L'any 1930 en Salvador Caba construí una carrosseria d'autobús amb llur interior i l'entapissat, damunt d'un xassís Minerva, en compliment d'un contracte signat amb el senyor Miquel Martí de Sabadell. Aquest òmnibus fou destinat a les línies de la Creu Alta de Sabadell.
El 1931, any de l'adveniment de la Segona República Espanyola i de restauració de la Generalitat de Catalunya, institució creada el 1359, fou d'un gran profit pel taller del senyor Caba. Construí una carrosseria òmnibus per un xassís Lancia de La Vallesana SA, vehicle que es conserva una foto postal presa al carrer de Sant Vicenç.
Produïren una caixa de fusta per un camió Ford del senyor Isidre Aymerich; una caixa pel transport de productes tèxtils per un camió Ford amb matrícula B-44788, que pertanyia al senyor Josep Puig i Romeu; una altre caixa pel transport de matèries tèxtils per un camió Ford del senyor Joan Trias, el qual vehicle carrossat, amb matrícula B-40XXX, se'n conserva una fotografia captada davant de l'agència Ford de l'avinguda Massagué de Sabadell.
Un dels camions més bonics carrossats el 1931 fou un Ford especial, de tres eixos i sis rodes, el qual li construïren la caixa i la vela. Amb la matrícula B-424XX, fou retratat dins del pati de la fàbrica de la La Llanera Espanyola SA:
El 1931, any de l'adveniment de la Segona República Espanyola i de restauració de la Generalitat de Catalunya, institució creada el 1359, fou d'un gran profit pel taller del senyor Caba. Construí una carrosseria òmnibus per un xassís Lancia de La Vallesana SA, vehicle que es conserva una foto postal presa al carrer de Sant Vicenç.
Produïren una caixa de fusta per un camió Ford del senyor Isidre Aymerich; una caixa pel transport de productes tèxtils per un camió Ford amb matrícula B-44788, que pertanyia al senyor Josep Puig i Romeu; una altre caixa pel transport de matèries tèxtils per un camió Ford del senyor Joan Trias, el qual vehicle carrossat, amb matrícula B-40XXX, se'n conserva una fotografia captada davant de l'agència Ford de l'avinguda Massagué de Sabadell.
Un dels camions més bonics carrossats el 1931 fou un Ford especial, de tres eixos i sis rodes, el qual li construïren la caixa i la vela. Amb la matrícula B-424XX, fou retratat dins del pati de la fàbrica de la La Llanera Espanyola SA:
També construí el senyor Caba una carrosseria per un xassís Mercedes Benz de la companyia La Vallesana SA de Castellar del Vallès. Aquest autobús fou destinat a la línia regular de Barcelona a Artés. Aquest vehicle, del qual se'n conserva una fotografia retratat al carrer Vila Cinca, abans carrer Foment, tenia la matrícula B-42934.
Pel senyor Descals de Navarcles, comarca del Bages, carrossà un autobús Willys destinat a la línia de Navarcles a Manresa. La família Caba conserva un retrat d'aquest òmnibus presa a l'avinguda Onze de Setembre de Sabadell.
El darrer vehicle que positivament sabem que en Salvador Caba carrossà fou un auto Hispano Suiza torpedo, descapotable, per encàrrec del senyor Gavin de Tardienta.
Continuarà.
Pel senyor Descals de Navarcles, comarca del Bages, carrossà un autobús Willys destinat a la línia de Navarcles a Manresa. La família Caba conserva un retrat d'aquest òmnibus presa a l'avinguda Onze de Setembre de Sabadell.
El darrer vehicle que positivament sabem que en Salvador Caba carrossà fou un auto Hispano Suiza torpedo, descapotable, per encàrrec del senyor Gavin de Tardienta.
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada