divendres, 11 de gener del 2013

Els vehicles 13, 14, 15 i 16 de l'empresa Transports i Grues Àngel Vilar SA de La Bisbal d'Empordà (Baix Empordà) (VII).

Abordem quatre vehicles més de l'empresa Transports i Grues Àngel Vilar SA, amb domicili a la carretera de Calonge 7, de La Bisbal d'Empordà (Girona). 

El número 13 va ser assignat a un Pegaso 1095 amb matrícula GI-97269, comprat al concessionari oficial Auto Remolcs Girona SA, i retirat i donat de baixa l'any 1973 per causa d'un accident. Dues fotografies d'aquest Pegaso amb la placa verda provisional:

IMG_1579

IMG_1663

Un camió Avia amb matrícula GI-0536-B, va correspondre-li el número 14. Muntava una caixa per transports generals amb tendal per cobrir les mercaderies. A diferència dels camions Ebro, els Avia eren camions veloços. Va vendre's l'any 1981. Dues fotografies d'aquest camió davant del garatge de l'empresa:

IMG_1626

IMG_1664

El número 15 va ser un camió Pegaso 1086, de quatre eixos, amb matrícula GI-8823-C, del qual se'n conserva aquesta fotografia esgrogueïda. Era un camió imponent a la dècada dels anys 1970 i que va ser venut l'any 1981: 

IMG_1661

Aquest Pegaso 1095 amb matrícula GI-4266-D va ser el número 16. L'any 1991 se li va muntar la grua Pesci que equipava el Barreiros Saeta accidentat aquell any a la carretera de Vall-llobrega en xocar amb un cotxe. Quan aquest Pegaso va ser donat de baixa l'any 1999, per vell, l'empresa va deixar de prestar el servei de camió-grua que tant de profit li havia procurat en els anys 1970 i 1980. El senyor Vilar ha tingut l'encert de conservar aquest camió d'origen, guardat a la nau de l'empresa, un camió molt apreciat pels transportistes i constructors en la dècada del 1970:

IMG_1772

IMG_1767

P1010159

El Barreiros Saeta i aquest Pegaso 1095, que muntaven la grua Pesci a la part posterior, van treballar principalment per l'empresa Tarrés SA, de La Bisbal d'Empordà, representant i distribuïdora dels carretons elevadors Toyota i International, fabricant de maquinària d'obra.

En les properes cròniques abordarem els camions Pegaso i les grues que va tenir aquesta empresa per prestar els serveis d'auto-grua en uns anys, la dècada del 1970, que encara es registrava activitat econòmica en les comarques gironines.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada