El senyor Josep Hereu disposa d'unes fotografies d'alguns dels automòbils que ha tingut la família els darrers setanta anys. A la postguerra, i fins als anys 1950, no hi havia gaire ciutadans que tinguessin a l'abast un vehicle propi. les causes són prou sabudes: molts vehicles requisats van ser delmats en els fronts de guerra i en la retirada final de l'hivern del 1939. La postguerra, en lloc de procurar una millora, agreujà les penúries. La producció de petits microcotxes, impulsada per l'entusiasme d'una quants afeccionats, va ser a la pràctica molt baixa. L'excepció va ser el Biscuter fabricat a Sant Adrià de Besòs.
El primer auto de la família Hereu de Sant Feliu de Guíxols, matriculat abans de la Guerra Civil Espanyola:
Aquest auto també participava a la festa de sant Cristòfol convenientment engalanat:
El segon auto, comprat en els anys 1950, va ser aquest Citroën Stromberg amb una visera per protegir-se del sol:
A la segona meitat dels anys 1950, amb una tímida recuperació econòmica, van encetar-se les primeres excursions de cap de setmana en indrets llunyans:
I als anys 1960, van arribar els autos Seat produïts a la fàbrica de la Zona Franca de Barcelona. La gent adinerada comprava els Seat 1400. I a les darreries dels 1960, va arribar el Seat 1430. El senyor Hereu va comprar-ne un de Seat 1430, un vehicle luxós i còmode segons els estàndards i gustos d'aquells anys:
D'esquerra a dreta el senyor Joan Brugués, el senyor Josep Hereu, el senyor Miquel Patinyo i el senyor Josep Taberner:
Amb aquest article acabem la sèrie dedicada a l'empresa Transports Josep Hereu Vidal SA, de Sant Feliu de Guíxols. Agraïm l'amabilitat i informació facilitada pel senyor Hereu, amb qui varem contactar per mediació d'en Josep Taberner, vinculat també al món del motor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada