Pegaso Tecno carregat amb una cabina grossa del mateix model:
Espai ocupat pels camions Iveco:
Un camió italià Perlini equipat amb un bolquet:
Una cabina d'en Pegaso Troner i d'un Iveco:
Una tractora Pegaso Troner 400:
Un Pegaso que fou de l'empresa de transports manlleuenca Font i Fills:
Un dels pocs automòbils que hi ha al desballestament és aquest Seat 1500 de doble far:
Una cabina d'un Scania que fou de Materials Pons, un vehicle que entrà sencer i que n'hi hagué molts pocs al país:
Cabines de distints models dels camions Ebro i Avia:
Un Pegaso 1060 d'un transportista de Tremp. Té elements aprofitables com les llantes i els vidres de la cabina. L'estat que presenta la cabina transmet una sensació de mutilació:
Un camionet Avia que conserva la seva caixa de fusta. Malgrat que està trinxat, conserva part de l'encant de tingué quan treballava i proporcionava un rendiment al seu amo:
En Xavier Castells escatint les incògnites que plantejava aquest Pegaso 1091: tenia incrustada la placa de mercaderies perilloses i el triangle que advertia d'un semiremolc:
Un Ebro model C, còpia matussera i local del Ford Thames Trader, procedent de Tortosa:
Cabines de models distints de la casa Ebro i Nissan:
Un Nissan Eco T-100, un camió encara força present a les ciutats i pobles del país:
Un altre camió Nissan amb una cabina grossa:
Un autocar de l'empresa andorrana Viatges Espanya:
Un autobús urbà Neoplan de la vila de Fraga, capital de la comarca del Baix Cinca:
Més cabines de camions Nissan:
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada