El vehicle número 17 d'aquesta empresa bisbalenca va ser una grua mòbil Bucyrus Erie, produïda per l'empresa nord-americana del mateix nom amb seu a Ohio i que va ser adquirida pel Caterpillar l'any 2011. Era una màquina excel·lent aquells anys. Tenia la matrícula GI-2344-VE. Aquesta auto-grua va ser comprada al representant de Barcelona. Fotografies d'aquesta grua mòbil tot terreny, que es va donar de baixa l'any 2002, davant de la nau de l'empresa a la primera meitat dels anys 1970:
Participant en la construcció d'unes naus industrials:
Aquesta grua mòbil executava les feines que la grua Pesci muntada en la part posterior del Barreiros Saeta no tenia capacitat per atendre. Era una grua útil aquells anys atès que aleshores no hi havia pas grues grosses muntades sobre camions, a diferència del que ocorre avui dia.
A la primera meitat dels anys 1970, hi havia a les comarques gironines quatre empreses principals de grues: Grues Girona, propietat del senyor Eduard Puig, de l'empresa Ferros Puig, que disposava de grues angleses Coles i alemanyes Demag; Grues Pallí, també de la ciutat de Girona, propietat del senyor Francesc Pallí Mareña, que treballava amb grues Luna, produïdes a Osca, i la francesa Potain Poclain Materiel (PMM); Grues Padrosa de Figueres, que tenia grues italianes Ormig, Grove, Luna i Diamond; finalment, a Portbou, hi havia l'empresa Francesc Ros Trias SA, que transbordava la mercaderia, principalment a granel, entre els vagons espanyols i francesos que tenien diferent amplada de via.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada