En Pere Brosa i Planella, fill de Montagut, va dedicar-se professionalment al transport. L'any 1963 va comprar el seu primer Pegaso, un Comet de la primera sèrie fotografiat en la festa de Sant Cristòfol celebrada a Castellfollit de la Roca, el municipi on residia, l'any 1967:
A principis dels anys 1970, amb aquest Pegaso Comet el senyor Brosa havia fet transports arreu d'Espanya. Viatges a Còrdova, transport de fil a Saragossa o caixes de bolets de Logronyo. Eren uns anys que hi havia molts transports generals una gran part dels qual es cobria amb camions mitjans com el Comet i el Barreiros Saeta.
Quota anual de l'any 1964, per import de cent cinquanta pessetes, que el senyor Brosa va haver de satisfer forçosament al Sindicat Provincial de Transports i Comunicacions, que era el sindicat vertical, únic i oficial:
El segon Pegaso del senyor Brosa va ser un 1086, amb una carrosseria de polièster del carrosser Sol-Xar, fundada per dos socis, els senyors Soler i Xargayó. Aquest Pegaso van comprar-lo conjuntament amb l'empresa Comercial Morera, d'Olot. Per aquest motiu la visera del camió estava retolada amb la denominació Transports Brosa-Morera. Una filla del senyor Brosa dins la cabina del camió poc després de ser carrossat amb la matrícula verda. Llur matrícula definitiva va ser GI-8107-D:
El senyor Pere Brosa fotografiat amb el Pegaso 1086:
Amb la jubilació d'en Pere Brosa, aquest Pegaso 1086 va quedar-se'l l'altre soci, l'empresa Comercial Morera i va conduir-lo en Xavier Batlle del poble de Santa Pau.
Dues targetes del senyor Pere Brosa. La primera, com a transportista independent amb el seu domicili a Castellfollit de la Roca; i la segona, quan va fer societat amb l'empresa Morera:
Agraïm a en Joan Mercader i llur senyora, la Loreto Brosa, gendre i filla d'en Pere Brosa, les fotografies i documents que il·lustren aquesta crònica complementària d'una anterior publicada sobre aquest transportista de la comarca de la Garrotxa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada