dissabte, 22 de desembre de 2012

Els cotxes de la família Hereu Vidal de Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà).

El senyor Josep Hereu disposa d'unes fotografies d'alguns dels automòbils que ha tingut la família els darrers setanta anys. A la postguerra, i fins als anys 1950, no hi havia gaire ciutadans que tinguessin a l'abast un vehicle propi. les causes són prou sabudes: molts vehicles requisats van ser delmats en els fronts de guerra i en la retirada final de l'hivern del 1939. La postguerra, en lloc de procurar una millora, agreujà les penúries. La producció de petits microcotxes, impulsada per l'entusiasme d'una quants afeccionats, va ser a la pràctica molt baixa. L'excepció va ser el Biscuter fabricat a Sant Adrià de Besòs.

El primer auto de la família Hereu de Sant Feliu de Guíxols, matriculat abans de la Guerra Civil Espanyola:

IMG_2622

IMG_2623

Aquest auto també participava a la festa de sant Cristòfol convenientment engalanat:

IMG_2621

El segon auto, comprat en els anys 1950, va ser aquest Citroën Stromberg amb una visera per protegir-se del sol:

IMG_2626

A la segona meitat dels anys 1950, amb una tímida recuperació econòmica, van encetar-se les primeres excursions de cap de setmana en indrets llunyans:

IMG_2624

I als anys 1960, van arribar els autos Seat produïts a la fàbrica de la Zona Franca de Barcelona. La gent adinerada comprava els Seat 1400. I a les darreries dels 1960, va arribar el Seat 1430. El senyor Hereu va comprar-ne un de Seat 1430, un vehicle luxós i còmode segons els estàndards i gustos d'aquells anys: 

IMG_2625

D'esquerra a dreta el senyor Joan Brugués, el senyor Josep Hereu, el senyor Miquel Patinyo i el senyor Josep Taberner:

IMG_2668

Amb aquest article acabem la sèrie dedicada a l'empresa Transports Josep Hereu Vidal SA, de Sant Feliu de Guíxols. Agraïm l'amabilitat i informació facilitada pel senyor Hereu, amb qui varem contactar per mediació d'en Josep Taberner, vinculat també al món del motor.

Cap comentari:

Publica un comentari